تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهارت‌های برجسته‌ی زنان در فروش

اغلب ما فکر می‌کنیم متخصصان فروش یک شرکت باید مرد باشند. درصورتی‌که زنان دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که آن‌ها را به فروشنده‌های بهتری نسبت به مردان تبدیل کرده است.

این روزها اهمیت زنان در محیط کار بسیار بیشتر از گذشته شده است؛ به‌طوری که مدیریت بسیاری از بخش‌های شرکت‌های بزرگ به خانم‌ها داده می‌شود. امور مربوط به فروش محصولات از جمله مشاغلی است که همیشه مردها مسئولیت آن را بر عهده داشتند. تحقیقات اخیر نشان داده است تنها ۱۱.۷ درصد مدیران فروش ۱۵۰ شرکت بزرگ سیلیکون‌ولی خانم هستند. همچنین زمانی که صحبت از حقوق به میان می‌آید، باز هم میزان مبلغ دریافتی مردان بسیار از بیشتر از زنان است و آن‌ها تنها ۶۳ سنت از هر دلاری که به مردان پرداخت می‌شود دریافت می‌کنند. اوراکل یکی از شرکت‌های بزرگی است که به دلیل پرداخت حقوق بیشتر به متخصصان فروش مرد مورد شکایت قرار گرفته است. اما هیچکدام از این تفاوت‌ها نتوانسته باعث شود که زنان عملکرد بهتری نسبت به مردان نداشته باشند. طبق اعلام مؤسسه‌ی آمار، ۷۰ درصد زنان به سهم فروش خود دست پیدا می‌کنند؛ درحالی‌که این رقم برای آقایان ۶۷ درصد است. زنان مهارت‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند که باعث می‌شود نسبت به مردان عملکرد بهتری در فروش داشته باشند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی دقیق‌تر این مهارت‌ها می‌پردازیم.

sales woman

۱- توانایی شنیداری

بسیاری از مردم گمان می‌کنند کسانی که آرام‌تر صحبت می‌کنند، متخصص فروش بهتری هستند؛ درصورتی‌که چنین طرز تفکری اشتباه است. کسانی که شنونده‌ی بهتری باشند، محصولات بیشتری نیز به فروش خواهند رساند. اغلب فروشندگان به فکر منافع شخصی هستند و تنها سعی می‌کنند مبلغ کمیسیون خود را افزایش دهند. اما بهترین متخصصان فروش کسانی هستند که برای مشتری وقت می‌گذارند و به آن‌ها خوب گوش می‌دهند.

گوش دادن، یک مهارت بنیادی در فروش است. ۷۴ درصد مشتری‌ها زمانی که احساس کنند صحبت‌هایشان شنیده می‌شود علاقه‌ی بیشتری به خرید محصولات برند نشان می‌دهند. گوش دادن، به یک فروشنده کمک می‌کند که دغدغه‌ها و نگرانی‌های مشتری را درک کند و سپس به آن‌ها توضیح دهید که محصول شرکت چگونه می‌تواند نیازهای آن‌ها را برطرف کند. مشتری‌ها دوست دارند احساس کنند که مهم هستند و صحبت‌هایشان شنیده می‌شود؛ بنابراین هر فروشنده‌ای که بهتر بتواند این نیاز آن‌ها را برطرف کند موفق‌تر خواهد بود.

زنان از نظر ژنتیکی، شنونده‌های بهتری نسبت به مردان هستند. درواقع آن قسمت از مغز که مهارت‌های شنیداری را تعریف می‌کند در زنان فعال‌تر از مردان است.

۲- هوش هیجانیمقاله‌های مرتبط:

هوش هیجانی یا EQ، توانایی شناسایی و مدیریت احساسات فردی و همچنین تشخیص احساسات دیگران است. هوش هیجانی به‌عنوان یکی از مهارت‌های مهم فروش شناخته می‌شود. نتیجه‌ی تحقیقی که روی ۴۰ متخصص فروش انجام شده است نشان می‌دهد کسانی که هوش هیجانی بالایی دارند بهتر از کسانی عمل کرده‌اند که میزان هوش هیجانی‌شان به‌طور متوسط ۵۰ درصد است. هوش هیجانی دو عنصر ضروری دارد:

۱- میزان آگاهی فرد از خودش

۲- میزان آگاهی فرد از دیگران

زمانی که صحبت از فروش به میان می‌آید این دو مهارت هر دو به یک اندازه اهمیت دارند. خودآگاهی به یک فروشنده اجازه می‌دهد که احساسات خود را به‌طور دائم تحت نظر داشته باشد و کنترل کند. متخصصان فروش هنگام مواجه با شرایط چالش‌برانگیز، زیر بار فشار خم می‌شوند و رفتارهای مضری از آن‌ها سر می‌زند. به‌عنوان مثال تعریف بیش از اندازه از ویژگی‌های محصول، حمله کردن به محصول رقبا و ارائه‌ی تخفیف‌های زیاد و غیر عادی از جمله رفتارهای مضر متخصصان در مواجه با چالش هستند. هوش هیجانی به فرد کمک می‌کند که درک بهتری از احساسات فعلی خود داشته باشد و اجازه ندهد با انجام اعمال اشتباه اعتبار برند را زیر سؤال ببرد.

آگاهی فرد از دیگران نیز به اندازه‌ی خودآگاهی در فروش مهم است. فروشندگانی که عملکرد خوبی دارند فقط به صحبت‌های مشتری گوش نمی‌دهند. آن‌ها حالات چهره و زبان بدن مشتری را تحلیل می‌کنند. تنها هفت درصد ارتباطات از طریق لغات بیان می‌شود و بخش عمده‌ی آن توسط لحن بیان و زبان بدن به شنونده منتقل می‌شود. هرقدر فرد هوش هیجانی بیشتری داشته باشد بهتر می‌تواند احساسات طرف مقابل را تحلیل کند. حرکات بدن، پایین آمدن ابروها و حرکت عضلات فک از جمله علائمی هستند که به متخصص فروش نشان می‌دهند مسیر گفتگو در سمت درستی حرکت نمی‌کند.

نتیجه‌ی تحقیقی که برای سنجش میزان هوش هیجانی روی مردان و زنان انجام شد، نشان می‌دهد که زنان در ۱۱ مرحله از ۱۲ مرحله‌ی این آزمایش عملکرد بهتری نسبت به مردان داشته‌اند.

sales woman

۳- همکاری

در زمان‌های گذشته، رقابت بسیار سختی بین متخصصان فروش برای بالا بردن میزان کمیسیون وجود داشت. اما امروزه همه چیز تغییر کرده و این طرز تفکر رو به انقراض است. این روزها فروشندگان ماهر، به همکاری بیشتر از رقابت اهمیت می‌دهند. همکاری، متخصصان فروش را تشویق می‌کند که موفقیت‌ها و شکست‌های خود را با یکدیگر در میان بگذارند و درنهایت تمام اعضای تیم فروش شرکت رشد کنند و پیشرفت داشته باشند. این موضوع همچنین به آن‌ها کمک می‌کند که برای رسیدن به اهداف مشترک با یکدیگر هماهنگ شوند. مزایای همکاری تنها به بخش فروش شرکت محدود نمی‌شود. فروشندگان برتر تیم فروش، در امور مرتبط با بازاریابی نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند. نتیجه‌ی تحقیقات شرکت HubSpot نشان می‌دهد شرکت‌هایی که کارمندان بخش فروش و بازاریابی آن‌ها با یکدیگر همکاری دارند، ۳۸ درصد قرارداد بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها دارند و میزان درآمد آن‌ها ۲۰۸ درصد یعنی دو برابر بیشتر از شرکت‌هایی است که تیم‌هایی مجزایی برای بازاریابی و فروش دارند.

درنهایت می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که همکاری با مشتری‌ها تأثیر زیادی در افزایش میزان فروش دارد. فروشندگان باتجربه با ایجاد حس همکاری میان خودشان و مشتری، کاری می‌کنند که میزان فروش محصولات افزایش پیدا کند. آن‌ها از این همکاری به‌عنوان راهی برای از بین بردن مشکل مشتری استفاده می‌کنند و درنهایت این کار باعث می‌شود مشتری به محصول یا خدمات برند علاقه‌مند شود.

نتیجه‌ی تحقیقات متعددی نشان داده است که زنان ترجیح می‌دهند به‌صورت گروهی کار کنند؛ اما مردان دوست دارند کارها را به‌تنهایی پیش ببرند. نتیجه‌ی تحقیقات همچنین نشان داده است که زنان انتخاب‌های خود را بر اساس منفعتی انجام می‌دهند که روی کل اعضای تیم دارد و این کار در مردان کمتر است. تمایل بیشتر زنان به انجام دادن کارهای گروهی باعث می‌شود که فروشندگان بهتری نسبت به مردان باشند.

زنان دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که به آن‌ها کمک می‌کند فروشندگان بهتری نسبت به مردها باشند. بنابراین سپردن چنین نقش‌هایی به آن‌ها و قدردانی از ارزش‌هایی که برای شرکت داشته‌اند میزان اعتبار و موفقیت کسب‌وکار را افزایش خواهد داد.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهارت‌های برجسته‌ی زنان در فروش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..