تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




5 مشكل شايع پا كه ممكن است خطرناك باشد!

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که پاهایتان در کفش ورزشی تان عرق می کنند و شما از شستن آن ها غافل می شوید، باید انتظار این را هم داشته باشید که دچار مشکلاتی در این قسمت از بدن تان شده و احساس ناخوشایندی شما را در بر بگیرد.

سلامت پا
بسیاری از مشکلاتی که برای پاهایتان رخ می دهد کاملا طبیعی بوده وقابل درمان هستند. در اینجا، به برخی از مشکلات پاها که اغلب پزشکان با آن روبه رو می شوند و برخی از نکات جهت رفع آن ها می پردازیم:

فرو رفتن گوشه ناخن پا در پوست
هنگامی گوشه ناخن انگشت پا (معمولا شست پا) شروع به فرورفتن در پوست می کند، باعث ایجاد قرمزی و ناراحتی می شود. دو دلیل اصلی برای فرورفتن ناخن در پوست وجود دارد : آنهایی که ناشی از کوتاه کردن نادرست ناخن (با استفاده از ناخن گیر) هستند و آن هایی که به طور طبیعی رخ می دهند.

بیشتربخوانید: ۷ نقص رایج در پاها که ممکن است شما هم با آن درگیر باشید+ روش مقابله

برای جلوگیری از این مشکل، ناخن را فقط کمی کوتاه کنید (ناخن باید همان شکلی باشد که انگشت پای شما است) و گوشه های ناخن را زیاد کوتاه نکنید. اغلب اوقات یک گوشه تیز در ناخن وجود دارد که وارد پوست شده و موجب عفونت می گردد.

اگر این مشکل برایتان پیش آمد و پوست گوشه ناخن تان دچار کبودی شد، آن را در آب گرم و نمک های ضدعفونی کننده به مدت 10 دقیقه خیس کنید. اگر دوباره این مشکل عود کرد یا بدتر شد، یک متخصص می تواند ناخن تان را به حالت اول بازگرداند.

به نظر می رسد که گاهی شما ناخن هایتان را به درستی کوتاه می کنید، ولی باز هم این مشکل رخ می دهد! در این گونه مواقع پزشک می تواند با کمک روشی به نام ماتریسکتومی جزئی، که بخشی از ناخن را به طور دائمی حذف می کند، این مشکل را برای همیشه حل نماید.در این روش یک ماده شیمیایی، سلول های ماتریکس ناخن را می کشد و رشد آن را متوقف می کند. این ناحیه چند هفته پس از عمل، تخلیه می شود و دردناک خواهد بود، اما اگر موفقیت آمیز باشد، دیگر گوشه ناخن در پوست نمی رود.

ضخیم شدن و تغییر رنگ ناخن
اگر به نظر می رسد ناخن شست پایتان فوق العاده ضخیم، ناخوشایند و دردناک است، احتمالا شما به قارچ ناخن دچار هستید. قارچ ناخن با نام یونیکومیکوز شناخته شده است. این حالت معمولا از وجود قارچی به نام میکرو تروما ناشی می شود که به طور معمول در کفش همه ساکن است.

هر چند قارچ ناخن ناخوشایند به نظر می رسد، ولی تهدیدی برای سلامتی تان ندارد و به سایر قسمت های بدن گسترش نخواهد یافت. برای قارچ هیچ درمان همیشگی وجود ندارد و هر شش تا نه ماه یکبار، ناخن جدیدی رشد می کند. ناخن جدید نیز می تواند آلوده شود. استفاده از برخی اسپری های ضد قارچی در کفش ها و روی پا ممکن است به جلوگیری از عود کمک کند.

لکه های سیاه ناخن در میان دوندگان و کسانی که زیاد می پرند رایج است، زیرا ناخن شست پا ممکن است در قسمت کناری کفش فشرده شده و یک لکه خونی زیر ناخن با ظاهری سیاه پدید آید.

اگر شما می توانید برخی از حفره های پوست را در نوک ناخن مشاهده کنید، یک سوزن را استرلیزه کرده و لکه را سوراخ کنید تا برخی از مایعات را آزاد کنید، این کار درد را از بین می برد. البته بهتر است این کار را یک پزشک برایتان انجام دهد. فقط یادتان باشد هیچ گاه ناخن را به طور کامل برندارید (با اینکه دیگر یک بافت مرده به حساب می آید)، بگذارید با رشد ناخن جدید و جایگزین شدن با ناخن مرده، خودش بیفتد.

هنگامی که ناخن از بین می رود، پماد آنتی بیوتیکی را برای جلوگیری از رشد باکتری ها اعمال کنید.شما همچنین می توانید پاهای خود را در آب گرم و نمک های مخصوص خیس کنید. در حالت ایده آل ناخن به طور طبیعی رشد می کند. اما حواستان باشد که تمام ناخن ها شش تا نه ماه طول بکشد تا به طور کامل رشد کنند. اگر متوجه قرمزی بر روی ناخن تان شدید و یا احساس درد زیاد کردید حتما به پزشک مراجعه کنید. این ها نشانه هایی از عفونت باکتریایی هستند که ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک های خوراکی داشته باشند.

توده گوشتی عجیب و غریب
آیا متوجه توده گوشتی غیرعادی در پایتان شده اید؟ احتمالا می توان آن را یک زگیل دانست. این ها با زگیل های قسمت های دیگر بدن فرقی ندارند و فقط ممکن است اسم متفاوتی داشته باشند.

زگیل ها توسط ویروس ورکا ولگاریس ایجاد می شوند و می توانند تکثیر یافته و به سایر قسمت های بدن گسترش یابند- این به عنوان پدیده Koebner شناخته می شود. مثل یک سرماخوردگی ممکن است شما این ویروس را نیز از افرادریافت کنید.گاهی بیماران مبتلا به 50 تا 60 زگیل در یک پا نیز دیده شده است!همانطور که می توانید تصور کنید، این حالت می تواند دردناک و ناتوان کننده باشد.

متاسفانه اکثر این زگیل ها به داروهای بدون نسخه پاسخ نمی دهند. متخصصان می توانند این ضایعات گوشتی را با درمان موضعی، تزریقی و خوراکی از بین ببرند. برای مثال برخی پزشکان از دارویی به نام "Canthacur-PS "استفاده می کنند. همچنین برخی از آنان پیشنهاد می کنند که 15 میلی گرم روی و 10 هزار واحد ویتامین A دو بار در روز مصرف شود. زیرا ویتامین A به پوست کمک می کند که سریع تر عمل کند و ممکن است بر روی ویروس تأثیر بگذارد، در حالی که روی به بدن کمک می کند که ایمنی داشته باشد.

پوسته پوسته و خونریزی پا
این لزوما نشانه ای نیست که شما نیاز به استفاده از مرطوب کننده بیشتر داشته باشید، بلکه یک مشخصه مشهور از بیماری "پای ورزشکار" است.این یک عفونت قارچی است که می تواند منجر به قرمز شدن، پوسته پوسته شدن کف پا و خونریزی شود.
قارچ به سه عنصر نیاز دارد تا در پوست توسعه یابد: تاریکی، گرما و رطوبت. هر کجا که این سه عنصر در آن یافت شود محل مناسبی برای رشد قارچ ها بوده و می تواند شما را نیز درگیر مشکلاتی نماید.

خوشبختانه بیماری پای ورزشکار، به خوبی به کرم ها و لوسیون موضعی جواب می دهد. اگر شما نیز از این مشکل رنج می برید، کرم ضد قارچ یک یا دو بار در روز برای یک ماه را امتحان کنید.

اگر متوجه هیچ بهبوی نشدید، علت قارچ را رفع کنید. "رفع رطوبت آسان ترین راه برای رسیدن به بهبودی است". پیشنهاد می شود که قبل از قرار دادن پاهایتان در جوراب و کفش، یک ضد عرق را روی پاهای خود بمالید و همیشه از جوراب های نخی که رطوبت را از پاهای تان دور می کند، استفاده کنید.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

مشکلایت رایج درپا را بشناسید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «5 مشكل شايع پا كه ممكن است خطرناك باشد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..