تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش چشمگیر میزان خواب نوجوانان/ فضای مجازی عامل این مسئله جهانی است

ساعت 24-نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، تنها یک ساعت گشت و گذار در فضای مجازی موجب می‌شود تا الگوی خواب افراد بهم بریزد و علت این مسئله جهانی و رو به گسترش تنها فضای مجازی است.

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، تنها یک ساعت گشت و گذار در فضای مجازی موجب می‌شود تا الگوی خواب افراد بهم بریزد. 

محققان کانادایی با تحقیق روی کاهش چشمگیر میزان خواب نوجوانان دریافتند، علت این مسئله جهانی و رو به گسترش تنها فضای مجازی است. 

براساس این مطالعه، افرادی که روزانه حداقل یک ساعت در شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای اینترنت فعالیت دارند، برای خواب 8 ساعته دچار مشکل هستند و خواب افرادی که کمتر از یک ساعت در فضای مجازی حضور دارند، به مراتب منظم‌تر است. 

این پژوهش همچنین نشان داده است، نوجوانانی که بیش از یک ساعت در فضای نت حضور دارند و گاهاً تا 5 الی 6 ساعت در شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند، الگوی خواب بسیار نامنظمی دارند که منجر به بروز مشکلات و بیماری‌های بسیاری در بزرگسالی آنها می‌شود. 

کارشناسان باور دارند، دختران بیش از پسران به شبکه‌های اجتماعی اعتیاد دارند و آنها بیش از پسران در فضای اینترنتی هستند. 

مطالعات قبلی نشان داد که خواب ضعیف با عملکرد ضعیف تحصیلی مرتبط است و کسانی‌که خواب منظم و آسوده‌ای ندارند، از سلامت روانی ضعیفی نیز برخوردارند. 

نویسنده و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «خواب یک جزء ضروری برای رشد سالم است و مهم‌ترین نقش در سلامت جسمی و سلامت روان را ایفا می‌کند».

براساس تحقیقات صورت گرفته، 73 درصد مردم جهان روزانه حداقل یک ساعت از فضای مجازی استفاده می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش چشمگیر میزان خواب نوجوانان/ فضای مجازی عامل این مسئله جهانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..