تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مضرات استفاده از وسایل الکترونیکی برای سلامتی/ افزایش نزدیک بینی در بین ایرانیان

آسیب چشم ها از وسایل الکترونیکی/ افزایش نزدیک بینی در بین ایرانیانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن حیرانی مسئول برنامه علمی هفتمین سمینار سالیانه جامعه اپتومتری ایران در آستانه برگزاری این سمینار گفت: سمینار سالیانه جامعه اپتومتری ایران با محوریت تجویز منطقی عینک برگزار می شود.

وی با اشاره به شیوع بالای عیوب انکساری در جامعه، تاکید کرد: متاسفانه نزدیک بینی که با گرایش روز افزون مردم به استفاده از وسایل الکترونیکی، از شیوع بسیار بالایی برخوردار است.

حیرانی ادامه داد: آسیب های استفاده از وسایل الکترونیکی در جامعه نگران کننده است و این معضل برای خانواده ها به خصوص کودکان سن مدرسه، مهم است.

اپتومتریست ها، مسئولین اولیه مراقبت های بینایی

مسئول برنامه علمی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران افزود: اپتومتریست ها مسئولین اولیه مراقبت های بینایی هستند و تخصصی ترین معاینات بیماران دچار عیوب انکساری بر عهده این افراد است.

به گفته حیرانی، تجویز عینک، لنزهای تماسی و اصلاحاتی که به صورت غیر جراحی انجام می شود، در حیطه وظایف اپتومتریست هاست.

وی، دیگر خدمات اپتومتریست ها را نیاز بیماران به بینایی درمان عنوان کرد و افزود: موضوع «ویژن تراپی» یا بیمارانی که بخشی از بینایی آنها از دست رفته و توسط وسایل کمک بینایی اصلاح می شوند، در سمینار امسال مورد بررسی قرار می گیرد.

حیرانی تاکید کرد: در این سمینار ۶ پنل شامل تجویز تخصصی در نزدیک بینی و دوربینی، تجویز تخصصی در آسیتیگماتیسم، تجویز در مشکلات تطابقی و پانل تجویز پیرچشمی، چالش های حوزه تجویز کم بینایی، بیمارانی که دارای بیماری خاص هستند مثل سندرم دان یا ورزشکاران به صورت تخصصی، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

وی، از دیگر برنامه های این سمینار را برگزاری کارگاه هایی با تاکید بر روی فیت عینک، ساخت عینک، کارگاه لنز، کارگاه دارو درمانی در اپتومتری و...، عنوان کرد و افزود: شعار سمینار امسال، تجویز و ساخت عینک طبی است.

حیرانی گفت: سعی شده افرادی که در این سمینار شرکت می کنند بعد از پایان سمینار از نظر سطح علمی ارتقاء پیدا کنند و بتوانند خدمات بهتری به جامعه ارائه دهند.

گفتنی است؛ هفتمین سمینار سالیانه جامعه اپتومتری ایران در روزهای ۵ تا ۶ بهمن ۹۶ در سالن امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مضرات استفاده از وسایل الکترونیکی برای سلامتی/ افزایش نزدیک بینی در بین ایرانیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..