تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بادمجان پلو؛ دو نوعِ قزوینی و شیرازی

برترین ها: وظیفه بادمجان این است که در هر خوراک و غذایی و با هر روش طبخی، همواره خوشمزه و بهترین باشد و همین باعث شده به عنوان عضو جدانشدنی سفره ایرانیان شناخته شود. بادمجان پلو یکی دیگر از مشتقات این موجود خوشمزه است. بادمجان پلو را هم قزوینی ها درست میکنند و هم شیرازی ها. هر دو نوع هم خوشمزه و لذیذ است و ما برای ادای احترام به هر دو روش طبخ، به ارائه دستور پخت هر دو غذا روی آورده ایم.

 بادمجان پلو قزوینی

مواد لازم

 برنج :یک کیلوگرمبادمجان حلقه شده :یک کیلوگرمپیاز سرخ شده :یک پیمانهگوشت چرخ کرده :500 گرمگوجه فرنگی حلقه شده :2 پیمانه یا 5 عددرب گوجه فرنگی :2 قاشق غذاخوریروغن :نصف پیمانهنمک، ادویه و زردچوبه :به میزان لازم بادمجان پلو؛ دو نوعِ قزوینی و شیرازی طرز تهیه

1.  بادمجان ها را سرخ کرده و کنار می گذاریم.

2.  سپس با پیاز داغ، کمی گوجه فرنگی و گوشت تفت می دهیم.

3. می توانیم به همان گوشت سرخ شده، رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنیم.

4. سپس برنج را شسته آبکش کرده و از ته قابلمه لابه لای آن گوشت، بادمجان و گوجه فرنگی را قرار داده و نصف لیوان روغن و آب ریخته و آن را دم می کنیم.

 

 بادمجان پلو شیرازی

مواد اولیه

 برای دو نفر
    برنج:  2پیمانه    مرغ:  300گرم   بادمجان:  2عدد    پیاز: 1عدد    زرده تخم مرغ: 2عدد    زرشك: 5قاشق سوپخوری (پلویی)    ماست:  5قاشق سوپخوری    شكر:  2قاشق غذاخوری    كره:  100گرم    سیب زمینی:  2عدد    زعفران:  به میزان لازم
 بادمجان پلو؛ دو نوعِ قزوینی و شیرازی
طرز تهیه

1. ابتدا در ظرفی مناسب پیاز ها را خرد كرده و با مقداری كره تفت میدهیم .مرغ را جداگانه كمی در كره تفت میدهیم و با اضافه كردن مقداری زعفران و آب آن را پخته و استخوانهایش را جدا میكنیم.

2. بادمجان و سیب زمینی را جدا گانه پس از پوست گرفتن به صورت حلقه ای خرد كرده و سرخ میكنیم.

3. زرشك را هم با مقداری كره و شكر تفت میدهیم.حال در ظرفی مناسب برنج را به مرحله آبكشی میرسانیم و آن را با زرده تخم مرغ و ماست و مقداری زعفران مخلوط كرده و با همه مواد به صورت لابه لا در ظرف میریزیم و اجازه میدهیم دم بكشد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بادمجان پلو؛ دو نوعِ قزوینی و شیرازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..