تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای کاهش اتکای اقتصاد کشور به نفت باید به گردشگری توجه کنیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه گردشگری:

بازنگری تقویم ملی توسعه ملی را در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دهیدبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که امروز در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد؛ محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و رئیس ستاد یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع بسته گفت: یکی از بخشهایی که در صنعت گردشگری اهمیت دارد، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است. نمایشگاه نقش ویژه ای در جذب گردشگر و معرفی جاذبه های گردشگری یک کشور دارد.

وی افزود: برگزاری دوره یازدهم نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته به معرفی ظرفیتهای هر استان براساس پارامتر رقابت پذیری می پردازد. امسال ۴۵۰ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت بین المللی در نمایشگاه شرکت کرده اند و همه برنامه های نمایشگاه محصول محور شده اند. همچنین امسال استان همدان و مازندران به ترتیب روی بخش های کودکان و گل و گیاه تمرکز کرده اند. در بخش غذا و در بخش های گردشگری حلال نیز برنامه های خاص و جنبی داریم.

معاون صنایع دستی گردشگری سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: من امیدوارم نمایشگاه زمینه مناسب برای ایجاد بازار گردشگری و رقابت میان استانها را ایجاد کند و به صنعت گردشگری کشور رونق ببخشد.

همچنین؛ حمزه زاده، دبیر مجمع هماهنگی تشکل های گردشگری در بخش دیگری از این مراسم گفت: بخش خصوصی گردشگری که در ۳دهه گذشته فراز و نشیبهای زیادی را پشت سر گذاشته اند، از دولت و مجلس انتظار دارند در جهت تسریع فعالیتهای گردشگری از ظرفیت های بخش خصوصی بهره برده و در جهت ارتقای صنعت گردشگری گام بردارند. امروز فعالان گردشگری از مشکلاتی چون فقدان برنامه جامع گردشگر و نبود همکاری نهادها رنج می برند. در این راستا پیشنهاد می شود تقویم ملی توسعه گردشگری با مشارکت همه عناصر دولتی و خصوصی بازنگری شود و کارگاهی برای رسیدگی به مسائل فعالان گردشگری تشکیل شود.

وی ادامه داد: سومین پیشنهاد ما این است که طرح اختصاص جایگاه مناسبی برای فعالان گردشگری را اجرا کنند. چهارمین پیشنهاد ما این است که عزم ملی در جهت ارتقای پیشبرد بیش از پیش صنعت گردشگری به کار گیرد و ثبات مدیریت در جهت گردشگری داشته باشیم. معافیت کامل مالیاتی سرمایه گذاران صنعت گردشگری کشور پنجمین پیشنهاد ما به دولت و مجلس شورای اسلامی است.

در ادامه این برنامه، علی ربیعی، وزیر کار  اظهار داشت:گردشگری میتواند به مثابه شادی و نشاط مردم باشد و امروز معتقدم همه برنامه ریزی های ما باید به نشاط اجتماعی منجر شود. من در اینجا به دو موضوع مهم اشتغال و فرهنگ و اشتغال و افزایش رفاه عمومی بپردازم.گردشگری به نظر من در این دو زمینه نقش بسزایی دارد. به هر حال ما از نظر جاذبه های گردشگری جزو اولین های دنیا هستیم ولی متاسفانه جایگاه چندانی در صنعت گردشگری جهانی نداریم و به نظر میرسد باید قوانین و مقررات گردشگری مرتبط با خدمات گردشگری را بازبینی کنیم. در این خصوص به حلقه هایی توجه کردیم که اهمیت کمتری دارند. علاوه بر این باید با رئیس سازمان میراث فرهنگی صحبت کنیم تا متوجه شویم که چگونه باید از فعالان صنعت گردشگری حمایت کنیم.

وی افزود: ما بر روی جاذبه ها تمرکز نکردیم، اما قطعا باید بر روی آنها تمرکز کنیم؛ تمرکز بر روی هتلها هم خوب است اما جاذبه های گردشگری جذب گردشگری را به دنبال می آورد. ما در همه زنجیره های فعال تعریف شده در عرصه گردشگری میتوانیم شغل ایجاد کنیم و در این صورت به اهداف بلندمدت خودمان که ایجاد ۱۲۰هزار شغل در سال۹۷ است،برسیم.

وزیر کار خاطرنشان کرد: ما حوزه تمدنی غنی داریم که باید روی آن تمرکز کنیم تا صنعت گردشگری را ارتقا دهیم. امروز ۷ مسیر گردشگری در کشور مطرح شده که باید بررسی کنیم و ببینیم که بر روی هر کدام از آنها چه اندازه باید تمرکز و توقف کنیم. از منظر دیگر باید بحث روستاهای گردشگری و شهرهای کوچک را تقویت کنیم و فقرزدایی کنیم. ما فردا اعطای وام اشتغال روستایی را از یکی از روستاهای مازندران آغاز می کنیم.

کوچکی نژاد، رئیس کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: امروزه همه ارکان نظام به این نتیجه رسیدند که در خصوص ارتقای صنعت گردشگری باید اقدام کنند و مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع توجه خاصی دارد و آن را در اولویت قرار داده است. امروز هم ما در آستانه تنظیم بودجه سال۹۷هستیم و به نظر می رسد همه وزارتخانه ها باید بخشی از بودجه خودشان را به گردشگری اختصاص دهند. باید تلاش کنیم که گردشگری را به وضوح در برنامه بودجه ۹۷ ببینیم. البته بودجه بخش گردشگری بسیار اندک و ناچیز است. بودجه سازمان میراث فرهنگی شامل  ۴۵۰ میلیارد هزینه جاری و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه عمرانی است.

علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از این مراسم گفت: در سال۲۰۱۷ جابه جایی زیادی در عرصه گردشگری دیده شده و این نشان می دهد که سهم ما بسیار اندک بوده است.  به نظر می رسد هم اکنون ۸ میلیون نفر در بخش گردشگری جهان فعال هستند. به زعم من و همه کارشناسان اقتصادی اگر میخواهیم در اقتصاد تا اندازه ای اتکای خودمان به نفت را کاهش دهیم باید به گردشگری توجه کنیم. اگر نگاهی به جاذبه های گردشگری نگاه کنیم متوجه می شویم که ظرفیت خوبی برای جذب گردشگری داریم. امروز در رتبه چهارم جاذبه های طبیعی و رتبه یازدهم جاذبه های تاریخی قرار گرفتیم.

وی افزود: استفاده از جاذبه های گردشگری به کمک دولت نیاز دارد و دولت تا به امروز گامهای بزرگی در ارتقای بخش گردشگری برداشته است. ما تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری را در دستور کارمان قرار دادیم و از کارآفرینان خلاق حمایت خواهیم می کنیم و توجه ویژه ای به آنها داریم. توسعه مقاصد گردشگری نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور به تقویت زیرساخت های گردشگری تاکید کرد و گفت: ما باید توسعه گردشگری را به صورت یکنواخت در کشور ایجاد کنیم و تبلیغات بین المللی نیز اهمیت زیادی در گردشگری دارد که گویا ما تا اندازه ای از آن غفلت کردیم.

مونسان گفت: تلاش داریم که در حوزه نمایشگاهی کارهای بیشتری انجام دهیم البته به نظر اگر نتوانیم در حوزه تبلیغات به خوبی کار کنیم نمیتوانیم از ظرفیت جاذبه های کشور آنچنان که باید و شاید استفاده کنیم بنابراین تلاش داریم که فعالیت های بیشتری در این خصوص انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته توجه ویژه ای به استانها داشته و امید است با حضور استانها بتوانیم ظرفیت های استانها را معرفی کنیم و از آنها استفاده کنیم.ارتقای بهره وری و کنترل قیمت از برنامه های دیگر ما است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری افزود: امروز توانستیم برنامه هایی را براساس ظرفیت های استانها تدوین کنیم و امید است این برنامه بتواند فضای رقابتی مناسبی بین استانها ایجاد کند.

مونسان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته را در این وسعت برگزار کردیم.

گفتنی است؛ در حاشیه مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از سند ملی گردشگری و تمبر یازدهمین نمایشگاه گردشگری رونمایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای کاهش اتکای اقتصاد کشور به نفت باید به گردشگری توجه کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..