تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت گرانی گوشی از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ارتباطات روستایی درباره‌ی علت افزایش قیمت گوشی توضیح داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در رابطه با ادعاهای مطرح شده که حکایت از افزایش ۲۵ درصدی قیمت گوشی‌های هوشمند به علت طرح رجیستری دارد، این موضوع را رد کرد. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

به هیچ عنوان افزایش قیمت گوشی متأثر از اجرای رجیستری تلفن همراه را قبول ندارم و آن را تکذیب می‌کنم.

به گفته‌ی وزیر ارتباطات، زمان آغاز طرح رجیستری قیمت دلار ۳۹۰۰ تومان بود، اما هم اکنون دلار ۴۵۰۰ تومان است و قیمت گوشی بر مبنای نرخ دلار محاسبه می‌شود. از سوی دیگر ارز مبادله‌ای واردات حذف شده است و این موضوعات روی قیمت گوشی تأثیرگذار است؛ این به این معنا نیست که اجرای طرح رجیستری روی گوشی موبایل تأثیرگذار شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه برخی به دلیل آنکه موضوع رجیستری روی اهدافشان تأثیر منفی دارد، نسبت به ایجاد برخی شائبه‌ها در این فضا اقدام می‌کنند، افزود:

هم‌اکنون که نوبت گوشی‌هایی که بیشترین سهم را در بازار دارد رسیده است ایجاد این جو‌سازی و فضاسازی‌ها از سوی برخی که سودشان در قاچاق است طبیعی به نظر می‌رسد اما با قاطعیت طرح رجیستری را پیش می‌بریم و این جوسازی‌ها خدشه‌ای در اجرای این طرح نخواهد داشت.

آذری جهرمی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر افزایش درآمد وارد‌کنندگان رسمی موبایل تأکید کرد که مسلما این موضوع یکی از اهداف طرح رجیستری است و موفقیت این طرح را نشان می‌دهد چرا که در صورتی که وارد کنندگان اذعان می‌کنند که درآمدشان بالا رفته است این موضوع نشان می‌دهد که سود حاصل از شبکه قاچاق تلفن همراه هم اکنون به کانال رسمی بازگشته است و هم وارد کننده و هم دولت از این طرح منتفع شده‌اند.

وی درخصوص پیشنهاد مطرح شده برای صدور مجوز به فروشگاه‌های آنلاین برای عرضه گوشی‌های تلفن همراه اعلام کرد که این موضوع در دست بررسی است تا عرضه گوشی‌های موبایل به صورت آنلاین نیز با مجوز فروش انجام شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که این طرح اشکالاتی داشته و با انعکاس اشکالات از سوی فعالان این بخش و رسانه‌ها و مردم، این انتقادات مورد رسیدگی قرار گرفت و همچنان تلاش می‌کنیم اشکالات رجیستری را رفع کنیم.

وی افزود:

یک ریال از هزینه رجیستری به جیب وزارت ارتباطات نمی‌رود بلکه هزینه مالی اجرای این طرح برعهده وزارت ارتباطات بوده و از بعد مسئولیت‌پذیری نیز ما مصمم به ساماندهی این بازار شده‌ایم.

آذری جهرمی تضمین سلامت گوشی و جلوگیری از سرقت گوشی را از جمله منافع اجرای رجیستری برای مردم عنوان کرد و گفت:

در همین حال منافع ریالی از بازار گوشی تلفن همراه به نظام درآمدی دولت باز می‌گردد و تمام مجموعه‌های دولت در تلاشند که این طرح را تا انتها به سرانجام برسانند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت گرانی گوشی از زبان وزیر ارتباطات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..