تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعات ۶ پردازنده‌ جدید اینتل فاش شد

بر اساس اطلاعات افشا‌شده، اینتل ۶ پردازنده از خانواده‌ی کافی‌ لیک و کانن‌لیک را در دست ساخت دارد.

مقاله‌های مرتبط:

فهرستی از پردازنده‌های آینده‌ی اینتل افشا شده است که به نظر می‌رسد به خانواده‌ی پردازنده‌های کانن‌لیک تعلق داشته باشد.

منبع اطلاعات منتشرشده، دیتابیس سایت‌های 3DMark و SiSoftware است. بر اساس این اطلاعات، ۶ پردازنده‌ی جدید نسل هشتم بر پایه‌ی معماری کافی‌ لیک ساخته شده‌اند که فناوری یکی از آن‌ها ۱۰ نانومتری است. در ادامه به بررسی مشخصات این پردازنده‌ها می‌پردازیم.

Intel Core i7-8670 Intel Core i7-8850H Intel Core i5-8600T Intel Core i5-8500 Intel Core i3-8130U Intel Core i3-8121U

ابتدا از پردازنده‌ی کانن‌لیکی که قرار است فناوری ساخت ۱۰ نانومتری داشته باشد شروع می‌کنیم. وجود مشخصات این پردازنده در دیتابیس یادشده نشان‌دهنده‌ی این است که اینتل نمونه‌ای از این تراشه تولید کرده؛ اما از آن‌جایی که در CES 2018 نامی از آن برده نشد، به نظر می‌رسد در تولید این تراشه با مشکلاتی مواجه است. در هر صورت، تراشه‌ای که در این دیتابیس شاهد مشخصات آن هستیم، دوهسته‌ای و چهار تردی است. فرکانس پایه‌ی این پردازنده ۲.۲ گیگاهرتز و فرکانس شدت‌یافته‌ی (Boost) آن ۲.۶ گیگاهرتز است. این مشخصات با آن‌چه پیش‌تر در مورد تراشه‌های کانن‌لیک-Y شنیده بودیم مطابقت دارند.

در مورد گرافیک، این پردازنده از تراشه‌ی گرافیکی اینتل UHD با معماری نسل دهم گرافیک‌های اینتل بهره می‌برد. در این تراشه حداکثر گرمای تولیدی (TDP) پنج وات است. این سی‌پی‌یو هنوز به طور رسمی نامگذاری نشده است؛ اما احتمال دارد بخشی از خانواده‌ی نسل نهم اینتل باشد. هنوز اعلام رسمی در خصوص زمان عرضه‌ی این پردازنده صورت نگرفته است.

پردازنده اینتل

نسل هشتم پردازنده‌های دسکتاپ اینتل کافی لیک 

اینتل قصد دارد تراشه‌های جدیدی به خانواده‌ی پردازنده‌های نسل هشتم خود اضافه کند. در بخش دسکتاپ، پردازنده‌ی Core i7-8670 که ۶ هسته‌ای و ۱۲ تردی است عضو جدید این خانواده به شمار می‌رود. این تراشه از ۱۲ مگابایت کش L3 بهره می‌برد و فرکانس پایه‌ی آن ۳.۱ گیگاهرتز است. فرکانس شدت‌یافته برای این تراشه فعلا مشخص نیست. تراشه‌ی دیگر Core i5-8600T است که ۶ هسته‌ای و ۶ ترد دارد و از ۹ مگابایت کش L3 بهره می‌برد. فرکانس شدت‌یافته در این تراشه مشخص نیست و فرکانس پایه‌ی آن ۲.۳ گیگاهرتز است.

پردازنده‌ی Core i3-8300 کمتر از ۱۵۰ دلار قیمت دارد

پردازنده‌ی بعدی Core i5-8500 است که به ۶ هسته‌ی پردازشی و ۶ ترد با فرکانس پایه‌ی ۳.۰ گیگاهرتز مجهز است و از ۹ مگابایت کش L3 بهره می‌برد. نهایتا، آخرین عضو خانواده‌ی پردازنده‌ی دسکتاپ نسل هشتم Core i3-8300 است که از چندی پیش اطلاعاتی راجع به آن منتشر شده، اما هنوز رسما معرفی نشده استِ البته عرضه‌ی آن در سال جاری تأیید شده است. این پردازنده چهار هسته‌ی پردازشی و چهار ترد دارد و فرکانس پایه‌ی آن ۳.۷۰ گیگاهرتز است و از کش L3 هشت مگابایتی بهره می‌برد. قیمت این تراشه احتمالا کمتر از ۱۵۰ دلار آمریکا خواهد بود که همین موضوع آن را به انتخابی خوب برای گیمرهای اقتصادی تبدیل می‌کند.

نسل هشتم پردازنده‌های اینتل برای دستگاه‌های قابل حمل

در بخش دستگاه‌های قابل حمل یا موبایل‌ها، با سه تراشه‌ی جدید مواجه هستیم که قدرتمندترین آن‌ها Core i7-8850H است. این پردازنده ۶ هسته‌ای و ۱۲ ترد‌ی است و با فرکانس پردازشی پایه‌ی ۲.۶ گیگاهرتز و فرکانس شدت‌یافته‌ی ۴.۲ گیگاهرتز عرضه می‌شود. گرافیک اینتل UHD 630 و ۱۲ مگابایت کش L3 این تراشه را همراهی می‌کنند.

تراشه‌‌های بعدی از خانواده‌ی Core i3- U-series هستند که شامل Core i3-8121U و Core i3-8130U می‌شوند. طراحی هر دوی این تراشه‌ها دو هسته‌ای و چهار ترد‌ی با ۴ مگابایت کش L3 است. فرکانس پردازشی مدل i3-8121U مقدار ۲.۲ گیگاهرتز است و برای مدل i3-8130U نیز فرکانس پایه‌ی مشابه در نظر گرفته شده؛ اما احتمالا این مدل در فرکانس شدت‌یافته سرعت بالاتری خواهد داشت که متأسفانه فعلا اطلاعی از این مشخصه در دست نیست. چنانچه قرار باشد این محصولات به‌زودی عرضه شوند، اینتل رسما جزئیات دقیق‌تر آن‌ها را در روزهای آتی منتشر خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعات ۶ پردازنده‌ جدید اینتل فاش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..