تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر مستقیم تعرفه‌های دامپزشکی روی قیمت گوشت

محبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سایه ی تعیین و تکلیف های بخش دولتی بر سر بخش خصوصی دامپزشکی/تعرفه های دامپزشکی بالا نرود قیمت گوشت گران نمی شودپیام محبی رئیس جامعه دامپزشکان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص  بالا نرفتن تعرفه‌های دامپزشکی از سوی دولت در کشور عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما تنها حمایت از دامدار مورد توجه است ولی با توجه به بالا رفتن تعرفه های دامپزشکی نه تنها از دامدار حمایت نمی شود بله موجب بالارفتن قیمت تمام شده محصول دامدار نیز می شود.

وی ادامه داد: در کشور همه چیز تورم و گرانی دارد به جز هزینه‌های دامپزشکی، که این امر جای سوال دارد و جالب این جاست که بخش دولتی هیچ گونه توجهی به دامپزشکان ندارد و هیچ سرویسی در این زمینه خود ارائه نمی دهد و تمام بار درمان دامپزشکی به عهده بخش خصوصی گذاشته شده است.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور با اشاره به عدم مسئولیت بخش دولتی در خصوص هزینه های درمانی دامپزشکی تصریح کرد: دولت از سال 67 به بعد به طور کلی خدمات درمانی دامپزشکی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

محبی با انتقاد از وضع تعرفه های دامپزشکی تاکید کرد: اگر شرایط برهمین منوال باشد دامپزشکان باید به سراغ شغل‌های دیگر برود یا در بهترین حالت ممکن، دامپزشکان در روستا نمی‌مانند و به شهرها می روند به عنوان مثال ویزیت یک گاو بیمار، هشت هزار و 500 تومان است و این میزان برای دامپزشک اصلا به صرفه نیست و با رفتن دامپزشکان به شهر، دامدار مجبور می شود برای درمان گاو هزینه گزافی حدود 10 برابر ویزیت را برای انتقال حیوان خود به شهر پرداخت کند که این موجب افزایش قیمت تمام شده محصول دامدار می شود.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور تاکید کرد: با توجه به آنکه بخش دولتی هیچ گونه خدمات درمانی دامپزشکی به دامداران  نمی دهد بهتر است تعیین تعرفه های دامپزشکی را به بخش خصوصی و تشکل های دامپزشکی واگذار کند.

محبی ادامه داد: متاسفانه به دلیل تمام این مشکلات، با وجود اینکه بیشترین تعداد فارغ التحصیلان دامپزشکی در جهان را داریم اما همچنان در مناطق دور افتاده و محروم با مشکل نبود دامپزشک مواجه هستیم و این خود گواهی بر اقتصادی نبودن فعالیت های درمانی دامپزشکی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر مستقیم تعرفه‌های دامپزشکی روی قیمت گوشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..