تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلایه‌های قهرمان المپیک؛ پهلوان زنده را عشق است

سعید محمد پور قهرمان وزنه برداری المپیک لندن در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایط بازگشتش به میادین اظهار داشت: آرنج دستم را که عمل کرده بودم و با اینکه مقداری دیر شروع به رفع مصدومیتم کردم اما خوشبختانه کاملاً بهبود یافته است. از طرفی کتف‌ هایم دچار ساییدگی مفصل و آرتروز شده بود که خدا را شکر در حال برطرف شدن است و در نظر دارم تمریناتم را برای مسابقات پیش رو شروع کنم تا بدون هیچ مشکلی به روی تخته بروم.

از مسئولان فدراسیون دلخورم

او درمورد اینکه آیا در طول مصدومیت کسی از طرف فدراسیون با او تماس گرفته است یا خیر،بیان کرد: محسن بیرانوند زمانی که سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری بود، به عنوان یک دوست جویای احوال من می شد، محمد حسین برخواه هم که به تازگی جانشین بیرانوند در این سمت شده است و انتظار زیادی از او ندارم که با من تماس بگیرد. با این وجود به شدت از مسئولان فدراسیون دلخورم که پس از مصدومیت و عمل جراحی هیچ گونه تماسی با من نگرفتند تا از وضعیتم جویا شوند. ضرب المثلی در کشور ما هست که می گویند «پهلوان زنده را عشق است». نمونه بارز این مسئله است که وقتی یک ورزشکار مدتی از میادین دور می شود مسئولان ذی ربط هیچ تمایلی ندارند تا او دوباره به مسابقات باز گردد.

مسئولان فدراسیون هزینه های درمانم را پرداخت نکردند

دارنده مدال طلای المپیک لندن در ادامه گفت: زمانی که برای پیگیری درمان مطالباتم با مسئولان فدراسیون تماس گرفتم آنها هیچ توجهی نکرده و پاسخی به من ندادند و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا بی خیال این موضوع شوم. با توجه به اینکه مدال طلای المپیک را در کارنامه دارم برایم سخت است تا هر دقیقه با مسئولان فدراسیون تماس بگیرم و از آنها بخواهم پول درمان جراحی ام را پرداخت کنند.

قرار شده در جریان بازی‌های المپیک زمستانی، پاداش طلای المپیک لندن توسط کمیته ملی المپیک پرداخت شود

محمدپور درباره پاداش طلای المپیک هم گفت: از سال گذشته تاکنون مسئولان جواب درست و درمانی به من نمی دهند تا تکلیفم را بدانم اما طبق آخرین اطلاعاتم، قرار شده در جریان بازی‌های المپیک زمستانی تائیدیه مدال طلای من بیاید تا برای پرداخت پاداش توسط کمیته ملی المپیک اقدام شود. به نظر من حق قانونی ام دریافت 300 سکه است نه 200 سکه و با وجودی که در المپیک لندن پنجم شدم اما وزنه هایی که در آنجا زدم به جزالمپیک 2012 در سایر موارد با مدال همراه بوده است. معتقدم چنین رقابتی تاکنون سابقه نداشته که پنج نفر اول بالاتر از رکورد المپیک وزنه بزنند و این افتخار بدست آمده تنها به من تعلق ندارد بلکه متعلق به مردم است.

مدال طلای ورزشکاران در المپیک به مردم تعلق دارد

قهرمان دسته 94 کیلوگرم المپیک لندن در پاسخ به این سوال که اگر مسئولان کمیته ملی المپیک پاداش او را پرداخت نکنند در آن صورت تکلیف چه می شود گفت: امکان ندارد که مسئولان ورزش کشور چنین کاری را انجام بدهند. مدال طلای ورزشکاران در المپیک به مردم تعلق دارد و برای خوشحالی دل آنها است که مدال کسب می کنند.

سهراب مرادی یکی از نوابغ وزنه برداری دنیا است

محمد پور در مورد اینکه چقدر امیدوار است دوباره به ترکیب تیم ملی وزنه برداری بازگردد،بیان کرد: من قبل از اینکه سهراب مرادی به دسته 94 کیلوگرم بیاید یک وزن بالاتر رفتم و وزنم را به دسته 105 کیلوگرم تغییر دادم و در همین وزن هم بود که در رکوردگیری تیم ملی دچار مصدومیت شدم. سهراب مرادی یکی از نوابغ وزنه برداری دنیا است اما من در وزن او حضور ندارم. در این وزن علی هاشمی، براری و سلیمانی رقیبان جدی من محسوب می شوند اما با این وجود رفاقت دیرینه ای با آنها دارم و مثل برادر با یکدیگر هستیم. خوشبختانه مصدومیتم رو به بهبود است و تمام تلاشم را می کنم که با قدرت به تخته برگردم.

نمی توانم پس از 2 سال دوری از میادین دوباره رکوردهای گذشته را تکرار کنم

او در ادامه افزود: من از مسئولان درخواست دارم از من حمایت کنند چرا که فدراسیون و کادر فنی تیم ملی نباید انتظار داشته باشد تا بعد از 2 سال دوری از میادین بتوانم رکوردهایی را که در گذشته به ثبت رسانده ام دوباره تکرار کنم. در صورتی که مربیان و کادر فنی با آمادگی 80 درصدی اجازه حضورم در تیم ملی را بدهند به طور حتم در اردوهای تیم ملی شرایطم بهتر از گذشته می شود و می توانم به آمادگی 100 درصدی برسم.

تلاشم را می کنم تا به بازی های آسیایی جاکارتا برسم

قهرمان المپیک لندن درباره اینکه چقدر خوشبین است تا در بازی های آسیایی جاکارتا تیم ملی وزنه برداری را همراهی کند گفت: وزنه برداران خوبی در تیم ملی وزنه برداری حضور دارند من هم تمام تلاشم را می کنم تا به بازی های آسیایی جاکارتا برسم و نتیجه خوبی را هم کسب کنم. وضعیتم نسبت به گذشته رو به بهبود است و تمریناتم را به صورت منظم پیگیری می کنم تا به این مسابقات برسم.

از اشتباهات گذشته ام درس می گیرم

محمد پور در پاسخ به این سوال که با وجودی که مسئولان فدراسیون چندان علاقه ای به بازگشت او به مسابقات ندارند، چقدر انگیزه برای کسب مدال طلای دوم خود در المپیک دارد اظهار داشت: درست است که در برخی از مسابقات بی انگیزه هستم اما در بعضی از جاها هم بی مهری های مسئولان فدراسیون باعث می شود تا انگیزه ام برای حضور در مسابقات بیشتر از قبل شود. وزنه برداری ورزش سنگینی است و من تمام تلاشم را می کنم که از اشتباهات گذشته ام درس عبرت بگیرم تا تمرینات و کارهایم را به نحو احسن انجام بدهم که به مسابقات پیش رو برسم. هنوز زود است درباره المپیک 2020 توکیو و مدال گرفتن در این رقابت ها صحبت کرد.

مطمئنم برخواه می تواند بزرگسالان را هم به موفقیت برساند

دارنده مدال المپیک درباره قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در رقابت های جهانی آناهایم با سرمربیگری بیرانوند و انتخاب محمد حسین برخواه به عنوان جایگزین او اظهار داشت: باید این واقعیت را پذیرفت که تیم ما در نبود 11 کشور توانست برای نخستین بار قهرمان جهان شود و مطمئنا در صورتی که محرومیت این کشورها پایان یابد شرایط سخت تری در انتظار وزنه برداران ما خواهد بود. من مطمئنم با توجه به کارنامه درخشانی که برخواه در تیم های پایه کشورمان به ثبت رسانده است می تواند تیم بزرگسالان را هم به موفقیت برساند. در ضمن او در دوران ورزشی اش از نظم و انضباط خاصی برخوردار بود و مطمئنم در صورت ادامه این روند می تواند نتایج درخور شان و قابل توجهی را برای وزنه برداری کشورمان به ارمغان بیاورد.

محمد پور در پایان در پاسخ به این سوال که با وجود مصدومیت سنگینی که پشت سر گذاشته چقدر امیدوار است دوباره بتواند به مدال جهانی و المپیک برسد،عنوان کرد: کارم نسبت به قبل سخت تر شده است چون مدتی را از میادین دور بودم اما هیچ کاری نشد ندارد و من هم تمام تلاشم را می کنم تا با آمادگی لازم به رقابت ها بازگردم. سال اولی که به وزن 94 کیلوگرم آمدم توانستم پس از چهارده سال در لیگ وزنه برداری رکورد ایران را بشکنم و حتی در المپیک لندن هم به رکوردهای المپیک حمله کردم. در صورتی که از طرف مسئولان فدراسیون و ورزش کشور حمایت شوم می توانم دوباره برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلایه‌های قهرمان المپیک؛ پهلوان زنده را عشق است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..