تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید برق از زباله‌های پایتخت افزایش می‌یابد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا عبدلی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران بر موضوعات زیست محیطی و مدیریت پسماند، افزود: معتقدیم زباله به جای اینکه دفع شود باید به انرژی تبدیل شود تا بتوانیم پسماند را به بازار مصرف برگردانیم؛ به ویژه تاکید ما روی تبدیل زباله به برق است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۹ هزار تن زباله شهری و ۵۰ هزار تن نخاله ساختمانی داریم، تاکید کرد: در حال حاضر زباله سوز با ظرفیت ۲۰۰ تنی مشغول فعالیت است و ۳ مگاوات برق تولید و به شبکه شهری وارد می‌شود اما ۲۰۰ تن نسبت به ۹ هزار تن زباله تولیدی روزانه عدد قابل توجهی نیست.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فراخوانی دادیم تا سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذاران خارجی جذب شوند تا بتوانیم حدود ۳ هزار تن از زباله هایی که قابل سوزاندن است، تبدیل به برق شود. برآورد کارشناسان ما این است که اگر این کار همین امروز آغاز شود تا حدود ۲.۵ سال دیگر زباله سوز احداث شده و پسماند تبدیل به برق شود. مابقی زباله ها شامل مواد آلی است که باید در یک پروسه اصلاح شد تبدیل به کمپوست شده و به صورت کود وارد بازار شود.

عبدلی اضافه کرد: از سوی دیگر در موضوع زباله بحث زباله های پزشکی را داریم که بسیار خطرناک است. روزانه ۱۰۰ تن زباله پزشکی در تهران داریم و اگرچه جزو تکالیف شهرداری نیست، اما بر حسب تفاهم با وزارت بهداشت مدیریت جمع آوری این زباله ها را هم شهرداری برعهده گرفته است. این زباله ها در حال حاضر با رعایت موازین بهداشتی و ضدعفونی و اضافه کردن آهک دفع می شود. این فرآیند در حال حاضر کامل نیست و باید سوزانده شود. با یک پیمانکار قرارداری منعقد کرده ایم که زباله های بیمارستانی را به صورت بسته بندی شده از بیمارستانها تحویل بگیرد و در زباله سوزی که در حال احداث است، بسوزاند.

بیشتر بخوانید: دفن روزانه 2میلیارد تومان توسط تهرانی‌ها !

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، تا حدود یکسال آینده تمام زباله های بیمارستانی تهران سوزانده شود و دیگر دفع نشود.

عبدلی افزود: از سوی دیگر ۵۰ هزار تن زباله ساختمانی داریم که در مرکزی در آبعلی دفن می شود. با ظرفیت ۳ هزار تن در روز زباله ساختمانی تحویل پیمانکار داده شده و به آجر، ماسه، کفپوش و آسفالت تبدیل شده و به بازار مصرف بر می گردد. این در حالی است که همه زباله های ساختمانی قابل تبدیل است و باید ظرفیت تبدیل افزایش یابد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

افزایش تولید برق از زباله



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید برق از زباله‌های پایتخت افزایش می‌یابد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..