تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه خسارت‌های جانی و مالی ۸ درصد تولید ناخالص ملی است/ فوت روزانه 3 نفر در اثر ایمن نبودن کارگاه‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن هاشمی وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خاطره مردم عزيزمان که جان خود را  در حادثه پلاسكو از دست دادند، گرامی می دارم‌، اميدوارم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشيم.

وی بیان کرد: وقوع حوادث های گوناگون بودن تعارف نماد ضعف ها و کاستی هایی است که در طول چندین دهه انباشته شده و امروزه باعث مرگ و معلولیت در ایران است.

هاشمی  با اشاره به اینکه ما باید تلاش کنیم که حوادث کمتر شود ، افزود: در حدود 16 هزار نفر در سال فوت و روزانه 44 نفر در جاده ها در اثر تصادف فوت می کنند و این معادل حادثه  سانچی است.

هاشمی افزود: در روز گذشته 100 نفر در اثر حوادث ترافیکی فوت و معلول شدند که یکی از علت هایش وحود بیش از 1580  نقاط حادثه خیز پر تکرار هستند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های خسارت‌های جانی و مالی در حدود 8 درصد تولید ناخالص ملی است که متاسفانه به آن عادت کرده ایم، عنوان کرد: حوادث سوختگی محیط کار سبب فوت سه هزار نفر، بستری شدن هزار نفر می‌شود و ۱۵۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد و مرگ خاموش 800 نفر را می‌کشد.

40 درصد کارگاه‌های کشور ایمنی نیستند

هاشمی در خصوص اینکه 40 در صد کارگاه ها ایمن نیستند ، افزود: مقررات ملی ساختمان به ندرت رعایت می شود زیرا ما حرف زیاد می زنیم ولی نظارت دقیق انجام نمی شود.

وی ادامه داد: بیمارستانی که من یک سال پیش افتتاح کردم در زلزله اسلام آباد فرو ریخت که در آن ساختمان‌های قدیمی خم به ابرو نیاورده‌اند.

وی عنوان کرد: با وجود الزام قانونی مصالح استاندارد کمتر وجود دارند و ایمنی کارگاه ها وضعیت خوبی ندارند به طوری که روزانه سه نفر فوت می کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ضعف در مسئولیت‌های فردی، سازمانی و کوتاهی و بها ندادن به جان انسان ها منجر به بروز حوادثی مانند پلاسکو شده است.


هاشمی افزود: ما ایرانیان از تجربه کردن خوشمان نمی‌آید و دوست داریم همه چیز را تجربه کنیم ولی به هر حال در تمکین به قانون باید در برابر جان افراد مسئولیت پذیر باشیم.

وی ادامه داد: باید مشارکت مردم را در محلات و شهرها افزایش دهیم و با استفاده از شوراهای شهر به ضعف ها واکنش نشان دهیم. 

هاشمی گفت: ما میراث دار یک فرهنگ بزرگ هستیم و دینی را داریم که نشان از رحمانیت است اما متاسفانه در کشور به دلیل نزاع،  مرگ و میرهای زیادی داریم و من امیدواریم به همه این حوادث در یک دستگاهی به عنوان مسئول رسیدگی شود تا ما شاهد کاهش خسارت های جانی باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه خسارت‌های جانی و مالی ۸ درصد تولید ناخالص ملی است/ فوت روزانه 3 نفر در اثر ایمن نبودن کارگاه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..