تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غیر فعال شدن ۱۴ هزار گوشی بعد از رجیستری

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران اعلام کرد که تاکنون ۱۴ هزار گوشی از برندهای اپل، گوگل، بلک بری و موتورلا با طرح رجیستری غیر فعال شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که بعد از اجرای طرح رجیستری، ۱۴ هزار گوشی غیر فعال شده‌اند. گوشی‌های غیرفعال‌شده، دیگر از شبکه ارتباطی کشور سرویس دریافت نمی‌کنند که از این میزان ۳۰ درصد گوشی‌ها مهمان بودند و از کشور خارج شده‌اند؛ اما حدود ۱۰ هزار تلفن همراه مربوط به بازار ایران هستند که باعث شده است برخی در عرضه و استفاده با مشکل مواجه شوند.

مهدی محبی در خصوص راهکار شکایت و پیگیری قانونی گوشی‌های غیرفعال‌شده گفت:

مردم برای پیگیری گوشی‌های غیرفعال‌شده، ابتدا با فاکتور به فروشگاهی که از آن خرید را انجام داده‌اند مراجعه کنند و در صورتی که فروشگاه از تعویض موبایل خودداری کرد، می‌توانند به قسمت شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت یا اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران واقع در خیابان حافظ، بعد از جمهوری، کوچه حسین حسنی، پلاک ۱۸ مراجعه کنند.

به گفته‌ی محبی، در حقیقت برای واگذاری و فروش یک تلفن همراه به فرد دیگر، باید فرآیند رجیستری انجام شود که این مسئله کاهش سرقت تلفن همراه را به دنبال دارد. به مرور زمان تلفن‌های همراه دست دوم تمامی برندها به‌منظور ساماندهی بازار گوشی‌های دست دوم و کارکرده در طرح رجیستری قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش وی، از آنجا که طرح رجیستری متکی به شماره سیم‌کارت است و گوشی‌ها با سیم‌کارت در شبکه ارتباطی ثبت می‌شوند، فروشنده موبایل دست دوم و کارکرده وارد سایت سامانه همتا می‌شود و شماره سیم کارت خریدار را وارد می‌کند و بدین صورت عملیات واگذاری از شماره سیم‌کارت صاحب دستگاه به شماره سیم‌کارت صاحب جدید موبایل انجام می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غیر فعال شدن ۱۴ هزار گوشی بعد از رجیستری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..