تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدافزار «ارز رُبا» آمد

 

به گزارش خبرآنلاین، این جدیدترین متد سرقت از دارندگان ارز مجازی رمزنگاری شده مونرو/ Monero است که توسط هکرها ابداع شده است.{لینک}

تصور کنید با کامپیوتر خود «ارز رمزی» خریده و ذخیره کرده‌اید. سپس در حال تماشای تبلیغات روی یوتیوب هستید که متوجه کارکرد غیرعادی سی پی یوی خود می‌شوید. اگرچه ممکن است به آن اهمیت ندهید، اما هم زمان بدافزار ارز ربا از روی تبلیغ یوتیوب وارد سیستم شما شده و در حال کاوش برای یافتن ارز مجازی و ربودن آن می‌شود. این داده‌کاوی با سرعت بالا انجام شده و به همین دلیل سی پی یو مستقیما درگیر این کاوش می‌شود و شما صدای غیر عادی از سیستم خود می‌شنوید.

در واقع نبرد میان ضدویروس و بدافزار جدید است که باعث شکایت کاربران یوتیوب شده که گفته‌اند حین دیدن ویدئو سیستم‌شان به طور غیرعادی کار می‌کند.

بدافزار جدید از اسکریپتی به نام CoinHive استفاده کرده تا «ارز رمزنگاری شده‌ پایه‌ای» به نام Monero را بیابد. (مونرو: ارز مجازی منبع باز رمز نگاری شده بر اساس ارز رمزپایه است که در مارس ۲۰۱۴ با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی وتمرکززدایی و مقیاس‌پذیری ایجاد شد.)

برخی کاربران گزارش داده‌اند که بدافزار به طور مستقل باعث کِرَش کردن سیستم شده اما از طریق تبلیغات یوتیوب، سی پی یوی سیستم را تا 80 درصد بالا می‌برد.

به گفته کارشناسانِ ضدویروس ترندمیکرو، هکرها از پلتفرم تبلیغاتی DoubleClick متعلق به گوگل سوء استفاده کرده و کاربرانی که در کشورهای ژاپن، فرانسه، تایوان، ایتالیا و اسپانیا، تبلیغات یوتیوب نگاه می‌کنند را با خطر آلودگی مواجه کرده‌اند.{لینک}

{واژه «ارز رُبا» معادل Cryptojacking برای اولین بار در خبرآنلاین فارسی سازی شده است. }

 

5656

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدافزار «ارز رُبا» آمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..