تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه ترشی لیته

برترین ها: ایرانی ها بیشر غذاهایشان را با ترشی می خورند. امروزه، ترشی لیته طرفداران بسیاری دارد، چون تهیه ی آن بسیار آسان است، خیلی سریع آماده می شود و بسیار هم خوشمزه است. ترشی لیته را به چند صورت تهیه می‌کنند که ما سه مدل آن را برایتان آورده ایم. امیدواریم از تهیه ی این ترشی های خوشمزه لذت ببرید.

 ترشی لیته انبه

مواد لازم:

 انبه درشت:  2 عدد    تمر هندي: 1 بسته  سركه: 1 پیمانه     فلفل قرمز و دارچين: 1 قاشق چايخوری      سياه دانه: 2 قاشق مرباخوري      تخم گشنيز آسياب شده: 2قاشق غذاخوري     نمک طرز تهیه ترشی لیته طرز تهيه:

1. ابتدا انبه‌ها را شسته و هسته آنها را جدا مي‌كنيم. تمر هندي را در سركه حل كرده و از صافي رد مي‌كنيم.

2. سپس انبه و مخلوط سركه و تمرهندي را درون مخلوط‌كن مي‌ريزيم. خوب كه مخلوط شد فلفل، نمك، سياه‌دانه، دارچين و تخم گشنيز را به آن اضافه كرده درون شيشه مي‌ريزيم.

3.در شيشه را محكم بسته و درون يخچال مي‌گذاريم تا ترشي آماده شود. اين ترشي را بلافاصله بعد از درست كردن هم مي‌شود استفاده كرد ولي بهتر است تا يك هفته در يخچال بماند و بعد مصرف شود.

 


ترشی لیته گوجه فرنگی


مواد لازم:     بادنجان: 600 گرم    گوجه فرنگی: 750 گرم    سرکه سفید: 1 پیمانه    سرکه قرمز: 1 پیمانه    هویج (نگینی خردشده): 1 پیمانه    فلفل دلمه ای سبز (نگینی خردشده): 1 عدد    فلفل تند (ریز خردشده): 3 عدد    سیر (خردشده)ک 3 حبه    زردچوبه: 1 ق چ    سیاه دانه: 1 ق س    نمک: سه و یک دوم ق س    آب: 1 پیمانه طرز تهیه ترشی لیته
طرز تهیه:

1. پوست بادنجان را بگیرید و به همراه سرکه قرمز و آب داخل قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و در صافی بگذارید تا خنک شود. بعد آن را ساطوری خرد کنید.

2.  هویج، فلفل دلمه ای، فلفل تند، بادنجان، سیر، زردچوبه و سیاه دانه را درون ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید.

3. پوست گوجه فرنگی را بگیرید و پوره کنید. بعد پوره گوجه فرنگی، سرکه سفید و نمک را داخل ظرف دیگری ریخته با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

4. مایه گوجه فرنگی را به مخلوط سبزیجات بیفزایید و داخل شیشه ای بریزید. بعد آن را ببندید و به مدت 3 روز در دمای محیط و 10 روز در یخچال قرار دهید. سپس نوش  جان کنید. 

 

ترشی لیته با بادمجان کبابی و گل کلم


مواد لازم:


بادمجان: ۵ عددگل کلم: نصف ۱ عدد کوچکهویج: ۲ عددسبزی ترشی خرد شده:  ۵ قاشق غذاخوری که شامل مرزه، ترخون، گشنیز، جعفری، شوید و نعناع استسیر: ۳ حبهفلفل سبز تند: ۱-۲ عددسیاه دانه:  نصف قاشق غذاخوریزردچوبه:  ۱ قاشق چایخورینمک به مقدار لازمسرکه ۱ لیتر ( ۴ لیوان )
 طرز تهیه ترشی لیته
طرز تهیه:

1. ابتدا بادمجان ها را روی گاز , منقل یا داخل فر کباب کنید . سپس آن ها را کنار گذاشته تا خنک شود و پوست آن ها را کاملا بگیرید .

2. بادمجان ها را ساتوری کنید و کنار بگذارید تا آب آن ها خارج شود .

3. هویج را پوست گرفته و خیلی ریز خرد کرده یا رنده کنید .

4. گل کلم ها را هم بعد از شستن خیلی ریز و ساتوری کنید و کنار بگذارید تا رطوبتش گرفته شود .

5. سبزی ترشی, سیر و فلفل را هم به همین صورت ساتوری کنید و سپس همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و زردچوبه، نمک و سیاه دانه را به آن اضافه کرده . در آخر سرکه را آرام به مواد اضافه کنید دقت کنید که ترشی نباید آبکی و خیلی شل باشد .

6. ترشی را در شیشه بریزید و درب آن را محکم ببندید و مدت ۷ تا ۱۰ روز اجازه بدید که مزه ها ترکیب شده و ترشی جا بیفته .

نکته:

بعد از شستن تمامی مواد اجازه دهید تا آن ها کاملا خشک شود و رطوبتش گرفته شود در غیر این صورت باعث کپک زدن ترشی می شود .

شما می توانید بعد از شستن و آماده سازی مواد تمامی سبزیجات را داخل غذاساز ریخته و خرد کنید . 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه ترشی لیته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..