تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در مایکروویو این غذاها را بپزید

برترین ها: بیشتر ما در خانه مایکروویو داریم اما تقریبا فقط برای گرم کردن غذا، یخ‌زدایی مرغ و گوشت یا آب کردن پنیر یا کره از آنها استفاده می کنیم. اما آیا واقعا این دستگاه ها با این قیمت ها برای همین استفاده های ساده هستند؟ بدون شک نه. با مایکروفر کلی غذاهای متنوع می توان پخت و از طعم آنها نیز لذت برد.


برای یادگرفتن آشپزی با مایکروویو، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

پخت ماهی با مایکروفر

مواد لازم

2 عدد ماهی (حدود یک کیلوگرم) 50 گرم کره 2 قاشق آبلیمو به میزان لازم نمک  در مایکروویو این غذاها را بپزید
طرز پخت

1. ابتدا شکم ماهی را برش داده و آنرا خوب تمیز کرده می شوییم و می گذاریم آب آن گرفته شود.

2. سپس کره را به مدت یک دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروویو می گذاریم و با چاقو برش هایی در بدن ماهی ایجاد می کنیم و ماهی را آغشته به کره و نمک کرده و آنرا روی سه پایه فلزی (بلند) قرار می دهیم.

3. دستگاه را به مدت 20-15 دقیقه با مایکرو 60% و گریل روشن می کنیم (کلید ترکیبی) حتما در این فاصله یک بار ماهی را زیر و رو می کنیم تا دو طرف ماهی برشته شود.

میگو و سس با مایکروفر

مواد لازممیگو تازه  500  گرم شیر  1 فنجان آرد سفید  1 قاشق غذاخوری کره 150 گرم خامه 100 گرم آب 2 فنجان جعفری خرد شده  قدری نمک و فلفل به مقدار لازم  در مایکروویو این غذاها را بپزید
روش تهیه

1. سس میگو: کره را در یک کاسه پیرکس به مدت 1 دقیقه در مایکروفر با قدرت 100% بگذارید سپس آرد را داخل کره بمالید و بمدت 2 دقیقه دیگر با همان قدرت در مایکروفر قرار دهید تا کمی تفت داده شود.

2. شیر را کم کم داخل آرد و کره بریزید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط را هم بزنید و به مدت 4-3 دقیقه در مایکروفر با قدرت 50% بگذارید تا سس کمی غلیظ شود. سپس خامه را به آن اضافه کنید.

3. روش تهیه میگو: میگوها را از داخل پوست درآورده،تمیز کرده، بشویید. دو لیوان آب در یک ظرف پیرکس بریزید و یک قاشق نمک و فلفل نیز به آن اضافه کنید. ظرف را در مایکروفر با قدرت 100% بگذارید تا به جوش آید. سپس میگوها را داخل آن بریزید 8-6 دقیقه دیگر در مایکروفر با همان قدرت قرار دهید تا بپزد، بعد میگوها را آبکش کرده و با سس آماده شده مخلوط نموده و کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید.

پیتزا در ماکروفر

مواد لازمسوسیس و کالباس 250 گرم فلفل دلمه نصف پیمانه (خرد شده) قارچ 1 پیمانه (خرد شده) پنیر پیتزا  100 گرم خمیر پیتزا آماده 1 عدد   نمک و فلفل  به مقدار کافی
 در مایکروویو این غذاها را بپزید
طرز تهیه

1. خمیر را به تنهایی روی سه پایه فلزی قرار می دهیم و آنرا به مدت 2-1 دقیقه قدرت 60% در مایکروویو می گذاریم تا آب خمیر کمی گرفته شود. سپس با سس گوجه فرنگی سطح خمیر را می پوشانیم و روی آنرا کمی پنیر پیتزا رنده شده می ریزیم.

2. تمام مواد را که به شکل دلخواه ولی با قطر نازک خرد شده اند را روی خمیر می ریزیم و لابه لای آنرا پنیر می پاشیم پیتزا را روی سه پایه فلزی قرار می دهیم و دستگاه را به مدت 8-6 دقیقه با مایکرو 60% و گریل روشن می کنیم (کلید ترکیبی) تا هم پیتزا پخته و هم سطح آن برشته شود بهتر است بعد از گذشت 3 دقیقه از این زمان پنیر روی پیتزا اضافه شود

فرنی با مایکروفر

مواد لازم

آرد برنج 100 گرم شیر هموژنیزه 1 قاشق سوپخوری شکر 2.5 قاشق سوپخوری گلاب 0.25 فنجان
 در مایکروویو این غذاها را بپزید  
طرز تهیه 

1. ابتدا آرد برنج ، شکر و شیر سرد را با یکدیگر خوب مخلوط کرده و آن را داخل یک ظرف گود مناسب ریخته و به مدت 2 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار دهید ( در این فاصله یکبار آن را خوب هم بزنید.)

2. سپس گلاب را به آن اضافه کرده و به مدت 6-3 دقیقه با قدرت 70% داخل مایکروفر قرار دهید. (دقت نمایید در این فاصله نیز فرنی را 3 الی 4 بار خوب هم بزنید.)

3. می توان برای درست کردن این فرنی از ظرف خود دستگاه (بشر) استفاده کرد.

لازانیا با ماکروفر

مواد لازم

لازانیا 1 بسته گوشت چرخ کرده 250-200 گرم فلفل دلمه ای 1 عدد کوچک پیاز سرخ کرده 2 قاشق غذاخوری پنیر پیتزا 1 بسته آب حدود 2 لیتر رب گوجه فرنگی  2 قاشق غذاخوری نمک و فلفل  به قدر کافی  در مایکروویو این غذاها را بپزید
طرز تهیه مایه گوشت:

1. گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای خرد شده، قارچ خرد شده، پیازداغ، نمک و فلفل را در ظرف مسطحی با هم مخلوط می کنیم ظرف را بدون درپوش به مدت 5-4 دقیقه قدرت 100% مایکروویو می گذاریم تا مواد تفت بخورد.

2. در این فاصله یک بار مواد را هم می زنیم. سپس رب گوجه فرنگی را با کمی آب جوش و زعفران مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم و در ظرف را می گذاریم. مجدداً دستگاه را به مدت 5-4 دقیقه قدرت 100% روشن می کنیم تا مواد پخته شوند.

طرز تهیه لازانیا:

1. آب را داخل ظرف کاملاً گودی می ریزیم، 2 قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا به جوش آید سپس نمک را به آب اضافه کرده و ورقه های لازانیا را داخل آن قرار می دهیم و مجدداً دستگاه را به مدت 8-6 دقیقه قدرت 100% روشن می کنیم تا لازانیا مغزپخت شود بعد آنرا آبکش می کنیم.

2. ظرف مسطحی را انتخاب ته ظرف را چرب می کنیم یک لایه از ورقه های لازانیا داخل آن قرار می دهیم و روی آنرا از مایه گوشت و یک لایه پنیر رنده شده می ریزیم بدین ترتیب لایه ها دوباره تکرار شود (لایه آخر بدون پنیر.)

3. ظرف را با درپوش به مدت 6-5 دقیقه قدرت 100% در مایکروویو می گذاریم بعد از اتمام این زمان در ظرف را برداشته پنیر را روی آن می پاشیم ظرف را بدون درپوش روی سه پایه فلزی قرار می دهیم دستگاه را به مدت 6-5 دقیقه با ترکیب گریل و قدرت 60% (کلید ترکیبی) روشن می کنیم تا سطح پنیر کمی طلایی گردد

مرغ ساده در مایکروفر

مواد لازم

یک عدد مرغ 25 گرم روغن یا کره یک عدد پیاز متوسط به میزان لازم نمک،‌ فلفل، ادویه  در مایکروویو این غذاها را بپزید
مواد لازم

1. مرغ را داخل ظرف گودی قرار می دهیم به طوریکه کاملاً داخل ظرف قرار گیرد. سپس با چاقو سوراخ های عمیق روی بدن مرغ ایجاد می کنیم. سطح مرغ را آغشته به روغن، نمک،‌ فلفل و ادویه می کنیم و داخل شکم مرغ را پیاز خام یا پیاز داغ می ریزیم ظرف را با درپوش به مدت 14-12 دقیقه قدرت 100% در مایکروویو قرار می دهیم بعد از پایان زمان مرغ را پشت و رو می کنیم.

2. کمی زعفران حل شده در آب به اضافه کرده در ظرف را گذاشته و مجدداً دستگاه را به مدت 16-14 دقیقه قدرت 60% روشن می کنیم تا مرغ کاملاً پخته شود.

اسپاگتی با مایکروفر

مواد لازم

گوشت چرخ کرده  300 گرم کاکائو  250 گرم رب گوجه فرنگی  2 قاشق سوپخوری پیاز داغ عسلی  2 قاشق سوپخوری فلفل سبز دلمه ای  2 عدد پیاز  2 قاشق سوپخوری زعفران  0.5 قاشق مرباخوری گوجه فرنگی  مقداری فلفل و نمک
 در مایکروویو این غذاها را بپزید
طرز تهیه

مایه گوشت اسپاگتی:

ابتدا گوشت چرخ کرده ، پیاز داغ ، فلفل دلمه ای و نمک و فلفل را مخلوط کرده آن را در یک ظرف مناسب ریخته و به مدت 6-5 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار دهید . گوجه فرنگی خرد شده، رب گوجه را همراه با زعفرانی که در آب جوش حل شده است به مایه فوق اضافه می کنیم و روی ظرف را پوشانده و به مدت 10-6 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکرو فر قرار می دهیم در این فاصله مایه فوق را یک بار هم می زنیم.

طرز تهیه اسپاگتی :

1. ابتدا 1 الی 1.5 لیتر آب داخل یک ظرف گود مناسب ریخته ، به مدت 10 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار می دهیم تا کاملا جوش آید . سپس مقداری نمک و یک قاشق روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اسپاگتی را داخل آن ریخته و ظرف را بدون درب به مدت 10-8 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکرو فر قرار می دهیم تا کاملا اسپاگتی پخته شود.

2. سپس آن را آبکش کرده مایه اسپاگتی را به آن اضافه کرده با سلیقه خود تزئین نمایید.

توجه: در صورتیکه در این فاصله مایه اسپاگتی سرد شده است پس از مخلوط آن با اسپاگتی ظرف را به مدت 4-3 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار دهید.

سس خامه با مایکروفر

مواد لازم

پیاز  2 عدد کره  60 گرم ترخون  25 گرم نعناع  25 گرم جعفری ساطوری شده  25 گرم آب گوشت  0.4 لیتر خامه  100 گرم آرد سفید  1 قاشق سوپخوری فلفل  قدری نمک  قدری  در مایکروویو این غذاها را بپزید
طرز تهیه

1. ابتدا کره را در یک ظرف پیرکس بریزید و مدت 30 ثانیه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار دهید. بعد پیاز خرد شده را داخل آن ریخته و مدت 3 دقیقه دیگر در مایکروفر بگذارید . سپس آرد را داخل ظرف بریزید و خوب آن را نرم کنید.

2. آب گوشت را بتدریج اضافه کنید و مرتبا مخلوط را هم بزنید تا آرد گلوله نشود. سبزی های معطر را نیز داخل آن بریزید و مدت 10 دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید ( روی قدرت 50% ) تا سس غلیظ شود.

3. نمک و فلفل نیز به ان اضافه کنید ، سپس سس را از مایکروفر بیرون آورده از صافی عبور دهید و دوباره به مدت 10 دقیقه داخل مایکروفر با قدرت 100% بگذارید تا کاملا غلیظ شود. به سس آماده شده، خامه اضافه کنید و برای گوشت های سفید از آن استفاده کنید.

چیپس و پنیر با مایکروفر

 
مواد لازمچیپس سوپر : 1 بسته ژامبون : 100 گرم فلفل دلمه ای : نصف یک عدد فلفل دلمه ای سس مایونز : 2 قاشق سس فرانسوی یا هزار جزیره : 2 قاشق پنیر پیتزا : هرچقدر دوست دارین پودر آویشن : نصف قاشق مرباخوری  در مایکروویو این غذاها را بپزید
طرز تهیه

1. کف ظرف چیپس بریزید. سپس سس مایونز و هزار جزیره که با 1 قاشق آب جوش باز شده را روی چیپس بریزید.

2. سوسیس و فلفل دلمه ای و سس ها را اضافه کنید و در مرحله آخر پنیر پیتزا را  بیفزایید و به مدت 10 دقیقه داخل ماکرو فر قرار دهید.

گراتن سیب زمینی با مایکروفر

مواد لازم


سیب زمینی  750 گرم کره  25 گرم پنیر پیتزا  150 گرم سس مایونز  0.5 فنجان فلفل و نمک در مایکروویو این غذاها را بپزید
طرز تهیه

 ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و آن ها را به صورت ورقه های نازک ببرید، و در یک ظرف کم عمق گذاشته و به مدت 10-8 دقیقه با قدرت 100% با درب داخل مایکروفر قرار دهید. ظرف را بیرون آورده مقداری نمک و فلفل و سس سفید را روی آن ریخته و پنیر رنده شده را روی آن بپاشید و مجددا آن را بدون درب به مدت 7-5 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار دهید.

املت قارچ با مایکروفر


مواد لازمقارچ  150 گرم تخم مرغ  3 عدد پیاز ریز سفید  1 عدد کره  25 گرم روغن  35 گرم نمک و فلفل سیاه  در مایکروویو این غذاها را بپزید
طرز تهیه

1. ابتدا پیاز را خرد کنید و همراه قارچ خرد شده داخل ظرف مخصوص مایکروفر ریخته و روغن یا کره را به آن اضافه می کنیم و به مدت 5 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار می دهیم . (در این فاصله آن را یکبار هم می زنیم).

2. تخم مرغ ها را در یک ظرف جدا همراه مقداری نمک و فلفل خوب هم زده و به ظرف اضافه می کنیم و سپس 3-4 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار می دهیم . ( در صورتیکه درب ظرف را به صورت نیمه یگذارید تخم مرغ ها سریعتر سفت می شوند).




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در مایکروویو این غذاها را بپزید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..