تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره بیست و سوم فجر، علاقه‌مندان را راضی نکرد/ «بید مجنون» خوش درخشید

جشنواره بیست و سوم، علاقه مندان را راضی نکرد/《بید مجنون》 اثر شاخص آن جشنوارهبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و سومین جشنواره فیلم فجر در سال 83 در تهران برگزار شد.

سیدرضا میرکریمی بعد از یک سال وقفه، در این دوره با فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک» موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کند. این فیلم برای اسکار هم معرفی شد؛ ولی نتوانست نامزد دریافت جایزه شود.در این فیلم یک بازیگر جوان زن به سینمای ما معرفی شد. رضا میرکریمی که خود نیز در آن سال‌ها جوان بود، الهام حمیدی را برای بازی در فیلم خود انتخاب کرد و از آن سال این بازیگر در فیلم های بسیاری به ایفای نقش پرداخت.

«خیلی دور خیلی نزدیک» بارها از تلویزیون پخش شده است و مردم با آن آشنا هستند. در آن سال فیلم دیگری هم بود که به خوبی دیده شد و آن «بید مجنون» مجید مجیدی بود؛ اما جشنواره در آن سال قوت چندانی نداشت و بجز معدود کارهای قابل قبول، اثر چشمگیر دیگری در آن نبود.

برگزیدگان جشنواره بیست و سوم فجر

در سال 83، مجید مجیدی با فیلم «بید مجنون» برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد. این فیلم در مقایسه با توانمندی‌های مجیدی، فیلم خوبی نیست و نمی‌تواند انتظارات سینما‌ دوستان به خصوص منتقدان را برآورده کند.

با این حال سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به پرویز پرستویی در همین فیلم می‌رسد. همچنین پرستویی در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم «کافه ترانزیت» نیز شرکت کرده است. فرشته صدرعرفایی برای بازی در نقش اصلی این فیلم، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

یکی دیگر از افرادی که در آن سال های جشنواره به خوبی رشد کرد، مریلا زارعی بود. زارعی در آن سال ها بارها نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگر مکمل زن شد. بانویی که این جایزه را در دهه 90 دوبار دریافت کرد.

در سال 83 مرحوم یدالله نجفی برای «بیدمجنون» سیمرغ بهترین صداگذاری را دریافت کرد. مردی که کارهای ماندگاری را در امر صداگذاری در سینما به یادگار گذاشت و دو سال قبل حین ساخت «فروشنده» اصغر فرهادی درگذشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره بیست و سوم فجر، علاقه‌مندان را راضی نکرد/ «بید مجنون» خوش درخشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..