تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از زمانی که انسان وجود داشته همواره افراد برای برتری و بدست آوردن منافع بیشتر از هر نوعی با هم جنگیده اند. بدین ترتیب رفته رفته اولین ابزارهای مبارزه ساخته شده و نسل به نسل پیشرفت هایی در این زمینه، مانند دیگر عرصه های تکنولوژی، رخ داد تا این که کار بجایی رسید که در هیچ صنعتی به اندازه ساخت سلاح هزینه نمی شد.

امروزه نیز بخش زیادی از بودجه هر کشوری به تولید یا خرید سلاح اختصاص داده می شود و کشورهای صاحب تکنولوژی نظامی نیز با سرمایه گذاری هنگفت در این زمینه هم توان دفاعی خود را بالا نگه داشته، هم تجهیزات نظامی خود را با دیگر کشورهای رقیب سازگار کرده و هم با فروش سلاح به دیگر کشورها درآمدهای هنگفتی کسب می کنند.

روی هم رفته هر چه تکنولوژی سلاح پیشرفته تر باشد قیمت و هزینه ساخت آن نیز بیشتر است. در این میان صنعت نظامی هوایی یکی از پیچیده ترین صنایع نظامی است و هواپیماها و هلی کوپترها معمولاً بیشترین هزینه های تولید را به خود اختصاص می دهند. اگر چه هر ساله هلی کوپترهای نظامی و غیرنظامی متنوعی توسط کشورهای صاحب تکنولوژی نظامی مانند ایالات متحده و روسیه ساخته می شود اما برخی از این هلی کوپترها با دلایل متعدد از بقیه گران قیمت تر و پیشرفته تر هستند. در ادامه این مطلب شما را با 12 فروند هلی کوپتر گران قیمت جهان آشنا خواهیم کرد.

12- یوروکوپتر ای سی 135 (4.2 میلیون دلار)

هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر 

یوروکوپتر ای سی 135 یکی از زیباترین هلی کوپترهایی است که توسط شرکت افسانه ای ایرباس ساخته شده است. این هلی کوپتر غیرنظامی سبک دو موتوره می تواند به سرعت ماکزیمم 259 کیلومتر بر ساعت برسد و با یک بار سوخت گیری می تواند مسافتی بیش از 620 کیلومتر را بپیماید. دکوراسیون درونی این هلی کوپتر توسط غول دنیای فشن و مبلمان لوکس یعنی هرمس طراحی شده است. این هلی کوپتر به طور ویژه برای خدمات پزشکی اضطراری و آموزش های نظامی به کار گرفته می شود. ارزش این هلی کوپتر در حدود 4.2 میلیون دلار برآورد شده است.

11- یوروکوپتر ای سی 145 (5.5 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

هلی کوپتر ای سی 145 یک هلی کوپتر چند منظوره است و آن را یکی از بهترین هلی کوپترهای دو موتوره سایز متوسط می دانند. ای سی 145 مجهز به روتور تیغه ای است که صدها و لرزش کمتری تولید می کند. این هلی کوپتر می تواند به سرعت 268 کیلومتر بر ساعت رسیده و توان طی مسافت آن نیز تا 680 کیلومتر خواهد رسید. هلی کوپتر ای سی 145 توانایی حمل 9 مسافر و دو خدمه را دارد و به طور عمده برای جابجایی مسافران، خدمات پزشکی اضطراری، جستجو و نجات و دیگر خدمات عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. ارزش این هلی کوپتر 5.5 میلیون دلار برآورد شده است.

10- آگوستا وستلند اَی دبلیو 109 (6.3 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

هلی کوپتر آگوستا وستلند اَی دبلیو یک هلی کوپتر سبک وزن دو موتوره است که توسط یک شرکت ایتالیایی و با مشارکت یک شرکت بریتانیایی ساخته شده است. تولید این هلی کوپتر در سال 1971 آغاز شده و در سال 1976 وارد بازار فروش شد.

هلی کوپتر آگوستا وستلند می تواند با سرعت 285 کیلومتر بر ساعت پرواز کرده و تا 932 کیلومتر مسافت را نیز به صورت مداوم پرواز خواهد نمود. این هلی کوپتر در سراسر جهان برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده عمده از این هلی کوپتر در ارتش ایتالیا، نیروی هوایی آفریقای جنوبی، نیروهای نجات و امداد هوایی سوییس، نیروی هوایی سلطنتی نیوزیلند و کشورهای دیگر است. این هلی کوپتر 6.3 میلیون دلار قیمت دارد.

9- یوروکوپتر ای سی 175 (7.9 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

هلی کوپتر ای سی 175 که با نام ایرباس اچ 175 نیز شناخته می شود یک هلی کوپتر سایز متوسط است که برای اولین بار در سال 2008 توسط کمپانی ایرباس تولید شده و سه سال بعد مجوز پرواز دریافت کرد. این هلی کوپتر به طور عمده برای اهداف غیرنظامی و با هدف حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد. هلی کوپتر ایرباس اچ 175 به سیستم کنترلی موتوری دیجیتال مجهز بوده و روتوری با 5 تیغه دارد. ارزش این غول زیبا 7.9 میلیون دلار برآورد می شود. این هلی کوپتر با حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت می توان در هر پرواز تا مسافت 1.260 کیلومتر را بپیماید.

8- هلی کوپتر ایرباس اچ 155 (10 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

یوروکوپتر ای سی 155 یک هلی کوپتر برد بلند و دو موتوره است که می تواند 13 مسافر از جمله خلبان را حمل نماید. این هلی کوپتر در سال 1999 وارد بازار شده و به عنوان هلی کوپتری چند کاره برای حمل و نقل هوایی و خدمات نظامی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این هلی کوپتر با حداکثر سرعغت 324 کیلومتر بر ساعت می تواند تا مسافت 857 کیلومتر را در یک بار پرواز طی نماید و قیمت آن نیز 10 میلیون دلار تعیین گردیده است.

7- هلی کوپتر آگوستا وستلند اَی دبلیو 139 (12 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

هلی کوپتر آگوستا وستلند اَی دبلیو 139 یک هلی کوپتر سایز متوسط و دو موتوره است که توسط کمپانی آگوستا وستلند ساخته شده است. این هلی کوپتر در سال 2003 وارد بازار شده و برای انتقال مسافران وی آی پی، انتقال نیروهای پلیس، عملیات جستجو و نجات، خاموش کردن آتش و موارد مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این هلی کوپتر به طور عمده در نیروی هوایی ایرلند، نیروی هوایی امارات متحده عربی، نیروی هوایی قطر و چند کشور دیگر به کار گرفته شده و قیمت آن تا 14.5 میلیون دلار نیز می رسد. سرعت این هلی کوپتر 206 کیلومتر بر ساعت بوده و تا مسافت 1.250 کیلومتر را نیز در طی یک پرواز طی خواهد کرد.

6- هلی کوپتر سیکورسکی اس-76 سی (13 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

سیکورسکی اس- 76 سی یک هواپیمای تجاری سایز متوسط است که ساخت آن در سال 1977 آغاز شده و ویژگی هایی مانند موتورهای دوقلوی توربوشفت، روتور اصلی چهار تیغه و لاستیک های فرود جمع شدنی دارد. این هلی کوپتر توسط افراد بسیار بلند مرتبه ای مانند خانواده سلطنتی بریتانیا و دونالد ترامپ مورد استفاده قرار می گیرد. سیکورسکی اس 76-سی با 287 کیلومتر بر ساعت سرعت و برد تا مسافت 832 کیلومتر در هر پرواز بیش از 13 میلیون دلار قیمت دارد.

5- هلی کوپتر بل 525 رلنتلس (15 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

بل 525 یک اختراع خارق العاده از کمپانی هلی کوپترسازی آمریکایی بل است. این هلی کوپتر سایز متوسط با استفاده از ترکیبی ویژه از فلز ساخته شده و می تواند به سرعت حداکثر 296 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. این هلی کوپتر همچنین در هر بار پرواز تا مسافت 1.037 کیلومتر را نیز خواهد پیمود. بل 525 مجهز به دو موتور توربوشفت با یک روتور 5 تیغه است. این هلی کوپتر می تواند 16 مسافر و دو خدمه را در خود جای دهد و ارزش آن نیز بیش از 15 میلیون دلار است.

4- هلی کوپتر ایرباس اِی اس 332 سوپر پوما (15.5 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

این هلی کوپتر دارای روتور چهار تیغه، دو موتوره و سایز متوسط چهارمین هلی کوپتر گران قیمت در جهان است. هلی کوپتر سوپر پوما ابتدا توسط یوروکوپتر ساخته می شد اما بعدها ایرباس باز بزرگ تر کردن و تعویض موتور آن را قدرتمندتر و مجهزتر از قبل ساخت. این هلی کوپتر با حداکثر سرعت 252 کیلومتر بر ساعت و برد مسافت 841 کیلومتر یکی از بهترین هلی کوپتر های غیرنظامی به شمار می آید.

3- هلی کوپتر سیکورسکی اس-92 (17.7 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

سیکورسکی اس- 92 یک هلی کوپتر دو موتوره با قدرت متوسط است که برای اهداف نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار می گیرد. این هلی کوپتر قالب تماماً آلومینیومی داشته و روتوری با 4 تیغه دارد که صدا و لرزش را کاهش می دهد. نسخه نظامی این هلی کوپتر اچ-92 سوپرهاک نامیده می شود و نسخه دیگری نیز از آن با نام وی اچ-92 وجود دارد که توسط نیروهای ویژه دریایی ارتش ایالات متحده و همچنین برای حمل و نقل رییس جمهور کشور مورد استفاده قرار می گیرد. اس-92 با 280 کیلومتر بر ساعت سرعت و طی مسافت 999 کیلومتر در هر بار پرواز بیش از 17.7 میلیون دلار قیمت دارد.

2- هلی کوپتر اگوستا وستلند اِی دبلیو 101 (21 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

آگوستا وستلند اَی دبلیو 101 یک هلی کوپتر سایز متوسط است که در. سال 1999 به بازار عرضه شد و به طور گسترده توسط نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. از نیروهای نظامی که از این هلی کوپتر استفاده می کنند می توان به نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، نیروی دریایی ایتالیا، نیروهای نظامی دانمارک، پرتغال، نروژ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی اشاره کرد. این هیولای زیبا با حداکثر سرعت 277 کیلومتر بر ساعت در هر بار پرواز تا مسافت 1363 کیلومتر را طی خواهد کرد و با قسمت 21 میلیون دلار دومین هلی کوپتر گران قیمت جهان به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: شگفت‌ انگیزترین هلی کوپترهای ارتش ایالات متحده +تصاویر

1- هلی کوپتر ایرباس اچ 225 سوپر پوما (27 میلیون دلار)

 هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر

این هلی کوپتر دو موتوره، برد بلند برای جابجایی مسافر است که ابتدا توسط کمپانی یوروکوپتر و در خانواده سوپ پوما ساخته شد. این هلی کوپتر می تواند حداکثر 24 مسافر و سه خدمه را در خود جای دهد. خلی کوپتر ایرباس اچ 225 با حداکثر سرعت 275.5 کیلومتر بر ساعت، برد مسافت 857 کیلومتر و 27 میلیون دلار قیمت، گران قیمت ترین هلی کوپتر غیرتهاجمی جهان به شمار می آید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

گران قیمت‌ترین هلی‌کوپترهای جهان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هلی‌کوپترهای گران‌قیمت جهان را بشناسید +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..