تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پای ترامپ به تئاتر کارگردان آلمانی باز شد

پای ترامپ به تئاتر شهر باز شدبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نمایش هملت (محصولی از کمپانی کامرشپیله آلمان) امروز ( دوشنبه) با حضور کریستوفر روپینگ کارگردان اثر و یکی از عوامل این تئاتر در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد. نشستی که اگرچه با تاخیری حدود یک ساعت و تعداد کمی خبرنگاران و حاضرین برگزارشد، اما از لحاظ کیفی جلسه‌ای پربار و شفاف بود.

در ابتدای این جلسه کارگردان جوان نمایش «هملت» در خصوص انتخاب نمایش نامه‌ای مانند هملت که بارها اجرا رفته و به نوعی شاید برای تماشاگر تکراری باشد گفت: هملت یک نمایشنامه  کلاسیک تئاتری شناخته شده است، ولی ما نخواستیم به شکل همیشگی آن را اجرا کنیم، سعی کردیم کاری متفاوت انجام بدهیم.

«کریستوفر روپینگ» ادامه داد: در کنار روایت های مختلف موجود و تلاش‌هایی برای گسترده کردن و اضافه کردن شاخ و برگ به آن، ما سعی کردیم مسیری دیگری در آن پیدا کنیم؛ ساده اش کنیم و از شاخ و برگش بزنیم. ما مثل هیشه نگفته‌ایم که او مردی شکاک است، اتفاقا در نمایش نشان دادیم که او مردی خیلی عصبانی است، او بیشتر از فیلسوف مآب گونه بودن، آدم کش و خشن است. در آلمان هملت به عنوان فردی متفکر و عمیق شناخته می شود؛ حالا ما در سال 2017 او را به فردی شکاک و نمایش نامه ای که در آن کنش عمل و خونریزی باشد تبدیل کردیم.

وی افزود: در نمایش ما بدلیل عدم حضور فیزیکی قهرمان اصلی و نبود ابزارهای کافی برای مدیریت همزمان از راه‌های دیگری مجبور به مدیریت هستیم تا قصه نقل شود، مثل تلاش حواریون مسیح(ع). اگر این افراد نبودند قصه مسیح در تاریخ گم می شد. در نمایش هم «هوراشیا» که دوست داشت با هملت بمیرد ولی هملت به او گفت تو باید بمانی تا روایت گر ما باشی، هملت از هوراشیا خواست تا زنده بماند و روایت گر آنها باشد. من این کانسپت را می پسندم.

در ادامه این نشست خبرنگاران از سیاسی بودن این نمایش با توجه به اتفاقات سال 2017 و چهره تلخی آن پرسیدند، سوالی که کریستوفر روپینگ در جواب آن گفت: بله درست است مفاهیم سیاسی در این نمایش نامه است هملت می خواهد برای ایده های خودش جان دهد خودش را به کشتن دهد تا به نیاتش برسد. مسلما در هر عملی که ما انجام می دهیم باید عواقبی هم باید برای آن در نظر بگیریم. یکی از مهمترین سوالات انسانی که همیشه وجود داشته است این است آیا شما حاضر هستید که خودتان را برای اعتقاداتتان قربانی کنید؟ هملت جریان و مقاومت سیاسی نمی خواهد راه بیاندازد، هملت می خواهد این نگرش تغییر کند و همه اش نابود شود. او تغییر را انجام نمی دهد بلکه تغییر پس از اینکه هملت می میرد ایجاد می شود. دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم دنیایی راحت و آسانی نیست. هملت نمی پذیرد که خودش را در این دنیا ببیند.

کارگردان جوان هملت در خصوص تغیرات صورت گرفته در نمایش  و اینکه آیا بخاطر اجرا در ایران مجبور به تغییر در نمایش خود شدید گفت: ما چیزی را تغییر ندادیم فقط به ما گفته شد که یکسری قوانین مشخصی وجود دارد؛ مانند پوشش خانم ها روی صحنه که ما آن را انجام دادیم. کمی در نور و لباس و خیلی کم در رفتار بازیگرها تغییر ایجاد کردیم یک کلمه از نمایش حذف نشد دقیقا متنی که در آلمان اجرا می شود در تهران به روی صحنه رفت که اتفاقا اجرای متفاوتی با تماشاگران ایرانی داشتیم ،عکس العمل تماشاچی ها بسیار جالب بود و نشان از هوش بالای آنها داشت.

وی افزود: در اجرا بخاطر سالنی که در اختیار قرار ما داده بودند، مجبور شدیم تغییرات زیادی در حرکات و جابجایی بازیگرها انجام دهیم تا با صحنه اجرای ما در آلمان هماهنگ باشد، صحنه نقاط کور بسیاری داشت و این کار ما را سخت کرد.

بنابر این گزارش،  ترامپ؛ یکی از اتفاقات جالب نشست امروز آوردن نام ترامپ در قسمتی از حرف‌های کریستوفر کارگردان آلمانی نمایش نامه هملت بود. کریستوفر در ادامه سخنانش گفت: نگاه عمومی به هملت مردی است که خودش را به دیوانگی زده و مثل یک دلقک به دنبال کشف واقعیت است اما از نظرامروزه دیگر تاریخ انقضا چنین این ایده‌ای تمام شده است. او مردی آدم کش است، کسی که خشونت به خرج می‌دهد. درست مثل ترامپ، کسی که فکر نمی‌کند و تنها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پای ترامپ به تئاتر کارگردان آلمانی باز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..