تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

اشخاصی که در اینستاگرام فالورهای زیادی دارند دریک مراسم گردهم آمدند و مجری این مراسم هم رامبد جوان بود. «بزرگترین گردهمایی اینفلوئنسرهای اینستاگرام در ایران» این جمله تبلیغاتی عنوان مراسمی بود که چهارشنبه شب در “باغ کتاب” برگزار شد. مراسمی که حاشیه هاي آن تا همین امروز ادامه دارد و احتمالا ادامه خواهدداشت.

شاید بپرسید چرا؟ کافی است پارامترهای مختلف این مراسم را کنار یک دیگر بگذارید تا با ترکیب شگفت انگیز آن آشنا شوید. از مهمانان مراسم بگیرید «مستر تیستر, کچلیک, رضا عبادت, محسن بروفر و..» تا محل برگزاری «باغ کتاب», عنوان «تاثیرگذاران اینستاگرام» و مجری آن «رامبد جوان».

ترکیبی که شاید تا چند سال پیش کنار هم قرار گرفتن آنها عجیب و دور از ذهن بنظر میرسید اما حالا برگزار شده و تصاویر آن دست به دست میچرخد. اتفاقی که حاشیه هاي زیادی به همراه داشته و موافقان و مخالفان آن صف آرایی کرده اند.

موافقان, این اتفاق را ذاتا موضوع بدی نمی‌دانند و عقیده دارند استفاده از ظرفیت چهره هاي اینستاگرامی سال هاست در تمام جهان رایج است و تسری آن به ایران می‌تواند تحولات عظیمی در حوزه تبلیغات و مارکتینگ به وجود بیاورد.

عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

از سوی دیگر اما تعداد مخالفان نیز کم نیستند. مخالفان عقیده دارند چهره هاي اینستاگرامی فراتر از افراد و شخصیت هایي که تنها به فعالیت هاي طنز یا بدون مایه هاي فرهنگی می‌پردازند, تعریف میشوند. این دسته از افراد میگویند گرد هم آوردن این چهره ها, پالس هاي مناسبی به جامعه و خصوصا جوانان نمی‌دهد

ودر دوران رکود و بیکاری این پیغام رابه آنها می‌رساند که شاید اینروزها مسیر ثروت و شهرت تغییر کرده و رفتارهای عجب در فضای مجازی و جذب کردن فالوئر با روشهای مختلف می‌تواند انها را در مدت زمان کوتاهی به عرش برساند. این ستاره هاي مجازی چقدر در دنیای واقعی دوام می آورند و آنها چگونه به این مراسم راه پیدا کردند؟

کجا آنرا برگزار کرد؟

برخلاف تصور عمومی که در فضای مجازی شکل گرفته رامبد جوان نقشی در جمع کردن این ستاره هاي اینستاگرامی نداشته و یک شرکت خصوصی آنرا برگزار کرده است. «البته آن هایي که رقم و نحوه قراردادهای رامبد جوان را دنبال میکنند بهتر می‌دانند اوضاع از چه قرار است!». این شرکت در صفحه اول خود اینگونه عنوان کرده که به دنبال دو دسته از افراد است و دو فرم برای خوداظهاری«!» دراین سایت قرار گرفته.

پارس ناز – یک فرم برای این است که اگر شما فکر میکنید ستاره هستید آنرا پر کنید و فرم دیگر برای این است که اگر کسب و کار جدیدی دارید آنرا معرفی کنید.نکته عجیب این است وقتی که روی هر کدام از این فرم ها کلیک می‌کنید این پیغام برای شما ظاهر می‌شود: “در حال حاضر تنها از طریق دعوت نامه میتوانید عضو… شوید.

ایمیل یا عدد موبایل خودرا وارد نمایید تا در فهرست دریافت دعوت نامه قرار بگیرید.” بدون آن که توضیحی داده شود ملاک ها چیست و چگونه قرار است از میان خیل عظیم مشتاقان چهره هاي اینستاگرامی, پرنده خوشبختی بر روی شانه هاي شما بنشیند. در قسمت “درباره ما” و یا “تماس با ما” این سایت نیز هیچ گونه توضیحی در مورد شرکت, آدرس, مدیران و… داده نشده و فقط در قسمت عنوان شده:

عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

“تبلیغ با ستاره ها یا رسانه هاي پرمخاطب همیشه این چالش را برای برندها داشته است که چطور میتوانیم بهترین ستاره یا رسانه را انتخاب کنیم؟ چگونه کمپین خودرا اندازه گیری کنیم و با نرخی کاملا معقول تبلیغ ها را انجام دهیم و سوال هایي از این دست… با هدف رفع این نیازها و پاسخگویی

به این سوال ها در پاییز 1396 تهران بعنوان اولین پلتفرم اختصاصی ستاره ها متولد شد. پلتفرمی که می‌خواهد فضای خالی بین ستاره ها و برندها را پر کند و به هردو طرف کمک کند که بهترین تجربه تبلیغی را در هر کمپین داشته باشند.”شنیده ها حکایت ازآن دارند که سهام داران این شرکت از چند سهام دار شرکت هاي مشهور تبلیغاتی و استارتاپی

تشکیل شده که قصد دارد رقابت جدی در مقابل تبلیغات محیطی داشته باشد. در حال حاضر این شرکت در اولین قدم یک ارتش از چهره هاي اینستاگرامی جمع کرده که هر کدام چند میلیون دنبال کننده دارند. گفته میشود این شرکت قصد دارد در آینده با استفاده از این افراد و ارتباطی که احتمالا دارد, تبلیغات انحصاری برخی شرکت هاي بزرگ را در اختیار گیرد و انها رابه طور کامل به فضای مجازی بیاورد.

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی چه؟

شاید شما هم مانند ما ندانید اینفلوئنسرهای اینستاگرام به چه کسانی گفته میشود. پس بهتر است معنی آنرا از خود سایت این شرکت برای شما نقل کنیم: “اینفلوئنسر مارکتینگ” «بازاریابی با افراد تاثیر گذار» یکی از متد تبلیغی رایج در سطح جهان است که از گذشته دور و شروع صنعت تبلیغات وجود داشته است.

در ابتدا بازاریابی و تبلیغ با اینفلوئنسرها توسط افراد سرشناس جامعه «ورزشکار و هنرپیشه» انجام می شد اما با گذشت زمان تعداد افراد بیشتری بنا به محبوبیت وارد این حوزه شدند و از مدل ها تا هنرمندان مشهور نیز فعالیت هاي مختلفی را دراین صنعت انجام دادند.

با رونق گرفتن شبکه هاي اجتماعی فضای اینفلوئنسر مارکتینگ یا به عبارتی تبلیغ با افراد تاثیر گذار دچار تغییراتی شد و افراد غیرسلبریتی نیز با کمک شبکه هاي اجتماعی و انجام یک مهارت به صورت کاربردی محبوب و تاثیر گذار شدند که نام آنها اینفلوئنسر نامیده شد و بدین شکل اینفلوئنسرهایی در حوزه هاي مختلف شکل گرفتند

که به آنها اینفلوئنسر مدل, اینفلوئنسر غذا, اینفلوئنسر سرگرمی, اینفلوئنسر سفر و اینفلوئنسر تکنولوژی گفته می‌شود ودر حوزه هاي دیگر نیز به صورت گسترده اینفلوئنسرها فعالیت هایي را انجام می‌دهند.

عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

در بازار ایران نیز مدت زمان کوتاهی است که بازار اینفلوئنسر مارکتینگ همانند سایر جهان داغ شده است و برندها به صورت مستقیم تبلیغاتی رابا اینفلوئنسرها و گاه سلبریتی هاي سینمایی- ورزشی انجام میدهند اما با مشکلات مختلفی از جمله مشخص نبودن محدوده قیمت, متناسب نبودن محتوا, ارتباط با واسطه و غیره مواجه هستند.”

روایتی ازآن برنامه

حالا که با کلیت ماجرا آشنا شدیم بد نیست بدانیم چهارشنبه شب در “باغ کتاب” چه گذشته است. دعوت از خبرنگارها و عکاس ها کمی با روال معمول تفاوت داشته و برخی ها نیز در همان دقایق آخر به برنامه دعوت شدند. نکته عجیب تر آن که دو سالن برای این برنامه درنظر گرفته شده بود. یک سالن مهمان

و یک سالن خبرنگاران. یعنی خبرنگارها در سالنی مجزا قرار داشتند که ویدئو پروژکتورها در آن نصب بودو برنامه را ازآن جا مشاهده می‌کردند. در نتیجه امکان برخورد نزدیک و پرسیدن سوالات احتمالی برای انها وجود نداشت. محور اصلی برنامه نیز رامبد جوان بوده که در طول برنامه تلاش می کرده صحبت هاي طنزگونه داشته باشد و عده اي از این چهره هاي اینستاگرامی نیز روی صحنه می آمدند تا هنرهای خود رابه نمایش بگذارند.

عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

این برنامه اما یک فرش قرمز هم داشته که چهره هاي اینستاگرامی روی آن راه بروند و عکاسان از انها عکس بگیرند! تنها جاییکه امکان برخورد نزدیک ترین رسانه ها وجود داشته اما با پاسخ هاي کوتاه و خلاصه تقریباً همه ی سوال ها بی جواب ماند. از ابعاد حقوقی این اتفاق بگیرد و تا دلایل انتخاب این چهره ها

و برنامه هاي بعدی… به این صورت برنامه با بازرسی شده ترین نحوه ممکن برگزار شد و فقط عکس هاي آن بطور گسترده اي در سایت ها و اینستاگرام قرار گرفت تا دنبال کنندگان این چهره ها متوجه این اتفاق ها شوند. چهره هایي مانند مستر تیستر, کچلیک, رضا عبادت, محسن بروفر, حسین شاهرخ نیا, عرفان علیرضایی, دانیال کاظمی, محسن ایزی, محمد عباسی, امیرعلی عسگریان, پوریا تی جی و…”

یک نقد به مراسم

سایت تابناک دربخش هایي از یادداشت خود به قلم “مهدی خرم دل” نوشت: “بازاریابی دهان به دهان Word of mouth marketing/ word/ of mouth advertising” یکی از شیوه هاي پربازده بازاریابی است که قدمتی تاریخی دارد و از گذشته مورد توجه بوده است. تبلیغات از طریق سلبریتی ها اعم از بازیگران,

موزیسین ها و ورزشکاران نیز در ادامه همین روش بودو درواقع اینبار بجای آنکه کیفیت یک محصول را از زبان یکی از آشنایان بشنوید و مشتری شوید, از دهان یکی از چهره هاي مطرح و محبوب می شنیدید. با توسعه شبکه هاي اجتماعی و ظهور یوتیوب, فیس بوک, اینستاگرام و توییتر, اینفلوئنسر مارکتینگ نیز ظهور کرد که در ادامه همین تبلیغات دهان به دهان بود.

عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

شبکه هاي اجتماعی مفهوم سلبریتی یا چهره را تغییر دادند و گروهی بدون آن که از برجستگی خاصی برخوردار باشند, مخاطبان گسترده اي جذب کردند. در غرب که این پدیده برای اولین بار نمایان شد ودر اینستاگرام نمود بیشتری یافت, مدل ها در صف اول بودند ودر ادامه اشخاصی که اقدامات خاصی انجام می دادند

مورد توجه قرار گرفتند. در فضای کنونی طبق معمول چهره اي جدی در حوزه استندآپ کمدی, تحلیل گران و مرورگران محصولات حوزه آی تی و ماشین که به محض عرضه یک محصول در اصلاح آنباکسینگ می‌کنند, اشخاص فعال در حوزه گردشگران یا به تعبیر دقیق گردشگران حرفه اي که زمان طولانی از سال رابه گردش می گذرانند, گیمرهای مشهور که به تحلیل بازی ها می‌پردازند و…

بعنوان اینفلوئنسرهای مشهور در غرب شناخته میشوند. ویژگی مشترک آنها تمرکز دریک حوزه خاص است. در ایران هم چون تعداد زیادی از موضوعات, مفهوم اینفلوئنسر نیز به قهقرا رفت و طبق معمول اشخاص دارای رفتارهای غیرطبیعی بعنوان اشخاص بامزه مورد توجه قرار می‌گیرند و با فالوئرهای چندصد هزار تا چند میلیونی

بعنوان اینفلوئنسر معرفی می‌شوند. برخی برندها نیز برای دیده شدن بجای آنکه سراغ چهره هاي موجه و معتبر فرهنگی و اجتماعی بروند, سراغ این اشخاص می‌روند که هزینه تبلیغاتی آنها نسبت به بازیگران و ورزشکاران شناخته شده کمتر است.”

عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

مهارت این چهره ها چیست؟

شاید بد نباشد مرور کوتاهی داشته باشیم بر برخی چهره هاي که دراین مراسم حضور داشتند و این که مهارت و ویژگی خاص انها چیست که به زعم برگزارکنندگان این برنامه بعنوان “چهره هاي تاثیر گذار” اینستاگرام شناخته شدند.

– مستر تیستر: او یکی از چهره هایي است که به رستوران هاي مختلف سر میزند و نظر خودش در مورد کیفیت غذا و دیگر موارد مناسب برای یک رستوران را در صفحه اش به اشتراک می‌گذارد.

– کچلیک: پسر خردسال مازندرانی که با شیرین زبانی خود توانست دل خیلی ها را ببرد و کلیپ هاي او دست به دست می‌چرخد.

– رضا عبادت: بدلیل شباهت عجیبش به مسی بعنوان بدل مسی شناخته می‌شود ودر شبکه هاي اجتماعی یکه تازی میکند و به کاربران توصیه هاي اخلاقی می‌کند تا چگونه در زندگی خود موفق شوند.

– محسن بروفر: او با گزارش هاي علیفر به شهرت رسید. بر روی گزارش هاي فوتبالی علیفر دابسمش می ساخت و از این طریق استعدادش شکوفا شد.

– محسن ایزی: یکی از قدیمی هاي اینستاگرام است که از همان ابتدا تمرکز خودرا روی ساختن دابسمش گذاشت و همان‌ گونه نیز تلاش می‌کند بامزه باشد.

– عرفان علیرضایی: ابتدا فعالیت هاي بشردوستانه داشت, یک مدت به دابسمش سازی روی آورد ودر آخر نیز با ساخت کلیپ هاي طنز توانست به شهرت برسد.

تصاویر جالب از مراسم شاخ هاي مشهور اینستاگرام ایران در باغ کتاب

عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب

– حسن شاهرخ نیا: کلیپ هاي طنز و دابسمش می سازد و مثل بقیه تلاش می‌کند خوشمزه باشد.

– دانیال کاظمی: او اکثرا به دنبال فعالیت هاي ژانگولر, شعبده بازی و.. میگردد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس های جالب از مراسم شاخ های معروف اینستاگرام ایران در باغ کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..