تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش هزار میلیاردی اعتبار پزشک خانواده/ 53 درصد بیمارستان‌ها در برابر بلایای طبیعی ایمنی ندارند

کاهش هزار میلیاردی اعتبار پزشک خانواده/ 53 درصد بیمارستان‌ها در برابر بلایای طبیعی ایمنی ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم جوامع ایمن ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما نباید دنبال تقصیر باشیم بلکه باید در حوزه حوادث به دنبال چاره‌ای باشیم تا حوادث دیگری اتفاق نیفتد؛ ایمن سازی بیمارستان‌ها و آمادگی برای وقوع هر حادثه‌ای یکی از وظایف مهم ما محسوب می‌شود. 200 بیمارستان کشور ایمن نیستند

 وی با اشاره به اینکه در کشور بیش از 200 بیمارستان ایمن نیست،  افزود: دولت در طول 4 سال گذشته تلاش‌های زیادی در زمینه سلامت انجام داده است به طوری که 24 هزار تخت بیمارستانی ،‌5 هزار خانه بهداشت راه‌اندازی شده است اما ما تا رسیدن به استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم و در این راستا باید از دانش و تجربه دیگران در زمینه کاهش خسارت‌های جانی و مالی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه زمانیکه به دلیل وجود یک گیاه در فصل پاییز یک سری مشکلات تنفسی  بین مردم خوزستان ایجاد شد و علت بیماری با بررسی دقیق وزارت بهداشت و سازمان‌های ذیربط مشخص شد، ادامه داد: در سال قبل به خاطر حملات عادی ناشی از یک گیاه که به وسیله شهرداری کاشته شد حدود 8 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده این تعداد به 300 نفر کاهش پیدا کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه ایمن سازی در همه حوزه‌ها اهمیت دارد و به دلیل رعایت نکردن آن خسارت‌های جانی و مالی زیادی ایجاد می‌شود،‌گفت: به خاطر رعایت نکردن ایمنی، کشور خسارت‌های زیادی می‌بیند که متاسفانه ما از آن حوادث عبرت نمی‌گیریم.

 وی عنوان کرد: در راستای کاهش تعداد کشته‌ها و معلولیت‌ها و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در ساخت و ساز باید به مسائل ایمنی توجه کنیم و دستگاه‌های مسئول موظف به برخورد قاطع هستند.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه قوانین خوبی در زمینه ایمنی تدوین شده اما نظارت مسئله‌ای مهم است، اظهار کرد:‌ در خصوص بیمه به مجلس و دولت در جهت تامین اعتبار مورد نیاز پیشنهادهای خود را داده‌ایم به طوریکه اگر بودجه مصرف شده با مصارف هم‌خوانی  نداشته باشد ما مجبور هستیم سراغ محدودیت‌ها برویم تا سهم پرداختی مردم افزایش پیدا کند؛ امیدوارم چنین شرایطی برای ما ایجاد نشود و شر‌کا همکاری خوبی در این زمینه انجام دهند.

هاشمی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پزشک خانواده و نظام ارجاع ادامه داد:‌ در حال حاضر پزشک خانواده در شهرهای زیر 100 هزار نفر به خوبی در حال انجام فعالیت هستند  و حدود 30 میلیون نفر از پزشکان خانواده خدمات پزشک خانواده دریافت کرده‌اند.

 وی ادامه داد: کارهای حوزه بهداشت و درمان به خوبی در حال انجام است و این مسائل به معنای اعتراف به ناکارآمدی پزشک خانواده و نظام ارجاع نیست.

 وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه طول عمرها افزایش یافته و قیمت داروها زیادتر می‌شود و ما بیماری‌های بیشتری را مورد مطالعه قرار می‌دهیم ولی با تمام وجود افزایش هزینه‌ها به صورت کاملا کنترل شده انجام شده است.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه اعتبار پزشک خانواده از 2 هزار میلیارد به هزار میلیارد تومان رسیده است که اگر ما به این حوزه  احترام قائل باشیم نباید اعتبارها کاهش پیدا کند.

 وی در خصوص دسترسی به بیمارستان‌ها گفت: جمعیت تهران در زمانی که  بیمارستان‌های این کلا‌نشهر ساخته شده بود یک صدم جمعیت فعلی بوده است و  اکثر بیمارستان‌ها در مرکز تهران قرار دارند؛ فرسودگی زیاد و دسترسی کم مردم در زمان وقوع بحران به این مراکز یکی از مسائل و مشکلات جدی است که ما با آن روبرو هستیم.

  وزیر بهداشت ادامه داد: در خصوص افزایش دسترسی به بیمارستان‌ها  در زمان وقع زلزله در حدود 20 سال طرح‌های مختلفی نگاشته شده و کارشناسان خارجی نیز نظرات خود را گفته‌اند که همگی آنها نیازمند اعتبارات لازم است.

 وی یادآور شد: در حدود 53 درصد بیمارستان‌ها ایمنی کافی در زمان وقوع زلزله و یا حوادث بحرانی ندارند که باید همه آنها نوسازی شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش هزار میلیاردی اعتبار پزشک خانواده/ 53 درصد بیمارستان‌ها در برابر بلایای طبیعی ایمنی ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..