تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوع نگاه به جایگاه روابط عمومی‌ها باید تغییر کند/ پیگیر بحث قانون جامع رسانه هستیم

رئیس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی:

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و رئیس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مورد اهمیت روابط عمومی در شرکت ها و سازمان های مختلف اظهار کرد: متاسفانه روابط عمومی ها جایگاه واقعی خود را در سازمان ها و نهادهای مختلف پیدا نکرده اند. این در حالی است که امروز اهمیت روابط عمومی بیش از پیش احساس می شود. به دلیل اینکه ما در گذشته یک نگاه سنتی به این مسئله داشتیم و اغلب اخبار یک مجموعه را از طریق سایت آن رصد می کردیم؛ اما امروز شبکه های مجازی زودتر از روابط عمومی ها اخبار را ارائه می دهند.

وی افزود: به طور حتم تغییر نگاه در روابط عمومی نیازمند ابزارهای قوی و در عین حال جدید است. در اغلب کشورها روابط عمومی ها مرکز سود یک سازمان هستند، اما در کشور ما به عنوان مرکز هزینه به آن نگاه می شود.

نماینده مردم مبارکه در مورد سختی کار روابط عمومی ها خاطرنشان کرد: کار روابط عمومی ها بسیار سخت و دشوار است. به این دلیل که هم باید وکیل سازمان خود باشند و هم در اطلاع رسانی به مردم صداقت کلام را رعایت کنند. در مورد حمایت از روابط عمومی ها یک خلأ قانونی وجود دارد که هیچ حمایتی از آنها نمی‌شود. با توجه به اینکه در عصر ارتباطات زندگی می کنیم، نیاز به این قانون جامع داریم که فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر این موضوع است. تمام تلاش ما در مجلس این است که این طرح را هدفمند کنیم. چرا که نقش روابط عمومی اینگونه است که اگر در کار خود صداقت داشته باشد و اندکی منافع سازمان مربوط زیر سوال برود، آن مسئول روابط عمومی مورد غضب قرار می‌گیرد. تلاش مجلس این است که جایگاه این افراد به گونه ای تعریف شود که فرا سازمانی و مورد حمایت دولت‌ها باشد.

سعیدی افزود: تمام تلاش ما این است که ارزش نهفته روابط عمومی ها آشکار شود. در این سال ها که اقتصاد مقاومتی نقشه راه ماست، یکی از گروه های موثر روابط عمومی ها هستند که می توانند آن را برای همه مردم تبیین کنند.

رئیس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در قسمت دیگری از صحبت های خود به قانون جامع رسانه اشاره کرد و افزود: البته یک موضوع مهم برای ما، مبحث قانون جامع خبرنگاری است. خبرنگارها هم سختی کار دارند و هم حقوق آنها در حد مطلوب نیست. حتی یک کلمه از خبر می تواند برای خبرنگار دردسرساز شود. هم اکنون به جدّ پیگیر بحث قانون جامع رسانه هستیم. در جلسات متعددی که به همراه برخی خبرنگاران با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم، از ایشان درخواست شد که از این قانون حمایت شود و آقای لاریجانی هم نسبت به این مطلب نظر مثبت دارند.

وی در پایان گفت: به فکر تدوین برنامه‌ای هستیم که ضمن حفظ استقلال خبرنگاران، قانون جامع رسانه هم از آنها حمایت کند. ما امیدواریم هرچه سریع تر لایحه این قانون توسط دولت محترم به مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوع نگاه به جایگاه روابط عمومی‌ها باید تغییر کند/ پیگیر بحث قانون جامع رسانه هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..