تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منشور مستند انقلاب اسلامی؛ هدايتگر هنرمندان/ مستندساز نبايد مردم جامعه را نااميد كند

در آیین رونمایی از «منشور مستند انقلاب اسلامی» مطرح شد؛

منشور مستند انقلاب اسلامی؛ هدايتگر هنرمندان این حوزه/ مستندساز نبايد مردم جامعه را نااميد كندآیین رونمایی از «منشور مستند انقلاب اسلامی» متضمن پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به مستندسازان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از «منشور مستند انقلاب اسلامی» متضمن پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به مستندسازان، در تالار سوره حوزه هنری و با حضور و مشارکت مدیران، کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران برگزار شد.

چهره هايی چون محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، انسیه شاه‌حسینی، جهانبخش سلطانی، مهدی نقویان، محمدعلی شعبانی و ... خود را به اين مراسم رساندند.

این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی به طور رسمی آغاز شد.

در ابتدا، محسن مومنی شریف رئيس حوزه هنری، درباره اهميت برگزاری اين مراسم بیان کرد: در ایامی به برگزاری اين مراسم می‌پردازیم که برای ما بسیار مهم و مبارک است. فيلم مستند در بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی موفق عمل کرده است. ویژگی مستند این است که حقیقت را بیان می کند و می تواند راهگشا باشد.

وی‌تصريح كرد: البته اين درست است كه هنرمند به حوادث هویت می‌دهد اما برخی رويدادها به قدری بزرگ است که هنر در مقابل آن کم می‌آورد. در واقع ما هنرمندان توانايی و ظرفيت تصويركردن آن را نداريم؛ رويدادهايی مثل عاشورا از اين دست هستند.

رئيس حوزه هنری ادامه داد: برخی هنرها حقایق را تغییر می‌دهند مثل درام و فيلم داستانی؛ اما مستند عین حقیقت را بیان می‌کند.

مؤمنی شریف در ادامه گفت: امروز و مراسم رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی، نقطه عطفی برای سينمای مستند است. این منشور جهت درست را به ما و هنرمندان این حوزه نشان می‌دهد.

وی درباره ديدار اخير مستندسازان با رهبر معظم انقلاب گفت:  اين جلسه برای ما بسيار مهم بود و پرفايده پیش رفت. جلسه صمیمی بود. حضرت آقا به پرسش‌ها پاسخ می‌دادند و نهايتاً توصیه‌ای نوشتند که رونمایی می‌شود.

غفوری: مستند انقلاب جریان‌ساز و جلوتر از سینمای داستانی است

در ادامه سلیم غفوری مدیر شبکه مستند اظهار داشت: خوشحالم که پیام حضرت آقا فرصتی به ما داد که دور هم جمع شویم و گفتگو کنیم. پیام حضرت آقا منشور مستندسازان انقلابی است. این مستندسازان از شروع جنگ تا امروز همپای يكديگر در عرصه هنر انقلاب حركت كردند. مستندسازان ما از هنرمندان سینمای داستانی جلوتر هستند و این به واسطه تلاش آنهاست.

وی تاكيد كرد: ما مستندسازان انقلابی موظفیم راجع به انقلاب اسلامی،آنچه امروز در منطقه می‌گذرد، شهیدانی که به خاطر حفظ امنيت ما و منطقه خونشان را نثار کردند فيلم بسازيم. همچنين بايد نسبت به معضلات اجتماعی كشور هم حساس باشيم.

غفوری اظهار داشت: مستندساز انقلابی آن کسی است که مشکلات جامعه را با نگاه درست بیان می كند و راهکار مناسب آن را نیز ارائه می دهد. ما اگر می‌خواهیم راجع به اين مسائل و مشكلات جامعه مستند بسازیم، نباید مردم را ناامید کنیم. نكته‌ای که مقام معظم رهبری بر آن تاكيد داشتند. ما بايد تلاش کنیم تا نگاه انقلابی را در مسیرمان حفظ کنیم و تمجیدها باعث نشود، دچار غرور شویم و خط مشی خود را از دست بدهيم.

مدير شبكه مستند افزود: به نظرم سینمای مستند تلاش کرده واقعیت را از نگاه درست به جامعه منتقل کند.

محسن ورمهانی از مستندسازان كشورمان در ادامه اين مراسم گفت: در جلسه ای که در خدمت حضرت آقا برگزار شد، توفیق حضور نداشتم اما پس از شنیدن حرف های ايشان از زبان دوستان، حال دیگری پیدا کردم و امیدوارم این حال به شما هم سرایت کند.

وی درباره جايگاه مستندسازان انقلابی در عرصه هنر اظهار كرد: حوزه مستندسازان انقلابی بحثی است که در ساختار و تکنیک و فرم، قابلیت و استخوان بندی خودش را پیدا کرده. اما باید برای فرستادن اين نوع آثار به عرصه بین الملل نیز تلاش کنيم. استفاده از لحن و نوع بیان و متریال خاص به جهانی شدن آثار اين حوزه کمک کند.

منشور مستند انقلاب اسلامی؛ هدايتگر هنرمندان/ مستندساز نبايد مردم جامعه را نااميد كند

يزدی: مستندساز انقلابی بايد از خودمحوری دور باشد

در ادامه، محسن یزدی مدیر مرکز سوره حوزه هنری گفت: چیزی که در دیدار با رهبری جالب بود، این بود ایشان خیلی خوب به صحبت ها گوش می‌کنند و جایی را كه متوجه نمی‌شوند، می پرسند؛ یادداشت می‌کنند و ارجاع می‌دهند.

وی درباره اين ديدار افزود: جلسه عملیاتی بود و فقط برای دلخوشی ما نبود. ما مستندسازان باید مسائل مهم را در دستور کار خود قرار دهیم و از حواشی و منیات دور باشیم و به خوبی و درستی عمل کنیم.

سپس، بهروز نورانی پور از ديگر مستندسازان كشورمان بیان کرد: خوشحالم در این جمع راجع به سينمای مستند صحبت می كنم. به نظرم حوزه مستند بین الملل به عنوان یک ویترین تاثیرگذار ، می تواند معرف ما به جهان باشد. البته مشكلاتی هم برای مستندسازان هست؛ آنها معتقدند بی عدالتی و نابرابری در تولید و اکران فيلم های مستند در قياس با فیلم های سینمایی وجود دارد.

وی تاكيد كرد: باید دغدغه های مستندسازان عملياتی تر بررسی و برای این نابرابری ها چاره اندیشی شود.

در ادامه مراسم، کلیپی از صحبت های رهبر معظم انقلاب اسلامی راجع به اهمیت مستند سازی، هنر انقلاب، صداقت دربیان  و ... پخش شد.

طالب‌زاده: مستندهای انقلابی قدرت جلب توجه مخالفان را هم دارد

سپس نادر طالب زاده پيش از رونمایی از اين منشور و قرائت پيام رهبر انقلاب خطاب به مستندسازان، اظهار داشت:دوستان مستندساز انقلابی میوه جدیدی هستند که خودجوش داخل صحنه آمدند. مستندهایی ساختند که قشر مخالف هم آنها را می‌بینند و این نشانه قدرت مستند است.

وی ادامه داد: باید با زبان هنر انحرافات در مسیر انقلاب را نمایش داد. مستند انقلاب با منشور ارائه شده میوه جدید است.

در ادامه منشور مستند انقلاب به دست طالب زاده رونمایی شد.

 انتهای پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منشور مستند انقلاب اسلامی؛ هدايتگر هنرمندان/ مستندساز نبايد مردم جامعه را نااميد كند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..