تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/ عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ 

 مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند، گوشت قرمز و نان سفید که معمولا بدون سبوس هستند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

عوامل ابتلا به سرطان روده 

محققان آمریکایی به تازگی دریافته‌اند که مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند، گوشت قرمز و نان سفید که معمولا بدون سبوس هستند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد؛ همچنین این مواد می‌توانند در بروز التهاب روده تاثیر داشته باشد.

پزشکان مصرف سبزیجات برگدار سبز، غلات کامل، قهوه و آبمیوه طبیعی را عاملی موثر در کاهش التهاب روده می‌دانند.

 مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ 

یک ویتامین چند کاره 

یکی از ویتامین‌های مورد نیاز در بدن انسان ویتامین B۱۲ است؛ این ویتامین روی عملکرد اعصاب نقش زیادی داشته و به تولید DNA و گلبول‌های قرمز کمک زیادی می‌کند؛ همچنین ویتامین B۱۲ در سوخت و ساز بدن موثر است؛ به همین دلیل در صورت کمبود این ویتامین، بدن احساس خستگی زیادی می‌کند.
گوشت قرمز، لبنیات و تخم مرغ منابع مغذی ویتامین B۱۲ هستند؛ لذا توصیه می‌شود افرادی که گیاه‌خواری مطلق را انتخاب کرده‌اند؛ حتما با استفاده از مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها این ویتامین مهم را تامین کنید.

 مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ 

علت شب ادراری چیست؟ 

 شب ادراری یکی از اختلالات شایع دستگاه ادراری است که بسیاری از  افراد از آن رنج می‌برند؛ بهتر است بدانید که بسیاری از شب ادراری‌ها مربوط به اختلالات عصبی است.
مثانه عصبی یا نوروژنیک نوعی اختلال مادرزادی است که در بعضی افراد در طول زندگی هم بروز پیدا می‌کند؛ این مشکل با اختلال در عملکرد مثانه و بی‌اختیاری ادرار همراه است.
عفونت کلیه و مثانه، عفونت‌های ادراری و آبسه کلیوی از عوامل بروز مثانه عصبی است؛ برای جلوگیری از رشد این بیماری باید به متخصصان کلیه و مجاری ادراری مراجعه کرد تا از پیشرفت این بیماری جلوگیری شود.

 مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ 

خواص فوق العاده منیزیم 

منیزیم یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان است که در عملکرد اعصاب و عضلات نقش دارد؛ منیزیم به سلامت قلب انسان کمک زیادی می‌کند و موجب تعادل قند خون می‌‍‌شود.
پزشکان معتقدند کمبود منیزیم، احتمال ابتلا به میگرن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
آجیل، غلات، سویا و لوبیا از مهم‌ترین مواد غذایی حاوی این ماده معدنی هستند.

مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران

بسیاری از ورزشکاران در حین انجام فعالیت‌های ورزشی به درد عضلانی دچار می‌شوند؛ بهتر است بدانید که 2 ماده زنجبیل و موز می‌توانند مواد بسیار مغذی در تقویت عضلات و مفاصل باشد؛ برای مثال مصرف منظم زنجبیل می‌تواند درد ناشی از صدمات عضلانی به علت ورزش را تا حد زیادی کاهش دهد؛ موز هم منبع فوق العاده پتاسیم است؛ پتاسیم برای انقباض عضلات و سلامت بسیار مفید است.

مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ 

علائم مشکلات کلیوی 

مشکلات کلیوی را جدی بگیرید؛ علاوه بر عوامل وراثتی و سابقه مشکلات کلیوی در خانواده؛ خواب آلودگی، تنگی نفس، بوی بد دهان ورم دست و پا، رنگ پریدگی و احساس ضعف و خستگی از نشانه‌های مشکلات کلیوی است؛ در صورت داشتن این علائم مخصوصا در کسانی که به دیابت و فشار خون بالا هم مبتلا هستند احتمال مشکلات کلیوی وجود دارد.
بهتر است بدانید که مشکلات کلیوی از طریق آزمایش خون و آزمایش ادرار به صورت قطعی تشخیص داده می‌شود.

 مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/ عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..