تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دفاتر کار پرستاری حلقه مفقوده نظام ارجاع

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، دفاتر کار پرستاری را حلقه مفقوده نظام ارجاع دانست و بر اهمیت نقش نیروهای پرستاری در خط مقدم پیشگیری تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز، کامران سیفی پور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاری با داشتن دفاتر کار می تواند مرکز ثقل هماهنگی نظام سلامت، مراقب محور و نظام ارجاع برای کسب رفاه كامل جسمي،‌ رواني، اجتماعي و معنوي جامعه بوده و تحت عنوان پرستاری جامعه نگر موجب انقلاب عظیمی در صنعت بهداشت و درمان و تامین سلامت همگانی گردد.

وی ادامه داد: دفاتر کار پرستاری حلقه مفقوده نظام ارجاع و پرستار نیروی مشترک سطوح ارائه خدمات سلامت از پیشگیری تا بازتوانی است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری اظهار داشت : براساس اسناد بالادستی وزارت بهداشت تامین سلامت مردم در قالب برنامه های ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع جهت دسترسی مردم به یک زندگی سالم ، آبرومند و با کیفیت تعریف شده است ، که در نهایت انسان را به رفاه كامل جسمي،‌ رواني، اجتماعي و معنوي نزدیک خواهد کرد.

وی با بیان این که اولین انقلاب در این چشم انداز در کشور جمهوری اسلامی ایران با استقرار برنامه نظام به هم پیوسته بهداشت محورشبکه بهداشت در کشور به وجود آمد و پس از آن با توسعه علوم آموزشی و بیماری های نوپدید ونوظهور به انقلاب درمان محورتحول نظام سلامت منتهی گردیده است، تاکید کرد: همواره در این بین اسقرار نظام ارجاع که همانا راز موفقیت برنامه های سلامت محوربود، تحقق پیدا نکرد و برنامه های پزشک خانواده و تحول نظام سلامت با آن همه اعتبارات و هزینه و بودجه های چند صد هزار میلیاری ،از عهده استقرار آن برنیامده و آروزی استقرار نظام ارجاع بر دل دغدغه مندان و دلسوزان برنامه های ملی سلامت محور ماند.

سیفی پور خاطر نشان کرد: چرخش سلامت به سمت درمان محوری در سالیان اخیر موجب دور شدن بیشتر از نظام ارجاع در جهت تامین رفاه كامل جسمي،‌ رواني، اجتماعي و معنوي گردیده است به نظر می رسد نظامات گذشته بهداشت محور و درمان محور هردو در حالت افراط و تفریط هستند و سیاست گذاران بجای تجربه های آزمون وخطای بهداشت یا درمان محور می توانند مراقبت محوری را به عنوان انقلاب سوم سلامت به کار گیرند.

وی با اشاره به این که در برنامه مراقبت محور نظام آموزش نیز به تغییرات اساسی نیاز داشته و طب اسلامی و سنتی با پزشکی حرفه ای و صنعتی ادغام خواهند یافت، یادآور شد: در یک برنامه مراقبت محور با حفظ و مشارکت جامعه دردست یابی به رفاه كامل جسمي،‌ رواني، اجتماعي و معنوي مواجهه خواهیم بود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: در نظام مراقبت محور که با استفاده از توانایی ها و بکارگیری امکانات موجود به وجود خواهد آمد ، قطعا اقتصاد سلامت با چالش مواجهه نشده و می تواند اعتبارات و بودجه های سلامت را هدفمند کرده و مفهوم واقعی و هدفمندی به اعتبارات سلامت بدهد.

وی تاکید کرد: در نظام متعالی و مترقی مراقبت محور، نظام شبکه های بهداشت ودرمان با همکاری نظام ارجاع و نظامی متناسب از بکارگیری نیروی انسانی محقق شده که در این نظام ،سرباز سلامت و کلیدی برنامه های مراقبت محور ، پرستار بوده که توانایی و آموزش و دانش هماهنگی بین سطوح بهداشت ، درمان ، تشخیص و توانبخشی را دارا است .

سیفی پور افزود: با توجه به برنامه اعطای صلاحیت حرفه ای و تعرفه گذاری ، پرستاری با داشتن دفاتر کار می تواند مرکز ثقل هماهنگی مراقب و نظام ارجاع برای کسب رفاه كامل جسمي،‌ رواني، اجتماعي و معنوي جامعه بوده و تحت عنوان پرستاری جامعه نگر موجب موج انقلاب عظیمی در صنعت بهداشت و درمان و تامین سلامت همگانی باشدو پرستار با توانایی ویژه نقطه اشتراک سطوح سلامت از پیشگیری تا بازتوانی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دفاتر کار پرستاری حلقه مفقوده نظام ارجاع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..