تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفاهم‌نامه تئاتری میان ایران و یونان امضا شد

تئاتر فجربه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره آتن و اوریپبد یونان، ظهر امروز با حضور اسماعيل شفيعى، فرهاد مهندس پور، آورند دشت آراى، تئودور وپولوس، سعيد اسدى، على اصغر دشتى و شكرخدا گودرزى و جمعى از خبرنگاران در سالن کنفرانس‌های تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهندس پور دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر گفت: امروز برای ما روز مهمی است. تئودور وپولوس یکی از بهترین کارگردان‌های یونان است که خیلی تلاش کردیم، یکی از نمایش هایشان در ایران به اجرا در آید.

وی افزود: همیشه بین ایران و یونان رابطه عمیقی وجود داشته است و به هرحال در عصر حاضر، نه ما آن ایران پیشین و نه این یونان، یونان گذشته است. ما آماده‌ایم تا بار دیگر تاریخ را غربال کنیم. بسیار امیداریم که این نشست کوتاه، آغازی باشد تا رابطه های فرهنگی و هنری ما بین ایران و یونان گسترش پیدا کند و امسال بتوانیم از آقای وپولوس قول بگیریم تا در جشنواره سال آینده، یکی از اجراهای او را تماشا کنیم.

سپس؛ تئودور وپولوس بازیگر هنرهای نمایشی کشور یونان بیان کرد: خیلی خوشحال هستیم که امسال همراه هیئتی به ایران آمدیم و این تفاهم‌نامه برای ما ارزش بسیاری دارد. ما توانستیم امسال دو اجرا از ایران را در یونان داشته باشیم. این برای ما خیلی افتخار آمیز است و امیدوارم که این همکاری های خود را ادامه و گسترش بدهیم.

وی افزود: اینکه چقدر زنان در تئاتر معاصر ایران موثر هستند و زنان در پایه های علمی فعالیت می کنند، جای خوشحالی دارد. ما در واقع خیلی پیش از تفاهم‌نامه فعالیت های خود را آغاز کرده‌ایم و حالا با این تفاهم نامه فعالیت های خود را گسترش می دهیم. در شرایطی که تئاتر ما تحت تاثیر غرب است، در ایران کارگردان ها ایده های جدید خود را دارند و اصلا کپی نمی کند و هویت مستقلی را ایجاد کردند.

وپولوس گفت: ما به تئاتر و موسیقی ایران علاقه مند هستیم و در برنامه های سال آینده این برنامه را داریم که مباحث آموزشی را در ایران داشته باشیم و بتوانیم تبادلات آموزشی بین ایران و یونان را قوی کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با امضای تفاهم نامه بین جشنواره تئاتر فجر و جشنواره آتن و اوریپبد یونان، به گسترش مباحث آموزشی، معرفی جشنواره های دو کشور و همکاری با جشنواره موسیقی و فیلم فجر هم تاکید شد‌.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفاهم‌نامه تئاتری میان ایران و یونان امضا شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..