تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره صنایع دستی فجر، یک مسابقه و نمایشگاه هنرهای اصیل ایرانی است

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد؛

جشنواره فجر صنایع دستی یک مسابقه و نمایشگاه استبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فجر صنایع دستی که امروز در خانه هنرمندان برگزار شد؛ بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه و در جمع خبرنگاران گفت: دومین جشنواره فجر صنایع دستی  ۴۰۰ اثر را در معرض دید عموم قرار داده است. این آثار بر دو اصل اصالت و خلاقیت تاکید دارند در واقع هم می خواهند کاربردی باشند و هم میخواهند ارتباطشان را با هنر فاخر گذشته مان حفظ کنند یعنی در عین حفظ ارتباط با گذشته،تازگی ها و طراوت هایی دارند و میخواهند پاسخگو به نیاز جوانان باشند.

وی افزود: ۱ یا ۲ روز بعد از افتتاحیه  ۷ داور از آثار شرکت داده شده بازدید میکنند و آنها را ارزشیابی می کنند. در نهایت نام برندگان در مراسم اختتامیه که روز دهم بهمن ماه برگزار می شود، اعلام خواهد شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: ما خوشحالیم که جشنواره فجر صنایع دستی نهادینه می شود. امسال سال دوم برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی است، بنابر این هنرهای اصیل ایرانی فجر خودشان را به دست آوردند. از این بابت فجر باعث دلگرمی هنرمندان اصیل و سنتی مملکتمان شده است.

نامور مطلق در خصوص تفاوت جشنواره فجر صنایع دستی با سایر جشنواره های دیگر،تصریح کرد: جشنواره های دیگر تخصصی هستند و روی یک موضوع و حرفه خاص تمرکز میکنند. این در حالی است که جشنواره فجر صنایع دستی بیلان فعالیت های یک ساله را به نمایش میگذارد؛ یعنی فجر به نوعی جشنواره جشنواره های صنایع دستی است و معدل کل معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و فعالان عرصه صنایع دستی است.

وی ادامه داد: جشنواره فجر صنایع دستی یک مسابقه و نمایشگاه است و با توجه به آنکه نام هنرمندان شرکت داده شده مشخص است، مخاطبان می توانند آنها را شناسایی کنند و در جای دیگر یا در همینجا با آنها مرتبط شوند. البته ما هم می توانیم ارتباط میان مخاطبان و هنرمندان را برقرار کنیم. با توجه به اینکه خانه هنرمندان مکان ارائه هنرهای مدرن است به نظر می رسد برگزاری جشنواره صنایع دستی فجر ارتباط مناسبی میان هنرهای مدرن و صنایع دستی برقرار می کند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص میزان تبلیغات جشنواره فجر صنایع دستی، اظهار کرد: ما در بین هنرمندان اطلاع رسانی داشتیم، اما شما توجه کنید برای جشنواره فیلم فجر نزدیک به  ۱۵ میلیارد و برای جشنواره تجسمی فجر  یک و نیم میلیارد اختصاص شده است، اما بودجه اختصاص داده شده به جشنواره فجر کمتر از  ۱۰۰ میلیون تومان است و به طبع امکان فعالیت های تبلیغی ما بسیار کم است. امیدواریم جشنواره فجر صنایع دستی نیز در آینده نهادینه شود و اعتبار مخصوصی به آن اختصاص دهند تا بتوانیم تبلیغات کافی داشته باشیم.

نامور مطلق افزود: با توجه به آنکه بخشی از آثار شرکت داده شده در نمایشگاه فجر صنایع دستی پوشاک است، جدیدا نامه ای را آماده کردیم و به وزارت ارشاد فرستادیم و ما را جزو کار گروه مد و لباس هم کرده اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره صنایع دستی فجر، یک مسابقه و نمایشگاه هنرهای اصیل ایرانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..