تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بودجه ما حتی کفاف نگهداری از آثار تاریخی را نمی‌دهد/ گردشگری، حوزه فرابخشی است

بودجه سازمان حتی کفاف نگهداری آثار تاریخی کشور را نمی دهدعلی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کیفیت و کمیت دهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار کرد: این نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال های قبل ارتقای قابل توجهی داشته است. امسال تمام تلاش ما این بود که بر اساس اهدافی که در حوزه گردشگری وجود دارد، نمایشگاه را هدفمند برگزار کنیم. امسال بر محصولات گردشگری تمرکز شده است و کلیه استان‌ها در این زمینه با ما همکاری داشته‌اند.

مونسان در پاسخ به این سوال که با توجه به سند چشم انداز توسعه کشور مبنی بر جذب بیست میلیون گردشگر خارجی در سال 1404، آیا به این برنامه خواهیم رسید اظهار کرد: این هدف بسیار بزرگ و زمان باقی مانده بسیار اندک است. گردشگری فرابخشی است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تمام اختیارات گردشگری را ندارد. در همه دنیا وقتی گردشگری به عنوان اولویت کشور قرار می‌گیرد، تمام بخش های دولتی و غیر دولتی از آن حمایت می‌کنند. از حمل و نقل گرفته تا موضوع اسکان به گردشگری مربوط است و همه بخش ها باید دست به دست هم دهند.

وی افزود: ما اقدامات مهمی را شروع کرده‌ایم و خوشبختانه در دولت دوازدهم در گردشگری رونقی ایجاد شده است. تدوین سند راهبردی گردشگری نهایی شده است و برای هر استان یک برنامه تهیه کرده‌ایم. تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم موضوعاتی همچون اشتغال روستایی را در کشور پیش ببریم.

مونسان در انتها به موضوع مهم اشتغال‌زایی در کشور اشاره کرد و افزود: در سال آینده وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این است که 137 هزار شغل ایجاد کند که عدد بسیار بزرگی است. هرچند نسبت به سایر بخش ها، امکانات و بودجه ما بسیار محدود است؛ به طوری که حتی کفاف رسیدگی به آثار تاریخی کشور را هم نمی‌دهد اما امیدواریم که برای رسیدن به این اشتغال زایی گسترده، همه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره لزوم توجه به گردشگری کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بودجه ما حتی کفاف نگهداری از آثار تاریخی را نمی‌دهد/ گردشگری، حوزه فرابخشی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..