تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلم| مانور بانمک پهپادهای ماژولار برای برداشتن یک لیوان قهوه

فیلم| مانور بانمک پهپادهای ماژولار برای برداشتن یک لیوان قهوه

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، پهپادهای خودران رباتیک موسوم به «ModQuad» می‌توانند به دلخواه ما و به منظور حمل اشیاء به شکل‌های متفاوت و متنوع، در حالت پرواز به یکدیگر متصل شوند.

پژوهشگران دانشگاه «پنسیلوانیا» نشان داده‌اند که چگونه پهپادها می‌توانند برای کارهای مختلف به یکدیگر متصل شوند. گروه تحقیقاتی «ModLab» به سرپرستی «برونو تلس گابریچ» و محققان دانشگاه «پنسیلوانیا» مجموعه‌ای چشمگیر از ربات‌های پروازی ماژولار ساخته‌اند که می‌توانند در هنگام پرواز به هم متصل شوند.

پهپادهای کوچک چهار ملخی حتی با وجود قاب‌های مکعب مغناطیسی خود، چابکند و سریع حرکت می‌کنند. این پهپادها می‌توانند به صورت عمودی و افقی حرکت کنند. هر ماژول بر اساس یک پلت‌فرم چهار ملخه در قابی مکعبی طراحی شده است که اجازه می‌دهد تا به ماژول‌های دیگر بپیوندد.

این ربات‌ها مانند فیلم‌های «ترنسفورمرز» یا «اولتران»، می‌توانند در هنگام پرواز به شکل‌های مختلفی به هم متصل شوند. همان‌طور که در ویدیوی فوق نیز نشان داده شده است، پهپادها به هوا برمی‌خیزند و به‌آرامی به یکدیگر نزدیک می‌شوند تا بتوانند از محل تعیین‌شده به یکدیگر متصل شوند.

پهپادها می‌توانند برای مقابله با مشکلات دشواری در دنیای مهندسی مورداستفاده قرار بگیرند. مثلا در ناحیه‌ای که به یک پل نیاز دارد، اما حرکت و کار برای سازندگان بسیار دشوار است؛ پهپادهایی مانند این می‌توانند با حداقل تلاش و هزینه منابع مورداستفاده قرار بگیرند.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلم| مانور بانمک پهپادهای ماژولار برای برداشتن یک لیوان قهوه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..