تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خادم پست‌هايش را پس فرستاد

روزنامه شرق: رسول خادم، مرد همه‌کاره کشتي ايران، ديروز با نوشتن دو نامه ورزش ايران را غافلگير کرد. رئيس فدراسيون کشتي ايران ابتدا بخش عمده‌اي از اختيارات مديريتي خود را واگذار کرد و دقايقي بعد در اقدامي عجيب‌تر از سرمربيگري تيم ملي کشتي آزاد هم فاصله گرفت. خادم پس از رياست مجدد بر فدراسيون کشتي از سوي شوراي فني کشتي آزاد به عنوان مسئول فني تيم کشتي آزاد هم برگزيده شد؛ دقيقا مانند شرايطش پيش از المپيک ٢٠١٤ که هم رئيس بود و هم سرمربي. اعضاي شوراي فني کشتي آزاد پس از نتايج ضعيف تيم ملي کشتي آزاد در مسابقه‌هاي جهاني پاريس، رسول خادم، رئيس فدراسيون کشتي، را تا رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي در ارديبهشت سال آينده، به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب کردند. خادم اما ديروز هر دو سمت خود را به حالت تعليق درآورد. خادم ابتدا با استناد به مفاد بند هشتم از ماده يازدهم اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي آماتوري جمهوري اسلامي ايران، در نامه‌اي کليه وظايف و اختيارات خود را به استثناي امضاي اسناد مالي، به حميد بني‌تميم، نايب رئيس فدراسيون، واگذار کرد. به نظر مي‌رسيد اين تفويض اختيار براي رسيدگي بيشتر رسول خادم به امور فني تيم ملي کشتي آزاد صورت گرفته باشد. حميد بني‌تميم در گفت‌وگو با «ايسنا»، در‌اين‌باره توضيح داد: «نيت خادم از انجام اين کار تمرکز بر امور فني تيم‌‌هاي ملي کشتي‌ آزاد و فرنگي بزرگسالان ايران بوده است. اميدوارم که بتوانم جواب اعتماد خادم را بدهم و امور محوله را به بهترين شکل ممکن پيش ببرم».


سرمربي انتخاب کنيد


نامه دوم خادم اما مسئله را پيچيده کرد. او در نامه‌اي به اعضاي شوراي فني تيم‌هاي ملي از آنها خواست هر چه سريع‌تر نسبت به انتخاب سرمربي تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان اقدام کنند. در نامه قهرمان المپيک آتلانتا آمده است: «احتراما، همان‌طور که مستحضر هستيد، پيرو تصميم شوراي محترم فني تيم‌هاي ملي کشتي آزاد، در جلسه مورخ دهم دي‌ماه ٩٦ مقرر گرديد بنا به تجربيات مختصر اينجانب در جايگاه سرمربي تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان کشور (در سال‌هاي ٢٠١٢ تا ٢٠١٦ ميلادي)، تا زمان برگزاري رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي (مرحله نهايي)، به‌منظور کمک به حفظ شرايط فني تيم ملي مذکور و نيز ايجاد فرصت براي ادامه ارزيابي و انتخاب سرمربي واجد شرايط، مسئوليت فني تيم، برعهده اينجانب باشد. با توجه به اينکه گويا تعداد قابل توجهي از مربيان محترم و شناخته‌شده در جامعه کشتي، علاقه‌مند به حضور در اين سمت و پذيرش مسئوليت سرمربيگري تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان کشور هستند، ضرورت دارد هرچه سريع‌تر نسبت به انتخاب مربي واجد شرايط، که بتواند بار سنگين مسئوليت مذکور را بر عهده گرفته، اقدام شود. لازم به توضيح مي‌داند اينجانب تا زمان تصميم‌گيري شوراي محترم فني، نسبت به پيگيري امور فني تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان ايران، در حد توان اهتمام خواهم ورزيد».


بي‌خبري شوراي فني


نامه اول خادم قابل توجيه بود، شايد او مي‌خواسته با فاصله‌گرفتن از گرفتاري‌هاي مديريتي، همه تمرکز خود را روي مسائل فني بگذارد يا ظاهرا اعلام کند تمام توجهش به فعاليت‌هاي فني‌اش در تيم ملي کشتي آزاد است؛ اما چطور او هم‌زمان پست سرمربيگري خود را هم پس فرستاده است؟ اعضاي شوراي فني کشتي آزاد همه از اين موضوع ابراز بي‌اطلاعي مي‌کنند. ابراهيم جوادي، يکي از اعضاي شوراي فني کشتي آزاد، در گفت‌وگو با «ايسنا» در‌‌‌اين‌باره گفت: «اصلا در جريان چنين موضوعي نيستم و هيچ صحبتي هم در‌اين‌باره مطرح نشده بود. ما قبلا موافقت کرديم که خادم تا رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي، هدايت تيم ملي کشتي آزاد را بر عهده بگيرد. بايد با خادم در‌اين‌باره صحبت کنيم. اگر او واقعا به اين نتيجه رسيده باشد و بر تصميم خود اصرار کند، مجبور هستيم شخص ديگري را به جاي وي انتخاب کنيم». منصور برزگر، ديگر عضو شوراي فني، هم صحبت‌هاي مشابهي انجام داد و عنوان کرد بايد در‌اين‌باره با رسول خادم صحبت کند.


دليل اين اقدام خادم چه بوده است؟ ظاهرا او از برخي اتفاقات دلخور است. گفته مي‌شد برخي اعضاي شوراي فني باوجود تعيين خادم به عنوان سرمربي در محافل کشتي عنوان کرده‌‌اند بايد براي تيم، سرمربي ديگري انتخاب شود. چند چهره سرشناس کشتي هم علاقه‌مند به حضور در رأس تيم ملي‌اند. احتمال دارد همين موارد خادم را به چنين واکنش عجيبي واداشته باشد. اين البته يک احتمال است.


اعلام آمادگي عباس جديدي


دقايقي پس از علني‌شدن نامه رسول خادم به شوراي فني کشتي آزاد اتفاق عجيب‌تر ديگري هم رخ داد؛ عباس جديدي، رقيب قديمي خادم، اعلام آمادگي کرد که هدايت تيم کشتي آزاد را برعهده بگيرد. دارنده مدال طلاي جهان و نقره المپيک در‌اين‌باره به «ايسنا» گفت: «با کمال ميل اين پيشنهاد را قبول مي‌کنم. البته شش سال است که دوستان حتي يک تماس هم با من نداشتند چه برسد به اينکه بخواهند پيشنهاد بدهند». اين عضو شوراي شهر تهران چندي پيش در انتخابات فدراسيون کشتي رقيب رسول خادم شد که پيش از رأي‌گيري از انتخابات انصراف داد، با‌وجوداین، ٤٠-صفر به خادم باخت. جديدي در شرايطي براي سرمربي‌گري تيم ملي کشتي آزاد اعلام آمادگي کرده است که هيچ‌گونه سابقه مربيگري ندارد و از طرفي بعيد است شوراي فني نظر مثبتي درباره او داشته باشد. به‌هرحال همه اهالي کشتي مي‌دانند که رسول خادم با اينکه اين نامه‌ها را نوشته اما همچنان تصميم‌گيرنده تمامي برنامه‌های کشتي است. او احتمالا دو هدف داشته يا قصد داشته به گونه‌اي به ديگر مربي‌ها تعارفي بزند و از اين بحث‌ها که «او دو پست مهم را با هم دارد»، فاصله بگيرد. احتمال دوم هم اين است که خواسته با اين دو نامه جرياني را تهديد کند که مي‌خواهد قيد همه‌چيز را بزند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خادم پست‌هايش را پس فرستاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..