تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




"بلاک چین" از انقلاب در فناو

فناوری بلاک چین نوع جدیدی از ارزهای اینترنتیبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فناوری بلاک چین همانند یک دفتر اطلاعاتی شناخته شده است که از پایگاه داده‌ (DataBase) توزیع شده تشکیل می شود.  در کل بلاک چین را می توان یک پایگاه داده به اشتراک گذاشته شده نامید.

از طرفی نتیجه عملی فناوری بلاک چین راهی تضمین شده برای انتقال امن یک ارز دیجیتال بین افراد به وسیله اینترنت است؛ به طوری که به گفته بسیاری از کارشناسان هیچ کس نمی تواند مشروعیت این انتقال را به چالش بکشد.

 بر اساس تعاریف اولیه، با استفاده از یک بلاک چین افراد زیادی می توانند گزارش‌هایی را به یک نوع بایگانی اطلاعات  و داده‌ها وارد کنند. برای مثال می توان به ویکی پدیا اشاره کرد که مقالاتش اثر یک ناشر نیست.  در هر زمانی که کاربری به ویکی پدیا دسترسی پیدا کند می تواند مقالات به روز شده را دریافت کند. البته این نکته حائز اهمیت است که کنترل داده‌ها همیشه با مدیران ویکی پدیا می باشد. به طور کل می‌توان گفت مدیران ویکی پدیا هر زمانی که اراده کنند می تواند مقالاتی را حذف کنند اما در بلاک چین خود کاربران شبکه، مالک اصلی پایگاه داده هستند و اطلاعات از بلاک چین پاک نمی شود.

فناوری بلاک چین چیست؟

فناوری بلاک چین یا همان پایگاه داده مشترک را می توان انقلابی در فناوری دانست. از این پایگاه داده می توان برای ثبت موارد مختلفی استفاده کرد. در حال حاضر رایج ترین کاربرد فناوری بلاک چین، دریافت و ارسال پول است. زمانی که دو نفر برای یکدیگر پولی انتقال دهند یک رکورد جدید ثبت می شود که جزئیات تراکنش آن را مشخص می کند.

رکورد مذکور به صدها رایانه‌ دیگر که دارای یک کپی از رکورد هستند، ارسال می‌شود. منظور از این اتفاق تاییدیه کامپیوترهایی است که این معامله را مجاز می دانند؛ البته قبل از تایید رکورد گفته شده کامپیوترها نظر خود  را در مورد معامله می گویند.

برای توضیح بیشتر باید گفت؛ گویا در کنار دو نفری که پول انتقال می دهند، صدها نفر دیگر به عنوان ناظر قرار دارند که پول از نفر اولی به دومی انتقال پیدا کند و همه ناظران موافقت می کنند که نفر دوم پول درست خود را از نفر اولی دریافت کرده است.

تفاوت بلاک چین با بانکها چیست؟

تفاوت عمده بلاک چین با بانک ها نداشتن نیاز به شرکت یا بانک مرکزی است. فرد در بلاک چین نیازی به اعتماد به هیچ یک از موسسات و همچنین نیازی به واسطه نخواهد داشت.

به زبان ساده تر می توان گفت که بلاک چین متعلق به فرد یا سازمانی نیست؛ در واقع بلاک چین متعلق به تمامی افرادی است که یک کپی از آن را دارند. البته این بدان معنا نیست که افرادی که کپی از اطلاعات دارند بتوانند بلاک چین را کنترل کنند.

 مدیر ارشد شرکت تجاری و مدیر جهان شرکت مالی فیناکل در مورد بلاک چین می گوید: تحقیقات نشان می دهد که فناوری بلاک‌چین پتانسیل بالایی را برای تسریع در عملیات بانکی دارد. بلاک چین به صورت خودکار فرآیندهای درون سازمانی را انجام می دهد و شفافیت و معیارهای موجود را به صورت قابل‌توجهی بهبود می‌دهد.

از طرفی بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سال 2017 بلاک چین در سال 2020 به جریان اصلی در بانکداری جهانی تبدیل خواهد شد. همچنین در یک نظر سنجی انجام شده توسط محققان و تحلیل گران، 33 درصد از شرکت کنندگان  به ثبت رسیدن و تصویب شدن فناوری بلاک چین به عنوان بخشی از بانکداری را در سال 2018 معقول دانستند. البته باقی مانده افراد سال 2020 را برای این امر در نظر گرفتند.

با این تفاسیر و طبق تحقیقات انجام شده، فناوری بلاک چین نقش مهمی را در کسب و کارها ایفا خواهد کرد؛ چرا که با توجه به جزئیات این فناوری می توان گفت که شفافیت در حال بهبود یافتن است.

انتهای پیام/

بلاک چین فناوری مهم در نظام بانکداری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «"بلاک چین" از انقلاب در فناو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..