تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایق جالب درباره دلفین‌ها

برترین‌ها: دلفین‌ها واقعا دوست داشتنی هستند، اما آن‌ها فقط موجودات جالب دریا نیستند. در اینجا با حقایقی درباره آن‌ها آشنا می‌شوید که باعث می‌شود آن‌ها را بیشتر دوست بدارید.

حقایق جالب درباره دلفین‌ها 
۱ - تقریبا ۴۰ گونه دلفین در آب‌های سراسر جهان زندگی می‌کنند. بیشتر آن‌ها در مناطق کم عمق اقیانوس‌های گرم و معتدل زندگی می‌کنند و ۵ گونه هم در رودخانه‌ها زندگی می‌کنند.

۲ - دلفین‌ها گوشتخوار هستند. ماهی، هشت پا و سخت پوستان غذای آن‌ها هستند. یک دلفین ۱۲۰ کیلوگرمی حدود ۱۵ کیلوگرم ماهی در روز می‌خورد.

۳ - دلفین‌ها بازیگوش و بسیار باهوش هستند. آن‌ها به اندازه میمون‌ها با هوش هستند و تکامل مغز بزرگ آن‌ها بسیار شبیه به انسان است.

حقایق جالب درباره دلفین‌ها 
۴ - دلفین‌ها بخشی از خانواده نهنگ‌ها هستند که شامل نهنگ‌های قاتل و خلبان می‌شود. نهنگ‌های قاتل در واقع دلفین هستند.

۵ - دلفین‌ها بسیار اجتماعی هستند و به صورت گروهی شکار و حتی با هم بازی می‌کنند. گروه‌های بزرگ دلفین‌ها می‌تواند هزار عضو یا بیشتر داشته باشد.

۶ - بسته به گونه، بارداری آن‌ها ۹ تا ۱۷ ماه طول می‌کشد. بعد از زایمان دلفین‌ها مادران شگفت انگیزی هستند. آن‌ها بچه هایشان را نوازش می‌کنند.

۷ - یک بچه دلفین تا دو سال نیاز به مراقبت دارد. آن‌ها از سه تا هشت سالگی همه جا همراه مادرشان هستند.

حقایق جالب درباره دلفین‌ها 
۸ - دلفین‌ها هم در آب و هم خارج آن بینایی دقیقی دارند. آن‌ها فرکانس‌های ۱۰ برابر بالاتر از محدوده شنوایی انسان را می‌شنوند. حس لامسه آن‌ها به خوبی تکامل یافته، اما حس بویایی ندارند.

۹ - دلفین‌ها دشمنان طبیعی کمی دارند. انسان‌ها تهدید اصلی آن‌ها هستند. آلودگی، ماهیگیری و شکار آینده نامعلومی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

۱۰ - از آنجا که دلفین‌ها پستاندار هستند برای نفس کشیدن به سطح آب می‌آیند و برخلاف پستاندارهای زمینی برای خوردن و نفس کشیدن از دهانشان استفاده نمی‌کنند و سوراخ‌های مجزا دارند. این باعث می‌شود هنگام شکار آب وارد ریه‌های آن‌ها نشود و خطر غرق شدن کاهش یابد.

 حقایق جالب درباره دلفین‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایق جالب درباره دلفین‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..