تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلسه هم‌اندیشی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا برگزار شد

ظهر امروز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان مدیران و فعالان حوزه‌ی استارتاپ کشور بود تا به بررسی چالش‌های پیش‌ روی کسب‌و‌کار‌های نوین پرداخته شود.

با افزایش رشد کسب‌و‌‌کار‌های نوین و استارتاپ‌ها در کشور، بررسی چالش و مشکلات این دسته از شرکت‌ها در کشور جزو دستور کار دولت و به‌خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است تا با شناخت بهتر موانع موجود و حل آن‌ها، کارآفرینان با دست بازتری به پیاده‌‌سازی ایده‌های خود بپردازند. در همین راستا امروز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد جواد آذری جهرمی میزبان جمعی از مدیران و مؤسسان استارتاپ‌های کشور بودند تا بیشتر با مشکلات موجود در این زمینه آشنا شوند.

جلسه وزارت ارتباطات با فعالان استارتاپ‌ها

در ابتدای جلسه صاحبان کسب‌و‌کارهای نوین به بیان مشکلات خود پرداختند. مؤسسان و مدیران استارتاپ‌های حاضر در این نشست اعم از ریحون، آپارات، بیمه‌بازار، علی‌بابا، کاربانک، طرفداری، تلوبیون، ابرآروان و آواتک برخی چالش‌های موجود در مقابل کسب‌و‌کارهای نوین را به‌صورت زیر بیان کردند:

 عدم آگاهی بعضی از مسئولان دولتی از فناوری‌های نوین IT که منجر به ایجاد شرایطی مشکل‌زا برای شرکت‌های فناوری اطلاعات می‌شود. نگاه نهاد‌‌های دولتی به استارتاپ‌ها مناسب نیست. مقاومت بسیاری از نهاد‌های دولتی در برابر گسترش فعالیت‌های استارتاپ‌ها. روند طولانی و طاقت‌فرسای دریافت مجوز‌های لازم برای ثبت استارتاپ. وجود دید پیشگیرانه و سخت در قوانین و چارچوب‌های ایجاد استارتاپ‌ها که منجر به صلب خلاقیت این سرویس‌ها می‌شود. فیلتر کردن سرویس‌های خارجی که مشکلات عدیده‌ای برای کاربران و سرویس‌های داخلی ایجاد می‌کند. محدود کردن وی‌پی‌ان‌ها در حالی که بسیاری از سرویس‌های داخلی به این سرویس‌ها محتاج‌ هستند. محدودیت‌های محتوایی در حالی که نمونه‌های خارجی به‌راحتی محتوای مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهند. اعمال دستورات سلیقه‌ای در رابطه با حذف یا اعمال محدودیت‌های خدمات توسط نهاد‌های مختلف. ورود بی‌هدف دولت به هر زمینه صرفا برای درآمدزایی بدون برنامه و سرمایه‌گذاری. عدم وجود قوانین مشخص و اجرای فرهنگ کپی‌رایت در زمینه‌ی محتوا. عدم کمک دولت به گسترش فعالیت موج سوم استارتاپ‌ها در بازارهای مختلف جهانی برای حضور در رویداد‌های مهم دنیای فناوری. هزینه‌های زیاد ارگان‌های مختلف که هنگام فعالیت استارتاپ‌ها باید پرداخت شود. عدم همکاری اپراتور و ISP‌-ها برای ارائه‌ی سرویس‌های مناسب به کسب‌و‌کار‌های نوین. 

جلسه وزارت ارتباطات با فعالان استارتاپ‌ها

پس از صحبت‌‌ها و درد‌ دل‌ مؤسسان استارتاپ‌ها در کشور، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیان پاسخ و ارائه‌‌ی نکاتی در رابطه با مطالبات و چالش‌های کسب‌و‌کار‌های نوین پرداخت. وی در ابتدا از موج سریع فناوری در جهان خبر داد و به لزوم انعطاف دولت و کشور برای تغییر و همچنین بهره‌وری از آن اشاره کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص گفت:

فناوری و اقتصاد بسیار به یکدیگر نزدیک شده‌اند و کشور‌های قدرتمند جهانی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند. راه‌ حل مناسب در مواجهه با این موج، ایجاد خلاقیت برای استفاده‌ی حداکثری از شرایط جدید جهانی است. برای احقاق این موضوع نیاز به چشم‌انداز و هدف است که خوشبختانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقیقات گسترده‌ای برای ایجاد چشم‌انداز خود در آینده‌ی نزدیک و ارائه‌ی آن ظرف یک ماه آینده آغاز کرده است. 

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات

در ادامه آذری جهرمی در پاسخ به درخواست‌های متعدد مدیران استارتاپ‌ها در رابطه با عدم وجود فرهنگ نوین لازم در رأس نهاد‌های دولتی در خصوص کسب‌و‌کارهای نوین، اعلام کرد:

ساختارهای درونی حاکمیت، چابکی لازم برای وقف خود با تحولات را ندارند. مطابق اساسنامه جدید، سازمان فناوری اطلاعات از یک سازمان حاکمیتی به یک سازمان توسعه‌دهنده تبدیل می‌شود و در کنار پست بانک و مرکز تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات، سه‌گانه‌ای برای مشارکت در پروژه‌ها تبدیل می‌شود. 

وی در زمینه‌ی پشتیبانی از استارتاپ‌ها افزود:

مدل تأمین مالی جمعی طی چهارماه گذشته تدوین شده است و باید کار از جایی شروع شود تا بعد از مشخص شدن مشکلات تغییرات در آن ایجاد شود. اگر با استفاده از ظرفیت‌های موجود موانع کسب و کارهای نوپا را بر نداریم، بازار را به خارجی‌ها واگذار می‌کنیم.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با سهم فناوری اطلاعات در کشور و بودجه گفت:

سهم بخش تلکام در حالی در اقتصاد دیجیتال مشخص است که متأسفانه سهم فناوری اطلاعات با دیگر حوزه‌ها ترکیب شده است. در بودجه سال آینده فناوری اطلاعات قطعا باید سرفصل داشته باشد و تکلیف آن در قانون بودجه مشخص باشد.

آذری جهرمی در پایان در رابطه با پیام‌رسان‌ها و نقش آن‌ها در رسانه‌ها و همچنین جزئیات شبکه‌ی ملی اطلاعات اعلام کرد:

رسانه‌ها در کشور، متولی خود یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه ساماندهی رسانه‌ها را ندارد. اما رسانه‌های سنتی به رسانه‌های مدرن تبدیل شده‌اند و نباید از بیان مشکلات و پیگیری آن تعارف داشته باشیم. مفهموم شبکه‌ی ملی اطلاعات با باور بسیاری متفاوت است و محصور کردن نیست؛ بلکه وظیفه دارد تا ضمن تثبیت بازارهای داخلی به دنبال سهم خارجی باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلسه هم‌اندیشی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..