تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره بی خوابی

بی خوابی با کیفیت خواب و حس فرد بعد از خواب تعریف می شود نه تعداد ساعاتی که در خواب بوده است.
حالا با این تعریف به نکات زیر توجه کنید:

نشانه های بی خوابیمشکل در به خواب رفتن علیرغم خستگیبیدار شدن های مکرر در طول شبمشکل در به خواب رفتن پس از بیداریخستگی بعد از خوابوابستگی به قرص های خواب برای خوابیدنبیدار شدن صبح خیلی زودخواب آلودگی و گیجی در طول روز یا تحریک پذیریمشکل تمرکز در طول روزعلل بی خوابی یا چرا نمی توانید بخوابید

به منظور درمان و معالجه درست بی خوابی شما، لازم است خواب تان را به دقت وارسی کنید. مسائل عاطفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی نیمی از موارد بی خوابی را شامل می شوند. اما عادات روزانه شما، روتین خواب و سلامت جسمانی نیز ممکن است نقش مهمی داشته باشد. سعی کنید همه علل ممکن بی خوابی را شناسایی کنید. هنگامی که علت ریشه ای را مشخص کردید می توانید درمان را بر اساس آن طراحی کنید.

آیا تحت فشار استرس زیاد قرار دارید؟احساس افسردگی یا ناامیدی می کنید؟با حس نگرانی یا اضطراب مزمن درگیر هستید؟اخیرا تجربه ای سخت و ناراحت کننده داشته اید؟دارویی مصرف می کنید که روی خواب تان تاثیر داشته باشد؟بیماری دارید که با خواب شما تداخل پیدا کند؟آیا محیط خواب تان آرام و راحت است؟در طول روز زمان کافی زیر نورخورشید و شب ها در تاریکی مناسب هستید؟آیا هر روز در یک زمان مشخص به رختخواب می روید و بیدار می شوید؟علل جسمی و روانی رایج بی خوابی

گاهی بی خوابی تنها چند روز ادامه پیدا می کند و به خودی خود از بین می رود، به خصوص زمانی که بی خوابی با یک علت موقت آشکار مانند استرس ناشی از سخنرانی، جدایی دردناک یا ناشی از تغییر مکان جغرافیایی در مسافرت باشد. در مواقع دیگر بی خوابی تداوم پیدا می کند. بی خوابی مزمن معمولا علت جسمی یا روحی خاصی دارد.

مشکلات فیزیولوژیک که موجب بی خوابی می شوند

افسردگی، اضطراب، استرس مزمن، اختلال دو قطبی و اختلال استرس پس از ضربه.

داروهایی که موجب بی خوابی می شوند

ضد افسردگی ها، داروهای سرماخوردگی و آنفلوآنزا که حاوی الکل باشند، مسکن های حاوی کافئین (میدول، اکسدرین)، مدرها، کورتیکوستروییدها، هورمون تیروئید و داروهای فشارخون بالا.

مشکلات جسمانی که موجب بی خوابی می شود

آسم، آلرژی ها، بیماری پارکینسون، پرکاری تیرویید، ریفلاکس معده، بیماری کلیه، سرطان و دردهای مزمن.

اختلالات خواب که موجب بی خوابی می شوند

قطع تنفس در خواب، حمله خواب و سندروم پا درد.

اضطراب و افسردگی

افراد بسیاری که دچاراختلال اضطراب یا افسردگی هستند از بی خوابی رنج می برند. علاوه بر آن  کمبود خواب موجب تشدید علائم اضطراب و افسردگی می شود.  درمان علت زیربنایی روانشناختی راه حل مشکل بی خوابی فرد خواهد بود. راهکارهایی برای از بین بردن نگرانی و اضطراب.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره بی خوابی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..