تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر سالک در کمین زلزله زدگان غرب کشور/ آواربرداری در مناطق زلزله زده تسریع شود

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص جزئیات سفر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و بازدیدهای بهداشتی از این مناطق گفت: هفته گذشته از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کردم و طی این بازدیدها مشاهده شد که همکاران بهداشت و درمان در سخت ترین شرایط و با تلاش شبانه روزی درحال انجام وظیفه هستند و اقدامات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده حتی یک لحظه هم متوقف نشده است و اگر بگویم در بعضی نقاط زلزله زده، با وجود امکانات کم، شرایط نامساعد آب و هوایی و خستگی همکاران بهداشت و درمان، خدمات بهتر از سایر مناطق کشور است، اغراق نکرده ام.

وی افزود: از روستاهای زیادی بازدید کردم، در یکی از روستاها به نام جابری، بهورز روستا با وجود آنکه در طی زلزله باردار بود و فرزند خود را سقط کرده بود، بدون لحظه ای توقف به کار خود ادامه داده بود. 

گویا خاطرنشان کرد: در این سفر از بیمارستان بانگر سرپل ذهاب بازدید کردیم، پرسنل این بیمارستان در یک فضای فیزیکی محدود خدماتی ارائه می دادند که با تمام شهرهایی که درگیر زلزله نبودند، قابل رقابت بود همچنین بخش دیالیز بیمارستان با بهترین امکانات سرویس می داد.

وی گفت: علیرغم شرایط سخت و اینکه اکثر خدمات ما در کانکس ارائه می شود، امیدوارم هرچه سریع تر بازسازی مناطق انجام شود و با سرعت هرچه تمام تر به پایان برسد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از نگرانی های ما مسئله آواربرداری در مناطق زلزله زده است، چراکه منطقه زلزله زده مستعد بیماری سالک است و آواربرداری در پیشگیری از این بیماری اهمیت زیادی دارد، خوشبختانه با همت و تلاش مسئولین استانداری اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و حدود 50 درصد آوارهای شهر سرپل جمع آوری شده است و مسئولان محترم متفق القول شدند که تا پایان زمستان بقیه آوارها را هم جمع آوری کنند و اگر چنین شود، یکی از بزرگترین مخاطرات بهداشتی منطقه به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: در جلسه استانداری مسئله فاضلاب و آب آشامیدنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای هماهنگی هرچه بیشتر و اقدامات فوری اتخاذ شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر سالک در کمین زلزله زدگان غرب کشور/ آواربرداری در مناطق زلزله زده تسریع شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..