تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آش رشته مجلسی

برترین ها: آش رشته یک غذای ایرانی معروف و خوشمزه است. حتما شما هم در دورهمی‌های خانوادگی یا در هوای سرد زمستان این آش را امتحان کرده‌اید و از خوردن آن لذت برده‌اید. در اینجا برایتان طرز تهیه آش رشته مجلسی و همچنین مدل های تزئین آن را آورده ایم.

 

مواد لازم

 نعناع خشک به میزان لازمکشک به میزان لازمآب به میزان لازمحبوبات پخته (نخود و لوبیا چیتی و عدس و ماش ) از هر کدام یک پیمانهسبزی آش (تره، شوید، گشنیز و اسفناج) نیم کیلوروغن به میزان لازمسیر یک بوتهپیاز بزرگ 2 عددآرد 2 قاشق غذاخوریرشته آشی 200 گرمنمک و زرد چوبه به میزان لازم آش رشته مجلسی 

طرز تهیه

1.  در اولین مرحله برای تهیه آش رشته باید قابلمه را نصفه آب کرده و روی شعله بگذارید تا به جوش آید.آش رشته مجلسی2.  در همین فاصله مواد اولیه برای تهیه آش رشته را دم دست تان بگذارید تا نخواهید مدام دنبال آنها بگردید.آش رشته مجلسی3.  اکنون پیاز ها را خرد کرده و روی حرارت ملایم بگذارید. نباید روغن روی آن بریزید. فقط می خواهیم که آب پیاز گرفته شود.آش رشته مجلسی4.  وقتی که آب پیاز تمام شد میتوانید روغن را به آن اضافه کنید. اکنون صبر کنید که پیاز سرخ شود. البته نیازی به قهوه ای شدن آن نیست و کافیست که پیازتان طلایی شود.آش رشته مجلسی5.  در این مرحله پیازداغ  را در ظرفی جداگانه بریزید.

نکته : از پیاز داغ و نعناع داغ و سیر داغ کمی برای تزیین نگه دارید.

6. اکنون در ماهیتابه تان کمی روغن بریزید. سپس چند قاشق نعناع به ان اضافه کنید و وقتی کمی حرارت دید زیرش را خاموش کنید. یادتان باشد نعناع نباید سرخ شود فقط باید کمی حرارت ببیند. چون نعناع خیلی زود می سوزد. باید مراقب آن باشید.

آش رشته مجلسی
7. در ظرفی هم باید روغن را داغ کرده و سیر رنده شده را به ان اضافه کنید تا تفت داده شود. زردچوبه را هم به آن اضافه کنید. مراقب باشید که سیرتان نسوزد.آش رشته مجلسی

8. در این مرحله هم باید دو قاشق آرد روی سیر ریخته و خیلی کم تفت بدهید. آردتان باید مانند شکل کمی طلایی شود. اصلا آرد نباید بو داده شود.آش رشته مجلسی
 آش رشته مجلسی

9.  در مرحله بعدی شما باید دو قاشق از نعناع داغ و دو قاشق از پیاز داغ رو را هم به این مواد اضافه کرده و سپس ان را کنار بگذارید.
آش رشته مجلسی
آش رشته مجلسی 10.  وقتی که می بینید آب در قابلمه درحال جوشیدن است، حبوبات پخته شده را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا ده دقیقه بجوشد.آش رشته مجلسی11.  در مرحله بعدی باید سبزی را به آب اضافه کنیدتا بپزد.آش رشته مجلسی12.  دوباره باید صبر کنیم تا آب بجوشد. وقتی که آب داخل قابلمه جوش آمد، پیاز داغ و سیر داغ و نعناع و آردی که از قبل تفت داده بودید به این مواد داخل قابلمه اضافه کنید. درست مثل شکل زیر.آش رشته مجلسی

13.  منتظر بمانید تا مواد حدود بیست دقیقه بجوشد.

آش رشته مجلسی

14. سپس رشته را اضافه کرده و ده دقیقه صبر کنید تا رشته تان نرم شود. یادتان باشد که رشته اصلا نباید زیاد بجوشد. وگرنه وا می رود. همچنین وقتی آش پخته شود تا قبل از خوردن آن ، باز هم رشته در اثر حرارت پخته تر و کشیده تر می شود .

آش رشته مجلسی

15.  زیر حرارت را خاموش کرده و صبر کنید تا آش تان کمی جا بیفتد. بهتر است که فعلا آش را در ظرف نریزید.

آش رشته مجلسی

نکات طلایی برای تهیه آش رشته

1 – شما میتوانید بر حسب سلیقه تان مواد آش مثل رشته ، حبوبات و سبزی را کم و زیاد کنید. که این بستگی به میل شما دارد.

2 – یادتان باشد اگر رشته زیاد بپزد، وا رفته و خمیر می شود . در این صورت گاهی آش قابل خوردن نیست. فقط باید حدود ده دقیقه صبر کنید تا مغز رشته پخته شود.

3 – پیشنهاد می کنیم حبوبات پخته شده را از قبل در یخچال نگه داشته و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. این کار باعث افزایش سرعت پخت آش می شود.

4 – شما میتوانید به جز موارد عادی برای نذری هم از این آش رشته استفاده کرده و به دیگران نذری بدهید.

فوت و فن های آش رشته ای برای مبتدی ها

1. همیشه از قابلمه جادار استفاده کن تا رشته های به هم نچسبه.


2. سبزی آش رو درشت خورد کنی بهتره


3. پیاز داغ رو داخل مواد هم بریز.هر چی پیاز بیشتر باشه آش رشته مجلسی تر و جا افتاده تر میشه.


4. به مواد نمک نزن آخه کشک ها اکثرشون شور هستن.


5. بهتره کشک در ظرفی جدا جوشونده بشه بعد بره داخل آش.


6. به پیاز داغ زردچوبه بزن تا آش رشته مخصوص و خوشرنگ داشته باشی.


تزیین آش رشته خوشمزه

1. کمی زعفرون به کشک بزن تا بتونی روی آش رو تزیین مجلسی بزنی. از شابلون هم میشه استفاده کرد.


2. کشک رو کمی سفت تر توی کیسه فریزر بریز و سه گوش ببر و با مهارت روی آش طرح بکش.


3. سیر رو زیاد تف نده تلخ میشه فقط با روغن داغ یه کمی حرارت بده.


4. با کشک سفید و زرد، نعنا داغ، پیازداغ، سیر داغ و کمی از حبوبات پخته آش رو تزیین کن.

چند مدل تزئین آش مجلسی

آش رشته مجلسی آش رشته مجلسی آش رشته مجلسی آش رشته مجلسی آش رشته مجلسی آش رشته مجلسی 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آش رشته مجلسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..