تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی وضعیت مهاجرت نخبگان از کشور

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صلواتی از نخبگان بازگشته به وطن و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: من بعد از تمرکز روی موضوع جمعیت مهاجران ایرانی به این نتیجه رسیدم که 250 میلیون مهاجر در کل دنبا وجود دارد.

او گفت: این بدان معناست که از هر 30 نفر یک نفر مهاجر است که البته این بررسی ها نشان دهنده روند رو به رشد مهاجرت در دنیاست.

راهکارهایی برای بازگشت نخبگان به کشور
او افزود: از سال 90 یک میلیون و 300 هزار دانشجوی مهاجر داشتیم که هم اکنون این تعداد به بیش از 5 میلیون نفر رسیده است.

صلواتی گفت: ایران بر اساس آمار رسمی یک میلیون مهاجر دارد که از این تعداد 500 هزار نفرشان مهاجر تحصیلی هستند.

این نخبه افزود: براساس جمعیت مهاجرین، کمتر از 1 درصد از مهاجرین دنیا به ایران تعلق داشته و کمتر از نیم درصد از مهاجرین تحصیل کرده هستند براین اساس، رتبه ایران در زمینه مهاجرت 16 جهان است.

این عضو هیئت علمی گفت: نرخ مهاجرت تحصیل کرده ها نیز 5.4 است بنابراین رتبه ایران در این عرصه 17 جهان است.

راهکارهایی برای بازگشت نخبگان به کشور

بیرنگ قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین الملل افزود: براساس نظرسنجی که حدود 4500 نفر از متخصان ایرانی ساکن در آمریکا در آن شرکت کردند، مشخص شد از جمله دغدغه های اصلی آنها جذب و تاسیس شرکت های استارتاپی و نیز سربازی است به این ترتیب مشخص شد که عمده کسانی که به خارج می روند برای کسب تجربه است و نه جلای وطن.

او افزود: دانشجویان ممتازی که به خارج می روند درست پس از تحصیل است که تصمیم به ماندن یا بازگشت می گیرند و اتفاقا درست در همین زمان پیشنهادهای کاری خوبی هم از دانشگاه محل تحصیل دریافت می کنند، در این شرایط فرد اگر بخواهد بازگردد با مجموعه ای از ابهامات بی جواب روبرو می شود.

بیرنگ گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین الملل تلاش کرده تا یکسال اول بازگشت نخبگان به کشور را شفاف سازی کند تا فرد بعد از ثبت اطلاعات در مدت 25 روز به همه سوالات خود پاسخ دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین الملل گفت: فرد در یکسال اول دوره پسادکترا را دارد و در دانشگاه تدریس هم می کند یا جذب پژوهشگاه ها می شود، این یکی از مهمترین موانع بازگشت به کشور بوده که ما رفع کرده ایم.

راهکارهایی برای بازگشت نخبگان به کشور
صادقی از نخبگان بازگشته به وطن و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: کسی که خارج از کشور درس می خواند فرصت های متنوعی در اختیار دارد اما این فرصت ها در داخل ایران هم وجود دارد که اتفاقا کم هم نیستند لذا برای کسانی که خارج از کشور هستند ایران یک فرصت مناسب با پتانسیل بالا به حساب می آید.

صادقی گفت: مهمترین مشوق های عدم بازگشت به موضوعات اقتصادی و کسب و کار باز می گردد این تحقیق نشان می دهد که اگر این موانع رفع شود، شاهد بازگشت نخبگان به کشور هستیم، حال این موضوع باید اولویت اصلی کشور باشد تا این مشکل رفع و رجو شود.

منبع: سایت شبکه خبر
انتهای پیام/

راهکارهایی برای بازگشت نخبگان به کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی وضعیت مهاجرت نخبگان از کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..