تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایزه کتاب سال؛ راهنمایی مناسب برای علاقه‌مندان به کتابخوانی

جایزه کتاب سال؛ راهنمای مناسب برای علاقه مندان کتاب

آبتین گلکار، مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به ضرورت برگزاری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مهم ترین تأثیر برگزاری جایزه کتاب سال دلگرم کردن مترجمان، مولفان و ناشران است. آنها با معرفی و شناخته شدن آثارشان در این جایزه، برای تولید یا عرضه آثار بهتر، رغبت بیشتری پیدا می کنند.

وی با بیان اینكه فواید معنوی جایزه کتاب سال بیشتر از مزایای مادی آن است، ادامه داد: تاکنون آثار خوبی از طریق این جایزه به جامعه معرفی شده اند.

این مترجم اظهار کرد: جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و معرفی آثار برگزیده و شایسته تقدیر، راهنمایی برای خوانندگان کتاب به منظور انتخاب آثار بهتر است. با توجه به حجم انبوه کتاب در بازار نشر، بیشتر مواقع مخاطبان در انتخاب و خرید کتاب مناسب درگير می‌شوند. برگزاری جایزه کتاب سال به این گروه از مخاطبان کمک قابل توجهی می کند.

گلکار ادامه داد: دسته ای از  مترجمان خارجی  که آثار فارسی زبانان را به زبان های دیگر برمی گردانند، به بازار کتاب ایران اشراف کامل ندارند. بنابراین در اغلب موارد این مترجمان آثاری را که در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  برگزیده شده اند، برای ترجمه و انتشار انتخاب می کنند. در نتیجه آثار برگزیده و شایسته تقدیر این جایزه شانس بیشتری برای معرفی در کشورهای دیگر دارند.

انتهای پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایزه کتاب سال؛ راهنمایی مناسب برای علاقه‌مندان به کتابخوانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..