تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف آتشفشان زیردریایی 50 میلیون ساله

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشمندان زیر آب های جنوب استرالیا آتشفشان هایی چند میلیون ساله کشف کرده اند.محققان دانشگاه آدلاید، دانشگاه آبردینو سازمان کامن ولث علمی و تحقیقات صنعتی ۲۶ آتشفشان کشف کرده اند که در ۲۴۰ متری زیر رسوبات کف اقیانوس مدفون شده اند.

ارتفاع برخی از آتشفشان ها به حدود ۶۰۰ متر هم می رسد و اطرافشان نشانه هایی از گدازه های خشک شده نیز دیده می شود.نیک اسکوفیلد یکی از محققان می گوید: فناوری که ما برای کشف آتشفشان ها استفاده کردیم، شباهت زیادی به تصویربرداری اولتراسونیک از جنین در شکم مادر است.محققان معتقدند قدمت این آتشفشان ها به ۳۳تا ۵۰ میلیون سال قبل می رسد.

کشف آتشفشان زیر دریایی 50 میلیون ساله

بیشتر بخوانید: شگفت انگيز ترين آتشفشان های دنيا كه هنوز فعالند+ تصاوير

به هر حال آنان با استفاده از اطلاعات لرزشی توانستند جریانی از گدازه های خشک شده را کشف کنند که طول آن بیش از ۳۳ و عرضش۱۴ کیلومتر بوده است.گدازه های خشک شده اطراف آتشفشان ها حدود ۳۵ میلیون سال قبل هنگام فوران به وجود آمده اند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

کشف آتشفشان‌های چند میلیون ساله در استرالیا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف آتشفشان زیردریایی 50 میلیون ساله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..