تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کیک شیفون پرتقالی با میوه‌های خشک

ماهنامه کیک و شیرینی - زهرا خورسند: طعم این کیک پرتقالی با میوه های خشک فوق العاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید.

مواد لازم کیک:


آرد    280 گرمشکر    260 گرمتخم مرغ    6 عددبیکینگ پودر    2 ق چنمک    یک پنسهروغن مایع    سه چهارم پیمانهآب پرتقال (تازه)    سه چهارم پیمانهرنده پوست پرتقال    یک ق چکرم تارتار    یک هشتم ق چخامه (فرم گرفته)    حدود 600 گرممیوه های خشک (خردشده)    حدود 300 گرم کیک شیفون پرتقالی با میوه های خشک


طرز تهیه کیک:


1. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده و زرده تخم مرغ و نیمی از شکر و رنده پوست پرتقال را با همزن برقی بزنید تا پوک و سفید شود.

2. سفیده تخم مرغ و کرم تارتار را با دور تند همزن برقی بزنید تا کمی فرم بگیرد.

3. سپس باقی مانده شکر را کم کم اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد.

4. همزن را خاموش کرده و آرد و بیکینگ پودر و نمک الک شده را به تناوب همراه با آب پرتقال اضافه کنید.

5. سپس روغن مایع را اضافه کرده و با دور کند همزن مخلوط کنید.

6. در آخر سفیده تخم مرغ فرم داده شده را در چند مرحله اضافه کرده و دورانی هم بزنید.

7. مواد آماده را داخل سه عدد قالب 20 سانتی متری که کاغذ انداخته اید، ریخته و داخل فر از پیش گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت قرار دهید.

8. پس از پخت کیک ها را داخل قالب خنک کنید.


9. کیک های خنک شده را از قالب جدا کرده و هر لایه را با کمی خامه فرم گرفته پوشانده و میوه های خشک خردشده را روی آن بریزید.

10. سپس لایه بعدی را روی آن قرار داده و رو و دور تا دور کیک را با خامه پوشانده و کیک را مانند شکل با میوه های خشک به دلخواه تزیین کنید.

نکته:


1. در صورت در دسترس نبودن سه عدد قالب 20 سانتی متری می توانید کیک را داخل یک عدد قالب 20 سانتی متری با ارتفاع بلند ریخته و پس از پخت و خنک شدن به سه لایه تقسیم کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کیک شیفون پرتقالی با میوه‌های خشک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..