تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگ‌ترین کاروانسرای شهری جهان کجاست؟

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاکم وقت قزوین در دوران قاجار دستور داد کاروانسرایی بسازند که پذیرای مهمان‌های شهر خوشنویسان باشد. این جاذبه گردشگری امروزه با نام کاروانسرای «سعدالسلطنه» شناخته می‌شود.

بزرگ‌ترین کاروانسرای شهری جهان کجاست؟

بنابراین گزارش، از نام‌های دیگر کاروانسرای سعدالسلطنه می‌توان به سرای سعدالسلطنه، سرای سعدیه، سرای سعادت و بازارچه سعدالسلطنه اشاره کرد. این کاروانسرا با وسعتی برابر با ۶.۲ هکتار، بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخلی شهری کشور به حساب می‌آید. این کاروانسرا بزرگ‌ترین کاروانسرای شهری جهان است.

بزرگ‌ترین کاروانسرای شهری جهان کجاست؟

گفتنی است؛ سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین در قالب تفاهمنامه‌ای که با صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی امضا شد، عملیات مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه را برعهده گرفت. این سازمان با اتکا به منابع مالی سازمان بهسازی و نوسازی و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بزرگ‌ترین کاروانسرای شهری جهان را مرمت می‌کند.

بزرگ‌ترین کاروانسرای شهری جهان کجاست؟


یادآور می‌شود کاروانسرای سعدالسلطنه در ۱۱ مرداد سال ۱۳۵۷ به ثبت ملی رسیده است. این کاروانسرا در کنار سردر عالی‌قاپو، عمارت سردار مفخم، حسینیه امینی‌ها، دروازه درب کوشک، دروازه تهران قدیم، آرامگاه حمدالله مستوفی و ودرسه امید، از جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین به حساب می‌آید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگ‌ترین کاروانسرای شهری جهان کجاست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..