تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای توسعه فرهنگ مطالعه

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مساجد ممیزی مجدد نکنندسید عباس حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در خصوص تاثیر انتخاب پایتخت کتاب در توسعه فرهنگ مطالعه به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: انتخاب پایتخت کتاب فقط یک اقدام نمادین نیست و شهر‌هایی به عنوان پایتخت کتاب شناخته می شوند که از لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های لازم برای توسعه فرهنگ مطالعه، شرایط مناسب و مطلوبی داشته باشند.
وی افزود: انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب علاوه بر گسترش بیش از پیش ظرفیت‌های آن شهر، شهر‌های دیگر را به فراهم کردن شرایط مطلوب تشویق می‌کند.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان اظهار کرد: هم اکنون برخی از شهر‌ها همچون نیشابور امکانات زیرساختی مناسبی برای توسعه فرهنگ مطالعه دارند و مدیریت شهری نیز در این شهر‌ها توجه ویژه‌ای به مطالعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد. به نظر من انتخاب پایتخت کتاب ایران، اقدام مناسب و خوبی است و شاید مهم‌ترین ایرادی که می توان به آن وارد کرد، توجه بیش از اندازه به جنبه تبلیغاتی اش است.

حسینی نیک ادامه داد: اگر از کمند کارکرد تبلیغاتی طرح هایی مثل طرح انتخاب پایتخت کتاب خارج شویم، نقش موثری در گسترش فرهنگ مطالعه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ایجاد کتابخانه‌های عمومی در شهر‌ها و کتابخانه‌های سیار در روستا‌ها و کمک به بانیان و مسئولان این کتابخانه‌ها کمک شایانی به توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌کند.

حسینی نیک خاطرنشان کرد: اگر مدیران فرهنگی کشور بتوانند پایگاه‌هایی را در شهر‌های کوچک و روستا‌ها به عنوان کتابخانه عمومی ایجاد کنند، گامی در جهت گسترش فرهنگ مطالعه برمی‌داریم؛ البته به نظر من در این خصوص بهتر است از ظرفیت مساجد استفاده شود، زیرا مسجد امکان و سرمایه ملی است. امروز باید کتاب‌هایی را در مساجد در دسترس اقشار مختلف جامعه قرار بدهیم تا همه آن‌ها را مطالعه کنند. این امر کمک می‌کند که پای عموم جوانان به مساجد باز شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای توسعه فرهنگ مطالعه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..