تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارزیابی مسمومیت با مواد الکلی

۶۶۸۱۶۴

۶۰۸  بازدید

آمار گزارش شده نشان دهنده وجود بیش از ۱ میلیون نفر سوء مصرف کننده الکل در ایران می‌باشد که در حدود ۲۰۰ هزار نفر به این ماده وابستگی دائمی دارند. آزمایشگاه نوبل با در دسترس داشتن دستگاه بسیار پیشرفته GC-MS می‌تواند در اسرع وقت و به صورت اورژانسی و شبانه روزی نوع مسمومیت را با دقت فوق العاده تشخیص داده و اطلاع رسانی نماید.

الکل یکی از فرآورده‌های هیدروکربنی معروف در جهان می‌باشد که در کشورهای غربی به وفور یافت و استفاده می‌شود. در ایران نیز متاسفانه علی‌رغم هشدارهای جدی سازمان سلامت مبنی بر ضرر این ماده بر روی سیستم متابولیکی بدن، هنوز گروهی ازافراد در حال مصرف مداوم می‌باشند. آمار گزارش شده نشان دهنده وجود بیش از ۱ میلیون نفر سوء مصرف کننده الکل در ایران می‌باشد که در حدود ۲۰۰ هزار نفر به این ماده وابستگی دائمی دارند. ارزیابی مسمومیت با مواد الکلی 

مسمومیت با الکل به دو شکل غالب می‌باشد: مسمومیت با متانول (الکل چوب) و اتانول (الکل مصرفی روتین).

متانول به عنوان حلال در محلول‌های چاپ و تکثیر، چسب ها، رنگ، جلادهنده‌ها و ثابت کننده ها، عامل ضد یخ در محلول‌های شیشه شوی اتومبیل، ماده افزودنی به گازولین، و سوخت چراغ الکلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه آلودگی الکل‌های طبی و یا صنعتی با مقادیر بالای متانول به وفور مشاهده شده است. این موضوع در مورد مشروبات غیر قانونی الکلی که به ظاهر استاندارد تهیه شده اند، نیز وجود دارد. علائم مسمومیت با متانول معمولا در عرض نیم تا ۴ ساعت روی می‌دهد که دارای تظاهرات بالینی گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی می‌باشد. پس از عوارض اولیه دوره نهفته به وقوع می‌پیوندد که در آن بین ۶ تا ۲۴ ساعت اختلال اسیدوز متابولیک، تاری و اشکال در کارکرد بینایی به وجود می‌آید. مصرف همزمان اتانول به طور معمول شروع علائم را بیش از ۲۴ ساعت و گا‌ها تا ۷۲ ساعت به تاخیر می‌اندازد.

مصرف الکل صنعتی یا اتانول منجر به سیروز کبدی، واریس معده، خونریزی‌های گوارشی و مشکلات روانی می‌شود. علائم ناشی از الکل شرب معمولا بعد از ۶ ساعت بر طرف می‌شود و مسمومیت حادی ایجاد نمی‌کند. البته در دوز مصرفی بالا سبب اختلال تعادل، مستی، پر حرفی، گرم شدن بدن، پرخون شدن ملتحمه چشم، خواب آلودگی می‌گردد.

ارزیابی مسمومیت با مواد الکلی   

آزمایشگاه نوبل با در دسترس داشتن دستگاه بسیار پیشرفته GC-MS می‌تواند در اسرع وقت و به صورت اورژانسی و شبانه روزی نوع مسمومیت را با دقت فوق العاده تشخیص داده و اطلاع رسانی نماید.

"هدف ما فراهم آوردن تکنولوژی برتر برای خدمت رسانی بهتر است"

آزمایشگاه نوبل اصفهان 

 آزمایشگاه نوبل اصفهان

آزمایشگاه نوبل اصفهانآزمایشگاه نوبل اصفهانآزمایشگاه نوبل اصفهان آزمایشگاه نوبل اصفهان 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارزیابی مسمومیت با مواد الکلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..