تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیدوارم فیلم‌های جشنواره فجر با نگاه تخصصی و فنی داوری نشوند

کارگردان مستند سینمایی «زنانی با گوشواره های باروتی»:

رضا فرهمند//کار نشودرضا فرهمند کارگردان مستند سینمایی «زنانی با گوشواره های باروتی» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: حس خوبی به  جشنواره امسال با این شکل و قواره که برگزار می‌شود، ندارم. البته معتقدم حذف بخش مستند از رقابت‌های جشنواره در مرحله آزمون و خطاست تا به یک جایگاه مستقل برای معرفی آثار خود برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین فیلم‌های جشنواره از سینمای رئال است، بیان کرد: اگر داوری ها با نگاهی کاملا تخصصی و فنی به پیش بروند ،دو مستند راه یافته به جشنواره هیچ شانسی نخواهند داشت، اما اگر داوران و مخاطبان به معنای تاثیرگذاری حسی نگاه کنند به حتم اتفاقات خوبی رقم می خورد و من امیدوارم محتوا و تاثیرگذاری به روی مخاطب در اولویت داوری ها قرار داشته باشد.

کارگردان مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» افزود: اگر این نگاه و تصمیم گیری ها بیشتر معطوف به تاثیرگذاری فیلم روی مخاطب باشد، من به عنوان یک مستندساز اصلا نگران اکران فیلمم  نخواهم بود. ولی اگر روند داوری مبتنی بر موارد تخصصی و فنی باشد، شانس موفقیت فیلم مستند در جشنواره می سوزد.

فرهمند با اشاره به جایگاه فیلم‌های مستند در دوره های گذشته جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: ای کاش مانند سال‌های قبل، بخش مستند استقلال خود را حفظ می‌کرد؛ در جشنواره امسال شاهد بخشی مستقل برای فیلم‌های کوتاه و داوری های جداگانه هستیم؛ اما انتخاب دو مستند در بین فیلم های سینمایی رئال اتفاق خوبی را نشان نمی دهد.

وی تاکید کرد: به عقیده من این اتفاق نمی‌تواند تداوم داشته باشد، به دلیل اینکه اینگونه همه فیلم اولی ها از دور جشنواره حذف می شوند. من به عنوان یک مستندساز نگران فیلم اولی ها هستم؛ چون آنها یک‌سال تمام زندگی و سرمایه خود را برای تولید فیلم هایشان صرف می کنند و حالا مستند من جای آنها را گرفته است.

فرهمند با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر آخرین جشنواره سینمایی و ویترین سینمای ایران است، گفت: اگر هرکسی بگوید اکران فیلمم را در جشنواره فجر دوست ندارم، تعارف می کند. من به عنوان یک کارگردان امیدوارم یک منجی پیدا شود و جشنواره  ما به یک ثبات و آرامش برسد.

این کارگردان مستند های سینمایی بیان کرد: امیدوارم که مستند جای خودش را در بین رقابت ها پیدا کند. البته من احساس می کنم هیئت داوران را تحت تاثیر قرار بدهد. چون «زنانی با گوشواره های باروتی» مستندی سراسر به زبان عربی است و هر ایرانی با پیش فرض تنفر از داعش و جنایات های آن ها با فیلم ارتباط برقرار می کند.

فرهمند در پایان با تاکید بر اینکه متضرر ترین فرد در مراسم قرعه کشی جدول اکران ها و نمایش فیلم فیلم اوست، خاطرنشان کرد: در مراسم قرعه کشی حتی اگر خود هیئت انتخاب جشنواره هم در ظالمانه ترین حالت ممکن اکران برای ما در نظر می گرفتند، آنجایی نبود که خودم در مراسم قرعه کشی انتخاب کردم. تنها آدم متضرر در این جشنواره من هستم اما به هر حال برگزاری این مراسم قرعه کشی اتفاق درستی بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیدوارم فیلم‌های جشنواره فجر با نگاه تخصصی و فنی داوری نشوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..