تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه دلمه برگ مو

وب‌سایت دلگرم: گوشت را با روغن تفت داده و نمک و زردچوبه اضافه کنید و یک لیوان آب اضافه کرده و بپزید و صبر کنید تا آب آن تبخیر شود.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده يا قيمه ۳۰۰ گرمبرنج1 پیمانهلپه 1 پیمانهسبزی خرد شده ( ترخون ، مرزه ، ریحان ، جعفری ، شوید ، گشنیز و پیاز چه ) ۱ پیمانهزرشک قرمز ۳ قاشق غذا خورینمک و زرد چوبه و فلف سياه و قرمز به میزان لازمخلال پوست پرتقال تلخی گرفته شده ۴ قاشق غذا خوریروغن حيواني به میزان لازمپیاز سرخ شده ۳ قاشق غذا خوریزعفران دمكرده به ميزان لازمبرگ مو به ميزان لازمسركه و شكر به ميزان لازم ( تقريباً نيم ليوان سركه و يك ليوان شكر )
طرز تهیه دلمه برگ مو

طرز تهیه دلمه برگ مو:

1. گوشت را با روغن تفت داده و نمک و زردچوبه اضافه کنید و یک لیوان آب اضافه کرده و بپزید و صبر کنید تا آب آن تبخیر شود .

2. برنج را با 2 پیمانه آب وکمی نمک و زرچوبه روی حرارت بصورت کته در آورید.

3. لپه را با آّب ونمک بپزید .

4. گوشت ، لپه و کته را با سایر مواد { سبزي خرد شده و پياز سرخ شده و خلال پوست پرتقال و زرشك قرمز و پودرفلفل مخلوط کنید .

5. برگ مو را تمیز بشویید و درظرفی آب بریزید و برگ ها را در آن قرار دهید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و برگ ها نرم شود بعد از روی حرارت بردارید و روی صافی بریزید .

تهيه و استفاده چاشني :

1. سركه و شكر را با هم مخلوط كرده و هم بزنيد و بعد بچشيد ميزان چاشني را در صورت لزوم تغيير دهيد و در صورتي كه شيريني آن كم بود شكر بيفزائيد واگر ترشي آن به دلخواهتان نبود ميزان سركه را تغيير دهيد واگر از آب گوشت باقي مانده بود به آن اضافه كنيد واگر نه دو ليوان آب اضافه كنيد يك سوم آنرا با مواد مخلوط كنيد تا در ضمن پيجيدن مواد ،كاملاً مزه دار شود بعد به شكل كه در تصوير ميبينيد برگها را با مواد پر كنيد و دوباره كمي چاشني در داخل هر برگ روي مواد ريخته و بپيچيد .

2. کمی روغن كف ديگ بریزید و با يك لايه برگ آنرا بپوشانید دلمه ها را كنار هم روي آ ن چيده تا تمام دلمه ها در قابلمه چيده شود بقيه چاشني را روي دلمه هادر قابلمه بريزيد واگر چاشني كم بود مجدداً با شكر و سركه و آب تهيه كنيد و نصف ليوان چاشني اضافه كنيد تا در هنگام دم افتادن دلمه ها نسوزد درب قابلمه را گذاشته و روي شعله كم بگذاريد و سه ربع الي يك ساعت بعد وقتي كه كاملاً بخار كرده و چاشني زير آن به جوش آمده و احساس كرديد كه دم افتاده دلمه ها آماده و ميتوانيد در ديس كشيده و روغن حيواني و زعفران دم كرده روي آن بريزيد و سر ميز غذا ميل كنيد .

3. بعضي از خانمها از برگ نجوشيده و يا برنج خيس خورده در تهيه دلمه استفاده ميكنند و براي اينكه دلمه ها باز نشود با گذاشتن يك شي سنگين روي آن دلمه را دم مي اندازند اين روش به نظر من جالب نيست چون اولاً چاشني بعضي از دلمه ها به علت همين برگها سفت و نجوشيده از آن خارج ميشود و دلمه ها بي مزه ميشوند و محتويات دلمه يكسان نمي پزد و فرم نا هنجاري هم دارد ولي با روشي كه من توضيح دادم دلمه ها را مدل بقچه ويا مدل سيگار برگ ويا مدل سه گوش ميتوانيد بپيچيد و خيلي زيبا از آب در ميآيد و چاشني دلمه ها عين هم شده و از يك عدد برگ براي پيچيدن استفاده ميكنيد و دلمه ها نقلي و لقمه اي ميشود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه دلمه برگ مو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..