تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جراحی زیبایی را با بهترین‌ها تجربه کنید

دکتر علی کربلایی خانی، فوق تخصص جراحی ترمیمی و جراحی پلاستیک با یک دهه فعالیت در این زمینه، با دستی پر از تجربه برای خدمت رسانی به هموطنان عزیز خود، اعلام آمادگی می‌کند. ایشان با انجام بیش از ۵۰۰۰ عمل زیبایی می‌تواند یکی از بهترین جراحان به نام در این حوزه باشد. جراحی پلاستیک بینی، سینه، شکم، پلک، لیفت ران، لیفت بازو، پیکره تراشی و... از جمله جراحی‌های شناخته شده هستند که تا کنون دکتر کربلایی با موفقیت انجام داده است.  

پیکره تراشی با تیشه؛ از واقعیت تا اجرا

 

در تصویری که برای تبلیغات پیکره تراشی قرارداده میشود، در اکثر مواقع میبینیم که انسان فربه و بی نهایت چاقی، بدنش توسط یک تیشه تراشیده میشود و در نهایت یک انسان خوش هیکل از آن بیرون می‌آید. باید گفت: این تفکر در حد یک تبلیغات بیش نیست و اصلا جنبه‌ی واقعیت ندارد. در مطب دکتر کربلایی قبل از هر کاری توده بدنی شما مشخص میشود تا بر حسب آن معلوم شود که آیا شما میتوانید کاندیدای خوبی برای این عمل باشید یا خیر. دکتر کربلایی می‌گوید در هر عمل پیکره تراشی به دلیل محدودیت زمانی، جراح فقط میتواند بین ۵ تا ۱۰ کیلو چربی را از بدن بیمار خارج کند و این موضوع برای افرادی که با تصویر موجود در تبلیغات تن به جراحی داده‌اند اصلا خوشایند نیست!

 

فرم دهی بدن (بادی کانتورینگ)

 

دکتر کربلایی تاکید میکند که پیکره تراشی واژه‌ای وطنی است که البته مردم را برای شناساندن این جراحی دچار مشکل کرده است. افراد از جراح توقع دارند بعد از عمل جراحی، اندام آن‌ها را مانند آنچه در تبلیغات میبینند، تراشیده باشد و افراد به اندام رویایی خودشان دست پیدا کنند. در حالی که این عمل در اصل کار فرم دهی به بدن شما را انجام میدهد و چربی‌های تجمیع یافته در یک قسمت را خارج میکند. به این منظور باید قبل از هر کاری بدن بیمار بررسی شود و از حضور چربی‌های تجمیع شده در قسمت‌های بدن آگاه شد و بعد از آن جراح با برگزاری جلسه ای، با بیمار مشورت میکند که چربی کدام ناحیه متعادل نیست و باید برداشته شود تا بدن بیمار به تناسب برسد. دکتر کربلایی اضافه میکنند که اگر فردی ۱۴۰ کیلوگرم وزن داشته باشد باید از روش‌های دیگر درمانی برای کم کردن وزنش کمک بگیرد. روش هایی مانند کوچک کردن معده میتواند گزینه مناسبی باشد.

 

جابجایی چربی در بدن

 

پیکره تراشی یعنی جابهجایی چربی در بدن و باید شخص وزن مناسب برای اینکار را داشته باشد تا بتواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند. برای به دست آوردن وزن مناسب باید توده‌ی بدنی را محاسبه کرد. برای اینکار وزن بیمار را تقسیم بر مجذور قد او میکنند. عدد به دست آمده میزان توده چربی شخص است. اگر این عدد زیر ۳۵ باشد یعنی فرد میتواند از عمل پیکره تراشی استفاده کند در صورتی که عدد به دست آمده بالای ۳۵ باشد انجام دادن عمل از نظر علم پزشکی ممنوع می‌باشد. در نهایت باید گفت: این عمل کمک به برقراری تعادل و تناسب چربی در قسمتهای مختلف بدن میکند. به این منظور باید چربی‌های نافرم را بیرون آورد تا تناسب برقرار شود. به عنوان مثال فردی که ران‌های بزرگ دارد، ولی بازو‌های لاغر اندامی داشته باشد، میتوان از چربی‌های ران برداشته و مقداری از آن را به بازو انتقال داد. توجه داشته باشید پیکره تراشی باید حتما در کلینیک یا بیمارستان انجام شود و اصلا نباید زیر بار جراحی در مطب رفت. چون نمیتوان بیهوشی انجام داد و زمان عمل کوتاه است و امکان نیمه کاره ماندن عمل وجود دارد.

 

توجه! در عمل لیپوماتیک پوست لیفت نمی‌شود

 

دکتر کربلایی در ادامه توضیح میدهد که در تبلیغات گفته میشود در عمل لیپوماتیک پوست لیفت یا بالا کشیده میشود. باید گفت: جراحی لیپوماتیک تن‌ها برای افرادی مناسب است که افتادگی شکم ندارند و بارداری نداشته اند. کسانی که بارداری داشته اند و به افتادگی پوست دچار شدند، حتما باید یک جراح پلاستیک آن‌ها را ویزیت کند و اگر لازم بود در حین جراحی لیپوماتیک، پوست شکم‌شان هم لیفت شود و پوست اضافی برداشته شود که در اصطلاح به این کار ابدومینوپلاستی میگویند. اکثر بیماران از این موضوع اطلاع ندارند و بعد از عمل لیپوماتیک دچار سرخوردگی میشوند. زیرا چربی‌ها بیرون آورده شده‌اند، ولی با پوستی آویزان و شل مواجه میشوند. بهترین راه حل کمک گرفتن از یک جراح پلاستیک است که توانایی این را داشته باشد به طور همزمان با خارج کردن چربی‌های اضافی، پوست شل شده را بالا بکشد.

 

تزریق ژل هیچ کاربردی در بادی کانتورینگ ندارد!

 

همانطور که توضیح داده شد در بادی کانتورینگ یا پیکره تراشی، برای فرم دادن به یک قسمت از بدن، میتوان از چربی قسمت دیگر استفاده کرد. گاهی اوقات بیماران درخواست میکنند از ژل برای فرم دهی بدن استفاده کنیم، ولی باید گفت: تزریق ژل برای نواحی بدن که پایین‌تر از گردن هستند هیچ کاربردی ندارد. استفاده از ژل، فقط در ناحیه صورت نتیجه مطلوب دارد. مانند ژل گونه و یا ژل لب. ژل هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند به دلیل جذب شدن در بدن اصلا گزینه مناسبی برای قسمتهای دیگر نیستند. البته این موضوع یکی از خاصیت خوب انواع ژل در عصر حاضر است. زیرا باعث میشود اگر فردی از فرم لب یا گونه خود بعد از تزریق ژل راضی نبود بعد از گذشت ۶ ماه تا یکسال از دست ژل تزریق شده رهایی یابد.

 

جراحی پلک را به دست چه کسی بسپارید؟

 

جراحی پلک هم یکی از جراحی‌های آشنا در زمینه زیبایی است. جراحی پلک به دو روش انجام میشود. یک دسته افرادی هستند که دچار پتوز یا افتادگی پلک شده اند یعنی عضله پلک ضعیف است و فرد افتادگی پلک دارد که این عمل توسط همکاران پلک انجام میشود. دسته دوم افرادی هستند که با بالا رفتن سن، پلک شان پوست اضافه پیدا کرده است و باید پوست را برداشت که این عمل توسط جراحان پلاستیک انجام می‌شود.

 

دکتر کربلایی در مورد جراحی سینه توضیح میدهد که جراحی سینه برای افراد با نیازهای متفاوتی انجام می‌شود.

دسته اول افرادی هستند که سینه شان حجم مناسبی دارد و فقط از افتادگی آن رنج میبرند. برای رفع این مشکل، ما سینه را فقط لیفت میکنیم تا به سر جای خودش برگردد. دسته دوم افرادی هستند که سینه بزرگی دارند. در اینجا ما همراه با کوچک کردن سینه آن را لیفت میکنیم. دسته آخر هم افرادی هستند که برای بزرگ کردن سینه به ما مراجعه میکنند که بهترین گزینه برای آن‌ها قراردادن پروتز و انجام لیفت سینه است.

ایشان ادامه می‌دهند که کوچک کردن سینه روش‌های مختلفی دارد.

روش اول برای کوچک کردن سینه از برش عمودی در پایین سینه استفاده می‌شود.

روش دوم زمانی است که سینه بزرگ‌تر است و همزمان علاوه بر برش عمودی زیر سینه، دور هاله سینه هم برداشته می‌شود که این روش به روش دو برشی معروف است.

روش سوم برای سینه‌هایی با حجم خیلی زیاد است و با دو برش نمیتوان به نتیجه مطلوب رسید. به این منظور از سه برش استفاده می‌شود. برش عمودی زیر سینه، برش افقی و برش دور هاله.

روش چهارم برای جراحی سینه استفاده از تکنیک فیلیپر یا انتقال آزاد نوک سینه است. این روش برای افرادی که سینه‌ای خیلی بزرگ و حجیم دارند مناسب است. دکتر کربلایی توضیح می‌دهد که در این روش ابتدا نوک سینه را بر میداریم و سپس بافتی که نمیخواهیم را خارج می‌کنیم و بعد از آن نوک سینه را به روش کاشت سر جای خودش قرار می‌دهیم.

 

رابطه جراحی سینه و شیردهی چیست؟

 

چنانچه بیمار فقط عمل لیفت سینه را انجام دهد، مشکلی در شیردهی ندارد و میتواند نوزاد را به طور کامل با شیر خودش سیر کند. اگر عمل جراحی سینه در سن بلوغ برای افرادی که از رشد بیش از اندازه و بدون وقفه سینه رنج میبرند انجام شود، در زمان شیردهی میتوانند نوزاد را شیر بدهند، ولی به صورت کامل نه. چون میزان قابل توجهی از غدد شیردهی را از دست میدهند. همچنین در تکنیک فیلیپر بیمار اصلا نمیتواند شیردهی داشته باشد و حتی حس نوک سینه هم از بین میرود.

 دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

دکتر علی کربلایی خانی

جراح پلاستيك
فوق تخصص  جراحي ترميمي
دست و اعصاب محيطي

 .

  
 دکتر علی کربلایی خانیآدرس: تهران، ونک، ولیعصر به سمت جنوب، ساختمان پزشکان ۲۵۸۸, بالای داروخانه دکتر فخرایی، طبقه اول واحد ۲

روزهای مراجعه: دوشنبه و چهارشنبه

دکتر علی کربلایی خانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جراحی زیبایی را با بهترین‌ها تجربه کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..