تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوتاه شدن دست امارات و مالزی از سر آینده سازان کشور

طهرانیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

زیرساخت های نظارتی در مدارس غیردولتی تقویت می‌شود / مبارزه با پدیده شوم مهاجرت دانش‌آموزان به خارج از کشورمجید طهرانیان مدیر کل مدارس مراکز غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعداد مدارس غیر دولتی و تاثیر آن در روند آموزشی کشور اظهار کرد: اکنون حدود 13 هزار مدرسه غیر دولتی به استثنای مدارس پیش دبستانی در کشور وجود دارد که یک و نیم میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر مدارس غیر دولتی نباشند، برخی خانواده‌ها سعی می‌کنند برای تامین نیازهای آموزشی فرزندان، آنها را به مدارس خارج از کشور بفرستند در حالی که مدارس غیر دولتی با در نظر گرفتن برنامه‌های آموزشی متعدد و فوق برنامه‌ها این نیازهای خانواده‌ها را رفع کرده که این امر در کاهش پدیده شوم مهاجرت دانش‌آموزان کمک می‌کند.

مدیر کل مدارس مراکز غیر دولتی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی تحت نظارت حاکمیت هستند، گفت: در نظر گرفتن برنامه‌های متعدد آموزشی و کمک آموزشی در این مدارس علاوه بر اینکه به کاهش مهاجرت کمک می‌کند از نظر اقتصادی منابع ارزی کمتری هم از کشور خارج می‌شود، اما متاسفانه در برخی دهه‌ها شاهد بودیم دانش‌آموزان برای تحصیل به کشورهایی همچون مالزی و ا‌مارات مهاجرت می‌کردند که این پدیده در حال کاهش است.

بار مالی مدارس دولتی را کاهش دادیم

طهرانیان بیان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس غیر دولتی به کاهش بار مالی آموزش و پرورش کمک می‌کند و اگر هزینه هر دانش آموز حدود 2میلیون و 800 هزار تومان در نظر بگیریم، با توجه به پوشش یک و نیم میلیون نفری دانش آموزان در مدارس غیر دولتی این هزینه از آموزش و پرورش کاهش می‌یابد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی به اشتغال زایی این مدارش اشاره و تصریح کرد: جمعیتی بیش از ۲۰۰هزار معلم در این مدارس فعالیت می‌کنند که حدود ۲۰درصد شاغلان وزارت آموزش و پرورش را شامل می شود.

وی به برخی مشکلات این مدارس هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه به زیرساخت های نظارتی در بخش خصوصی انتقاداتی وارد است که همین امر موجب می‌شود در مواردی، برخی از واحدهای بخش خصوصی و حتی مدارس از قوانین تخطی کنند.

طهرانیان اظهار کرد: برای تقویت نظارت ها بر مدارس غیردولتی ساز و کارهایی در نظر گرفتیم که طی یک تا 2 سال آینده اجرایی می‌شود تا فعالیت ها با دقت بیشتری در مدارس دنبال شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوتاه شدن دست امارات و مالزی از سر آینده سازان کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..