تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماش / خواص ماش / خواص ماش در طب سنتی/خواص ماش در بارداری

ساعت24-اگر میخواهید با خواص ماش در بهبود لک و پیش صورت و بهبود روند بارداری و سایر خواص معجزه آسای ماش آشنا شوید این مطلب را بخوانید.(خواص ماش)

ماش گیاهی بومی هندوستان به دیرینه ای حدود 4 هزار سال است امادر نقاط دیگر جهان مانند ایران و فلیپین هم  کشت می شود. در ایران روال کاشت ماش به ای صورت است که  این گیاه پس از برداشت جو یا گندم کاشته می شود زمان برداشت محصول هم زمانی است که دانه های آن سفت و غلاف های آن زرد و سیاه گردد در چند نوبت برداشت می گردد  ماش در حقیقت نامی  انگلیسی است و در زبان هندی  به معنی «دانه سبز»  است. در تایلند آثاری از استفاده و کشت ماش در ۲۲۰۰ سال پیش، کشف شده است. ماش در چین به سویای سبز معروف است.(خواص ماش)

طبع ماش

طبع ماش سرد و خشک است و تاثیر بسیار زیادی در کاهش لک های سفید پوست دارد کافیست جوانه ماش را با کمی نمک آب پز کنند و هر روز میل کنند این گیاه همچنین برای سیاه شدن مو ها هم مفید است افرادی که بیماری پوستی ، مخصوصا خارش پوست دارند خوردن ماش را فراموش نکنند.

خواص ماش در طب سنتی

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده  و دارای مقادیر فراوان ویتامین  c و بسیار  انرژی‌زای است مزه این جوانه ترد و ترش است و  طعم آن کمی شیرین بوده و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت میگیرد

1.    برای کسانی که مبتلا به خارش شدید هستند از خوردن ماش غافل نباشند

2.  مبتلایان به بیماری دستگاه گوارش از ماش کمتر استفاده کنند

3.    در گذشته برای برطرف کردن لک و پیس بدن از ضماد آرد ماش استفاده می شد

4.    یک غذای خوب برای کسانی که اسهال شده‎اند ماش و برنج کم‎چربی است.

5.     ماش تازه را بجوشانید، سپس له کنید با زرده تخم‎مرغ مخلوط کنید برای درمان ورم بسیار مناسب است

6.    ماش  دشمن التهاب‎های صفرا است و آن را از بین یبرد

7.    تسکین دهنده سرفه است.

8. خوردن زیاد ماش برای دندان‎ها مضر است.

9. پتاسیم موجود در ماش برای شستن کلیه ها و پایین آوردن درجه اسیدی خون و تنظیم ضربان قلب مفید است

10. به خاطر داشتن فسفر و کلسیم نقش آن در رشد اطفال میتواند مفید باشد

11. ماش باعث افزایش ترشح انسولین در بدن می‎گردد و برای مبتلایان به دیابت مفید است

خواص ماش در بارداری

ماش خواص فراوانی برای زنان باردار و هم چنین جنین آنها دارد ماش به دلیل داشتن مقادیر فراوان آهن و فسفر و کلسیم نیاز طبیعی زنان باردار را به این مواد غنی تامین می کند و همچنین سبب رشد بهتر جنین و بهبود کیفیت بارداری می شود بهتر است ماش را از شب قبل در آب خیس کرده و فردای آن روز کمی آب پز کنید و روزانه میل کنید. ماش همنین در افزایش شیر زنان باردار هم بسیار اثر گذار است. جوانه ماش هم نباید مورد غفلت واقع شود چرا که دارای مقادیر فراوان ویتامین ها و اسید فولیک پتاسیم و منیزیم و فیبر است. به هیچ وجه در خوردن ماش یا سایر حبوبات زیاده روی نکنید چرا که حبوبات با اینکه خواص فراوانی دارد اما زیاده روی در آن می تواند خطرات جبران ناپذیری داشته باشد(خواص ماش)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماش / خواص ماش / خواص ماش در طب سنتی/خواص ماش در بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..