تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک بام و دو هوای حقوق کارمندان در سال 97

ساعاتی قبل، گزارش نهایی کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه ۹۷ منتشر شد. این گزارش مبنای بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس خواهد بود و این کار مطابق با اعلام خبرگزاری رسمی مجلس، از یکشنبه هفته بعد آغاز می‌شود.

تامل در جزئیات گزارش نهایی کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه ۹۷ نشان می‌دهد که گزارش مذکور، تفاوت‌های عجیب و قابل تاملی با مصوبات این کمیسیون داشته است که به صورت مستمر توسط علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی این کمیسیون یا برخی از اعضای آن در طول دوره بررسی بودجه در کمیسیون اعلام می‌شد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌شود:

۱- اواسط دو هفته قبل، کمیسیون تلفیق مجلس با اصلاح بند «ه» تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۷، به دولت اجازه داد تا اسناد خزانه‌داری اسلامی را با حفظ قدرت خرید و با سررسید سه ساله را صادر و به طلبکاران تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان واگذار کند. سقف پیشنهادی دولت برای انتشار این اسناد در قالب بند مذکور، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود. مطابق با اظهارات رسول خضری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس، افزایش سقف انتشار اسناد خزانه داری اسلامی از ۹۵۰۰ به ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان در این کمیسیون براساس پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صورت گرفت و مقرر شد ۶۰ درصد این اسناد معادل ۹ هزار میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت اختصاص پیدا کند تا مشکل کسری بودجه این سازمان برطرف شود.

با این وجود، در متن این بند در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه ۹۷، سهم سازمان بیمه سلامت از اوراق خزانه اسلامی، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر شده است.

۲- ابتدای هفته گذشته، کمیسیون تلفیق مجلس با اصلاح بند «الف» تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۹۷، مصوب کرد که حقوق کارکنانی که امسال کمتر از ۵ میلیون تومان بوده است، به صورت پلکانی نزولی به میزان ۱۰ تا ۱۸ درصد افزایش یابد (درصد افزایش حقوق کارکنانی که حقوق آنها به رقم ۵ میلیون تومان در ماه نزدیکتر است، کمتر خواهد بود و برعکس). با توجه به حساسیت موضوع برای مردم، جزئیات این مصوبه بارها توسط علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس اعلام شد. به عنوان مثال، مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت در تاریخ ۲۳ دی ماه و نشست خبری ۲۴ دی ماه. با این وجود، در متن جزء ۲ این بند در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه ۹۷، میزان حداکثر افزایش حقوق کارمندان در سال آینده، ۲۰ درصد ذکر شده است.

۳- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس و برخی از اعضای این کمیسیون بارها مطرح کردند، قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در سال آینده گران نخواهد شد. با این وجود، هیچ مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت این حامل‌ها در گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه ۹۷ وجود ندارد. گفتنی است حذف درآمد ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده برای اشتغال در تبصره ۱۸ این لایحه توسط کمیسیون تلفیق، به معنای منع قانونی دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک بام و دو هوای حقوق کارمندان در سال 97»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..