تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل در پی جبران کاهش تقاضای آیفون در کشور چین است

پس از آنکه پیش‌‌بینی‌ها از فروش آیفون X (آیفون ۱۰) درست از آب در نیامد و تقاضا برای این محصول جدید به ویژه در کشور چین ضعیف‌تر از انتظار بود، اپل تصمیم گرفته به منظور جذب بیشتر مشتریان چینی پرچم‌دار جدید خود را با صفحه‌نمایش بزرگتر تولید کند.

 بر اساس تحلیل‌های مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور KGI، تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار آیفون ۱۰ (آیفون X) در کشور چین تحلیل‌گران را ناچار کرده تا پیش‌بینی‌های خود از فروش این محصول برای نیمه‌ی اول ۲۰۱۸ را کاهش دهند؛ اما انتظار می‌رود مدل‌های بعدی آیفون با صفحه نمایش بزرگ‌تر سبب افزایش فروش سالانه‌ی اپل در سراسر جهان شوند. کو می‌گوید:

در پیش‌بینی‌های خود از فروش آیفون ۱۰ در سه‌ماهه‌ی اول و دوم سال ۲۰۱۸ تجدید نظر کرده‌ایم؛ پیش‌بینی‌های جدید از فروش آیفون ۱۰ برای سه‌ماهه‌ی اول سال، ۱۸ میلیون دستگاه و سه‌ماهه‌ی دوم ۱۳ میلیون دستگاه است. این ارقام نسبت‌ به پیش‌بینی‌های قبلی که ۲۰-۳۰ میلیون دستگاه برای سه‌ماهه‌ی اول و ۱۵-۲۰ میلیون دستگاه برای سه‌ماهه‌ی دوم بود کاهش قابل توجهی نشان می‌دهد. انتظار داریم تا فروش آیفون ۱۰ تا نیمه‌ی سال ۲۰۱۸ در نهایت به ۶۲ میلیون دستگاه برسد که این تعداد کم‌تر از پیش‌بینی‌های پیشین مبنی بر ۸۰ میلیون دستگاه است. همچنین پیش‌بینی می‌شود فروش آیفون ۱۰ از این تاریخ به بعد متوقف شود یا به‌شدت کاهش پیدا کند.

دو دلیل اصلی برای تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار آیفون ۱۰ آورده شده است؛ اول از همه، از سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ به بعد مشتریان تمایل پیدا کرده‌اند که مدت زمان بیشتری از گوشی‌های هوشمند پیشین خود استفاده کنند و این موضوع سبب افزایش مدت زمان چرخه تعویض گوشی‌های هوشمند شده است؛ مدت زمان انتظار برای جایگزینی یک گوشی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۴ تا ۱۶ ماه بود اما این زمان به ۲۴ و ۲۶ ماه افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد سازندگان چینی گوشی هوشمند کاهش فروش را از نیمه‌ی دوم سال گذشته پیش‌بینی کرده بودند.

آیفون 10

عامل مهم دوم علاقه شدید مشتریان چینی به محصولات با صفحه نمایش بزرگ‌تر است. بر اساس گفته‌‌های کو، طراحی جدید و خاص صفحه نمایش آیفون ۱۰ همچنان با بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب چینی سازگار نیست، دلیلی که باعث می‌شود کاربران چینی تصور کنند صفحه‌ نمایش ۵.۵ اینچی در مدل‌های آیفون با پسوند پلاس از صفحه نمایش بزرگ‌تر آیفون ۱۰ کارآمد‌تر است. این سردرگمی در میان مشتریان به همراه قیمت بالای آیفون ۱۰ دست‌به‌دست هم داده‌اند تا سبب کاهش تقاضای جایگزینی گوشی‌های دیگر با این گوشی هوشمند شوند.

با وجود پایین آمدن انتظارات برای فروش آیفون ۱۰ در نیمه‌ی اول سال و اشاره‌ی کو به پایان رسیدن فروش آیفون ۱۰ در تابستان، کو همچنان اعتقاد دارد که فروش کلی گوشی‌های آیفون رشد سالانه‌ی ۰ تا ۵ درصدی را در مقایسه با نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ تجربه کند که این به لطف زنجیره‌ی تأمین اصلاح‌شده‌ی اپل تحقق خواهد یافت. با این حال، کو فکر می‌کند که محصول بعدی اپل باعث افزایش رقابت در میان سازندگان در نیمه‌ی دوم سال خواهد شد.

کو پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که اپل سه گوشی جدید آیفون در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد؛ یک آیفون با صفحه نمایش اولد ۵.۸ اینچی که شبیه به آیفون ۱۰ فعلی خواهد بود، آیفون دیگر با صفحه نمایش اولد ۶.۵ اینچی که احتمالا نام آن آیفون X پلاس است و در پایان یک مدل ۶.۱ اینچی که دارای صفحه نمایش LCD است. کو همچنین معتقد است که هر سه مدل مانند آیفون ۱۰ به صفحه نمایش بزرگ و سیستم دوربین TrueDepth مجهز خواهند بود. کو می‌گوید:

اعتقاد داریم که عرضه‌ی مدل‌های جدید آیفون، برای مثال مدل اولد ۶.۵ اینچی و آیفون ۶.۱ اینچی با صفحه نمایش LCD، سهم بازار اپل را در کشور چین افزایش خواهد داد و آیفون ۶.۱ اینچی با قیمت احتمالی ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار آمریکا، این امکان را برای همه‌ی کاربران در سراسر جهان فراهم می‌آورد تا حس استفاده از یک گوشی با صفحه نمایش مشابه آیفون ۱۰ و یک حسگر سه بعدی که تجربه‌ی کاربری نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد تجربه کنند.

به دلایل گفته شده، کو معتقد است فروش آیفون سالانه ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد خواهد کرد. البته برآورد کو به طور کلی بیشتر از پیش‌بینی‌های جامعه‌ی جهانی بر سر فروش گوشی‌های آیفون است؛ این گروه انتظار دارند این محصول کاهش یا رشد ۵ درصدی داشته باشد. در نتیجه، به نظر می‌رسد چشم انداز مثبت کو برگرفته از زنجیره‌ی تأمین آیفون در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل در پی جبران کاهش تقاضای آیفون در کشور چین است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..